Ubuntu: Liste over tilgængelige trådløse
Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-10-06 14:56

Hvordan kan man i Ubnutu se en liste over tilgængelige trådløse netværk?

Fra : Per Jørgensen

Dato : 28-10-06 15:14

Lars Stokholm wrote:
> Hvordan kan man i Ubnutu se en liste over tilgængelige trådløse netværk?
Ind i en konsol

su iwlist scan

Under det trådløse netværks kort skulle du gerne kunne se de
tilgængelige netværk

Med Venlig Hilsen
Per Jørgensen

Fra : Kasper Johansen

Dato : 28-10-06 18:14

Per Jørgensen skrev:
> su iwlist scan

"su" bruges til at skifte til root-tilstand. Du mener nok "sudo" :)

Du glemte også lige netkortets navn. F.eks. hvis dit trådløse netværk er
"eth0", så skrives det således:

sudo iwlist eth0 scan

Kasper Johansen

Fra : Per Jørgensen

Dato : 03-11-06 11:00

Kasper Johansen wrote:

> "su" bruges til at skifte til root-tilstand. Du mener nok "sudo" :)
>
> Du glemte også lige netkortets navn. F.eks. hvis dit trådløse netværk er
> "eth0", så skrives det således:
>
> sudo iwlist eth0 scan

Nu er jeg ikke Debian-freak så det er en stavefejl eller
distroforskellen .

Men på min Arch - Behøves jeg ikke at skrive netkortet - Det viser bare
at der ikke er trådløs mulighed til de andre netkort!
Derfor kan da så også se hvilket kort der egentlig er det trådløse
netkort - hvis man ikke ved det i forvejen .

Fra : Jesper Krogh

Dato : 28-10-06 15:19

I dk.edb.system.unix, skrev Lars Stokholm:
> Hvordan kan man i Ubnutu se en liste over tilgængelige trådløse netværk?

Installer pakken: network-manager-gnome

Jesper
--
../Jesper Krogh, jesper@krogh.cc, Jabber ID: jesper@jabbernet.dk