Opsætning af Mxbackupserver
Fra : Michael

Dato : 14-11-06 11:18

Hej.

Er der nogen som vil sætte en mxbackupservice op for mig, på min nuværende
mailserver?

Hvad skal det koste mig at få sat en mxbackupserver op?

Jeg bruger Debian Sarge 3.1

Mvh
Michael Guldhammer

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-11-06 15:58

Michael skrev:

> Er der nogen som vil sætte en mxbackupservice op for mig, på
> min nuværende mailserver?

Det er sikkert mig der er tungnem, men skal din nuværende mailserver
fungere som både primær og sekundær MX? Eller kører den primære et
andet sted, og så skal du bare ha' oprettet en sekundær MX?

Hvilken mailserversoftware bruger du?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Michael

Dato : 14-11-06 18:25

Hej

Min mailserver skal fungere som både min egen mailserver,
men også som en mxbackup for andre.

Mvh
Michael Guldhammer

Fra : Max Andersen

Dato : 14-11-06 18:35

Michael wrote:
> Hej
>
> Min mailserver skal fungere som både min egen mailserver,
> men også som en mxbackup for andre.

Debian Sarge 3.1 kan køre med mange dejlige mailservere, men jeg går ud
fra du bruger exim som følger med default?

Har du læst exim dokumentation?

har du læst omkring relay_domains?

Hvad har du læst og hvad er forvirringen omkring?

Har du sepcielle krav omrking hvor lang tid køen skal holde mails, etc.?

Max

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 14-11-06 18:37

Michael skrev:

> Min mailserver skal fungere som både min egen mailserver,
> men også som en mxbackup for andre.

Ok, og hvilken mailserversoftware bruger du (eller har du tænkt
dig at bruge?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Michael

Dato : 14-11-06 20:38

Hej.

Jeg bruger Postfix nu, men jeg har ikke læst dokumentationen til Exim.

Jeg ved ikke mht til kø...........nogle gode råd?

Mvh
Michael

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 15-11-06 06:29

Michael skrev:

> Jeg bruger Postfix nu, men jeg har ikke læst dokumentationen
> til Exim.

Åbenbart heller ikke den til Postfix:
http://www.postfix.org/faq.html#backup
http://www.postfix.org/STANDARD_CONFIGURATION_README.html#backup

Men du må da ggerne betale mig konsulentløn for at gøre det.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/