Rename mapper der starter med ;
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 17-10-06 23:17

Hej..

Jeg sidder og prøver at rename en række maildir mapper som alle starter med
;
Men det er min maskine ikke meget for, jeg bruger denne command:
rename /home/e-smith/files/users/*/Maildir/;*
/home/e-smith/files/users/*/Maildir/.*

Får denne meddelelse tilbage uden den har renamet noget:
-bash: home: command not found

Nogen der har et lille "fif" til hvordan jeg få den til at fatte at ";" er
en del af mappen?

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-10-06 23:26

On Wed, 2006-10-18 at 00:16 +0200, Morten Fjendbo wrote:
> [...]
> Men det er min maskine ikke meget for, jeg bruger denne command:
> rename /home/e-smith/files/users/*/Maildir/;*

mv /home/e-smith/files/users/*/Maildir/\;* /home/e-smith/files/users/*/Maildir/.*

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 17-10-06 23:27

> mv /home/e-smith/files/users/*/Maildir/\;* /home/e-smith/files/users/*/Maildir/.*

Beklager jeg rettede det til "mv", det giver selvfølgelig ingen mening i
dit tilfælde.

Fra : Allan Willems Joerge~

Dato : 18-10-06 07:38

Morten Fjendbo <dxl@dxlnet.dk> wrote:

> Nogen der har et lille "fif" til hvordan jeg få den til at fatte at ";" er
> en del af mappen?

Med \ (og med "" vil jeg tro)

--
Allan Willems Joergensen

"That's not what I meant" - Official Clinton Slogan

Fra : Kent Friis

Dato : 18-10-06 18:16

Den Wed, 18 Oct 2006 00:16:51 +0200 skrev Morten Fjendbo:
> [...]
> ;
>
> Nogen der har et lille "fif" til hvordan jeg få den til at fatte at ";" er

Netop sådan. Ved at sætte "" omkring.

Om du sætter dem omkring ; eller om hele filnavnet må du selv om.

Mvh
Kent