Firewall-problemer
Fra : lejf jessen

Dato : 26-10-06 14:51

Hej !
Jeg har lige installeret udvidelsen til Firefox- FireFTP. Når jeg vil
uploade til min hjemmeside kommer følgende fejl:
> 220 homeE.inet.tele.dk FTP server (Version wu-20011128-jc(1) Thu Nov 29 15:37:13 MET 2001) ready.
> USER oz9acv
> 331 Password required for oz9acv.
> PASS (adgangskode ikke vist)
> 230 User oz9acv logged in. Access restrictions apply.
> CWD /
> 250 CWD command successful.
> TYPE A
> 200 Type set to A.
> PASV
> 227 Entering Passive Mode (195,41,53,186,143,175)
> LIST -al
og så sker der ikke mere.
Har haft det samme problem i windosw i sin tid. Da blev det løst, mener
jeg, ved at lukke firewall-en ned.
Jeg har slettet Firestarter, som jeg ellers bruger, men alligevel kommer
jeg ikke igennem

Er der nogen derude, der har et bud?
--
Mvh lejf jessen
@email -fjern "GRØN"

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-10-06 18:29

lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:

> og så sker der ikke mere.

TJah, der skal åbnes en datakanal og det afviser din firewall sikkert.

Prøv igen uden PASV.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lejf jessen

Dato : 27-10-06 09:32

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:
> lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:
>
> TJah, der skal åbnes en datakanal og det afviser din firewall sikkert.
>
> Prøv igen uden PASV.
Hej igen !

Tak til Jesper og Thorbjørn.
Når jeg fjerner krydset i "passive mode" får jeg følgende fejlmelding :

> 500 Illegal PORT Command
>
> 425 Can't build data connection: Connection refused.
Jeg regner ikke med, at jeg har nogen Firewall, når jeg har fjernet
"Firestarter".
Så Thorbjørn,du skrev "prøv igen uden PASV, hvordan gør jeg det?
Jeg har ikke så meget forstand på det "bagvedliggende", men jeg bruger
linux 99 % af tiden, så jeg vil også gerne kunne lave mine hjemmesider i
linux
Hvordan åbner jeg "en datakanal"?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-10-06 12:12

lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:

> Så Thorbjørn,du skrev "prøv igen uden PASV, hvordan gør jeg det?

I den log du havde skrev du "PASV", hvilket er det med "passiv
forbindelse".

> Jeg har ikke så meget forstand på det "bagvedliggende", men jeg bruger
> linux 99 % af tiden, så jeg vil også gerne kunne lave mine hjemmesider
> i linux
> Hvordan åbner jeg "en datakanal"?

Det gør du ikke, det er en del af ftp-protokollen. PAssiv/aktiv
afgører om det er serveren der forbinder sig til klienten, eller
klienten der forbinder sig til serveren.

Der er helt sikkert "noget" imellem de to maskiner som forhindrer hul
igennem. Find ud af hvad det er, og meld tilbage.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lejf jessen

Dato : 29-10-06 11:12

> [...]

> Der er helt sikkert "noget" imellem de to maskiner som forhindrer hul
> igennem. Find ud af hvad det er, og meld tilbage.
Hej Thorbjørn !

Nu har jeg fundet en løsning, men det blev ikke med Fireftp. Jeg har
install Ubuntu 6.10 fra en selvbrændt cd, og det meste er ok. Jeg kan
nu få hul igennem til min hjemmeside, men kun med det nye program
"gftp". Det skal være i "aktiv" mode, men selv om jeg fjernede "hakket"
fra "passive mode", så duede det ikke, men heldigvis i det nye "gftp".

Jeg har nu fået et lille problem. Hvis jeg starter min ubuntu 6.10 i
recovery mode, så kommer den til sidst til: Running local boot script
etc/rc.local - der standser den ! Hvad skal der stå der? Nu står
der kun "exit0" !!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-06 10:55

> [...]

> recovery mode, så kommer den til sidst til: Running local boot script
> etc/rc.local - der standser den ! Hvad skal der stå der? Nu står

Ingen anelse. Den hænger nok et senere sted end i den linie, som bare
ikke har skrevet at den er nået dertil.

Hvorfor vil du starte i recovery mode?
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lejf jessen

Dato : 29-10-06 12:11

> [...]
Running local boot script

> Ingen anelse. Den hænger nok et senere sted end i den linie, som bare

Det ønsker jeg af og til, fordi den "hænger" i forskellige situationer.
Jeg har prøvet med Google, men ikke fundet noget, jeg kunne bruge .
Tak for hjælp alligevel
Ps: Jeg er utrolig glad for min nye Ubuntu 6.10, men der er sikkert lidt
småfejl, som der hen ad vejen kommer rettelser til!

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-06 11:44

lejf jessen <eljessenGRØN@lite.dk> writes:

> Det ønsker jeg af og til, fordi den "hænger" i forskellige situationer.

Hænger? Uhda, det er ikke godt, men recoverymode burde ikke være
nødvendigt.

Det plejer at være fordi der er noget hardware der bliver forkert
behandlet, eller fordi der er for lidt hukommelse.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lejf jessen

Dato : 29-10-06 13:42

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Det plejer at være fordi der er noget hardware der bliver forkert
> behandlet, eller fordi der er for lidt hukommelse.

Det er nok noget med hardware, måske mit grafikkort, der deler
hukommelse med bundkortet?
Det er også sådan i Firefox, at den nogen gange, - men ikke altid lige
slemt - spejler nogen ting fra den højre side foroven, i den venstre
side, f.eks. printersymboler, som så gentager sig i blokke af måske 5x5
symboler. Når jeg så skroller frem og tilbage med siden, så forsvinder
det meste, men ikke alt.
Det gjorde den forrige udgave af ubuntu også. Det er ligesom skærmen
ikke bliver opdateret hurtig nok?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-10-06 14:48

> [...]

> forsvinder det meste, men ikke alt.
> Det gjorde den forrige udgave af ubuntu også. Det er ligesom skærmen

Det har jeg aldrig set.

Det lyder for mig som om du har et "interessant" problem eller at der
er valgt en forkert driver. Jeg vil nødigt gætte på mulige årsager
men blot konstatere at du måske har brug for at få nogen fagfolk til
at kigge på den.

Er der eventuelt nogen LUG's i nærheden af hvor du bor?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : lejf jessen

Dato : 29-10-06 17:43

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Det har jeg aldrig set.
>
> Det lyder for mig som om du har et "interessant"problem!

Det skal jeg love for.

> Er der eventuelt nogen LUG's i nærheden af hvor du bor?

Nej, jeg har ikke nogen LUG's i nærheden, men det går også nok

Nu har den lavet om på flere ting. Nu kan jeg starte i "Recovery mode"
, mit danske tastatur har lige været "kaseret" og er stattet med et
engelsk. Det fandt jeg så ud af, og ændrede til dansk. Min Add/Remove
menu-punkt under programmer er også forsvundet, og trods ihærdig
"Googling" har jeg ikke fundet ud af, hvordan jeg får dette menupunkt
tilbage

Fra : Jesper Staun Hansen

Dato : 26-10-06 18:28

lejf jessen wrote:
> [...]
> jeg, ved at lukke firewall-en ned.
> Jeg har slettet Firestarter, som jeg ellers bruger, men alligevel kommer

Undgå at bruge passive mode, men brug i stedet active mode.
Restriktivere eventuelt så man ikke kan bruge PASV kommandoen på serveren.