Omskrive IE adresselinie med Apache
Fra : Talle

Dato : 26-10-06 15:18

Hvis jeg, med Apache 2.2.3, har en webside, hvor jeg redirecter (via HTML
kode) fra / til /go/, hvordan får jeg så omskrevet adresselinien således, at
der stadigt står / ?

Altså http://whatever/ redirectes til http://whatever/go/ men jeg vil gerne,
efter redirect, have at brugeren stadigt kun ser, at der står
http://whatever/ på adresselinien.

Jeg har forsøgt med:
RewriteEngine On
RewriteRule /go/ / [R]

... men problemet er, at den redirecter fysisk til siden og det skal den
ikke - kun omskrive adresselinien.

Det må da være muligt?

Fra : Henning Wangerin

Dato : 26-10-06 16:19

On Thu, 26 Oct 2006 16:17:42 +0200, Talle wrote:

> Hvis jeg, med Apache 2.2.3, har en webside, hvor jeg redirecter (via HTML
> kode) fra / til /go/, hvordan får jeg så omskrevet adresselinien således,
> at der stadigt står / ?

Kort: Nej
Langt: Måske nogle gange

> [...]
> RewriteEngine On
> RewriteRule /go/ / [R]
>
> .. men problemet er, at den redirecter fysisk til siden og det skal den

Det er ikke spørgsmålet hvad din Apache gør. Det dy gør er at fifle med
browseren, om dem er der som bekendt mange forskellige af, og de gør ting
på forskellige måder.

> Det må da være muligt?

Jeg mener det er muligt i nogle, men kan ikke huske hvordan man gør det,
men derfra og så til at det virker i alle browsere er der _meget_ lang vej.

--
MVH
Henning Wangerin / oz1lln

Fra : Søren A Christensen

Dato : 27-10-06 07:32

Henning Wangerin wrote:

> [...]
> men derfra og så til at det virker i alle browsere er der _meget_ lang vej.

Svaret er [P], og det har ikke noget med browserne at gøre da det er
apache der proxyer, ikke browseren.

/Søren

Fra : Kent Friis

Dato : 26-10-06 16:35

Den Thu, 26 Oct 2006 16:17:42 +0200 skrev Talle:
> [...]
> RewriteEngine On
> RewriteRule /go/ / [R]
>
> .. men problemet er, at den redirecter fysisk til siden og det skal den

Altså, du vil have browseren til at hente en side, men vise en
anden i adresse-linien...

Ligesom når et phishing-site vil have browseren til at skrive
www.unibank.dk i stedet for phisher.cccp.ru - hvis det stadig kan
lade sig gøre, vil jeg påstå at det er en fejl i den valgte
browser.

Mvh
Kent

Fra : Niels Baggesen

Dato : 26-10-06 16:42

Talle <tl@invalid.xyz> wrote:
> Alts? http://whatever/ redirectes til http://whatever/go/ men jeg vil gerne,
> efter redirect, have at brugeren stadigt kun ser, at der st?r
> http://whatever/ p? adresselinien.

> Jeg har fors?gt med:
> RewriteEngine On
> RewriteRule /go/ / [R]

> .. men problemet er, at den redirecter fysisk til siden og det skal den
> ikke - kun omskrive adresselinien.

Du skal nok snarere over i noget ProxyPass / ProxyPassReverse

/Niels

--
Niels Baggesen -- @home -- Århus -- Denmark -- niels@baggesen.net
The purpose of computing is insight, not numbers -- R W Hamming

Fra : Søren A Christensen

Dato : 27-10-06 07:31

Niels Baggesen wrote:

> Du skal nok snarere over i noget ProxyPass / ProxyPassReverse

ProxyPass / ProxyPassReverse er noget skrammel, det er bedre / nemmere
at bruge [P] (istedet for [R] i eksemplet ovenfor), så bliver requestet
proxyet af Apache. Når man bruger [R] sendes en "Content has moved"
sammen med den nye url til browseren.

> /Niels

/Søren

Fra : Talle

Dato : 27-10-06 09:32

> Altså http://whatever/ redirectes til http://whatever/go/ men jeg vil
> gerne, efter redirect, have at brugeren stadigt kun ser, at der står
> [...]

Jeg har fundet en bedre(?) løsning og har istedet indbygget det i min
index.php fil (sætte en cookie og redirecte til sig selv).