Kørsel af root-kommandoer som ikke-root
Fra : Kasper Johansen

Dato : 14-11-06 16:43

Hej gruppe.

Jeg vil sende en kommando som root fra et program med en grafisk
brugerflade. Jeg vil derfor prompte brugeren efter root-adgangskode, for
derefter at bruge den til at sende kommandoen. Dette kan (som jeg har
forstået det) ikke lade sig gøre ved eksempelvis sudo.

Er det overhovedet muligt og hvordan?

Kasper Johansen

Fra : Sune Vuorela

Dato : 14-11-06 16:46

On 2006-11-14, Kasper Johansen <kaspernj@gmail.com> wrote:
> [...]
> derefter at bruge den til at sende kommandoen. Dette kan (som jeg har
> forstået det) ikke lade sig gøre ved eksempelvis sudo.

kald programmer som kdesu eller gksu ?

/Sune

Fra : Kasper Johansen

Dato : 15-11-06 13:50