Vise path i prompt på FreeBSD
Fra : Doe

Dato : 19-10-06 22:27

Hvordan er det lige, at jeg får vist path i prompten? Lige nu står der altid
"root@server#" men jeg ville gerne have f.eks. "root@server:/usr/local" ?

Fra : Doe

Dato : 19-10-06 22:55

> Hvordan er det lige, at jeg får vist path i prompten? Lige nu står der
> altid "root@server#" men jeg ville gerne have f.eks.
> "root@server:/usr/local" ?

/home/user/.profile:
PS1="\u@\H:\w$ "

Men hvis jeg køre en "sudo bash" så kommer der kun "root@server#" frem,
selvom jeg har sat samme prompt ind hos root?

Fra : Doe

Dato : 20-10-06 16:07

> /home/user/.profile:
> PS1="\u@\H:\w$ "
> Men hvis jeg køre en "sudo bash" så kommer der kun "root@server#" frem,
> selvom jeg har sat samme prompt ind hos root?

Ingen gode bud på hvordan jeg løser dette?

Fra : Christian Joergensen

Dato : 21-10-06 13:24

"Doe" <doe@invalid.xyz> writes:

> Ingen gode bud på hvordan jeg løser dette?

Proev 'bash -l' istedet.

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info

Fra : Lars Stokholm

Dato : 20-10-06 22:09

On 2006-10-19, Doe <doe@invalid.xyz> wrote:
> /home/user/.profile:
> PS1="\u@\H:\w$ "
>
> Men hvis jeg køre en "sudo bash" så kommer der kun "root@server#" frem,
> selvom jeg har sat samme prompt ind hos root?

Virker det hvis du logger ind som root?

Jeg bruger hverken bash eller sudo, men jeg så lige et tip i freebsd-tips
(fortune, de tips du ser når du logger ind), at man jo skal huske export
i bash (og flere andre), og så kom jeg til at tænke på dig. Har du gjort
det? Kan det eventuelt være problemet, at du ikke har?

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-10-06 22:13

"Doe" <doe@invalid.xyz> writes:

> Ingen gode bud på hvordan jeg løser dette?

Prøv at smide linjen ind i /etc/profile.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu 6.10