Pivot i gnome/Ubuntu 6.10
Fra : Johs

Dato : 15-11-06 12:26

Jeg har en dell skærm som kan drejes 90 grader. Derfor har jeg brug for en
nem måde at dreje gnome 90 grader frem og tilbage. Pt gør jeg dette ved at
tilføje følgende linie til min xorg.conf fil under "nv":

Option "Rotate" "CCW"

Men får at skifte tilbage skal jeg udkommentere denne linie og genstarte X,
hvilket er ret bøvlet.

Jeg har også prøvet at bruge:

xrandr -o right -s 1050x1680

(min skærm kører normalt 1680x1050)

Men får at denne mode ikke er understøttet.

Jeg har så tænkt mig at tilføje 1050x1680 til xorg.conf men kunne godt tænke
mig at kunne omgå dette hack.

Prøver jeg med en opløsning der er understøttet (1280x800) får jeg:

johs@johs-desktop$ xrandr -o right -s 1280x800
X Error of failed request: BadMatch (invalid parameter attributes)
Major opcode of failed request: 151 (RANDR)
Minor opcode of failed request: 2 (RRSetScreenConfig)
Serial number of failed request: 12
Current serial number in output stream: 12

Findes der ikke en nem måde at dreje gnome på uden manuelt at skulle
redigere i xorg.conf og genstarte X?

Mvh
Johs

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-06 18:09

Den Wed, 15 Nov 2006 12:26:13 +0100 skrev Johs:
> [...]
>
> xrandr -o right -s 1050x1680
>
> (min skærm kører normalt 1680x1050)
>
> Men får at denne mode ikke er understøttet.

Har du prøvet med bare xrandr -o right? Grafikkortet skal jo
ikke sende 1050x1680 til skærmen, men 1680x1050 hvor billedet er
drejet 90 grader.

Mvh
Kent

Fra : Johs

Dato : 15-11-06 20:55

Kent Friis wrote:

> Har du prøvet med bare xrandr -o right? Grafikkortet skal jo
> ikke sende 1050x1680 til skærmen, men 1680x1050 hvor billedet er
> drejet 90 grader.

Ja men det fungere heller ikke:

johs@johs-desktop$