grub-install /dev/hda fra Ubuntu Live CD ~
Fra : Johs

Dato : 28-10-06 11:40

Hejsa jeg har en harddisk med Ubuntu på en partition og winXP på en anden.
Nu har jeg lige formateret winXP (overskrevet bootmenuen) og skal have
Ubuntu tilføjet til min bootmenu igen.

Jeg har startet op fra en Ubuntu Live CD og skrevet følgenden i en terminal:

grub-install /dev/hda

men får fejlen:

/dev/mapper/casper-snapshot does not have any corresponding bios drive.

Jeg har gjort dette en hel del gang før unden at der var problemer. Nogen
der har en ide til hvorfor det pludselig ikke fungere længere?

Mvh
Johs

Fra : Per Riber

Dato : 28-10-06 16:11

Johs skrev:

> /dev/mapper/casper-snapshot does not have any corresponding bios drive.
>
> Jeg har gjort dette en hel del gang før unden at der var problemer. Nogen
> der har en ide til hvorfor det pludselig ikke fungere længere?

Har også oplevet det. Så vidt jeg husker er løsningen at køre
grub-install med optionen --recheck - du kan da prøve

mvh Per