MS Windows
briani 27239
Hvordan overføre programmer fra C til D?
Fra : gingko \(fjern NOSPA~

Dato : 28-11-06 18:42

Hej gruppe
Jeg ved ikke, om jeg kan formulere det klart nok.
På min computer med win xp har jeg meget lidt ledig plads på mit C-drev, kun
2,7 GB, mens på D-drevet er der ledigt 18,2 GB og E-drevet 10,2 GB. De
fleste programmer på mit C-drev har jeg downloaded og installeret direkte
flest vel fra nettet, og de er så ikke først gemt på harddisken. Jeg ville
gerne kunne overføre en del fra C til et af de andre drev, men jeg har
forstået, at man så skal bruge Kontrolpanelet og Tilføj/fjern programmer.
Jeg kan altså godt nok fjerne dem fra C-drevet, men forstår ikke, om man så
kan overføre dem til et af de andre drev.
Findes der en udvej?

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 28-11-06 20:57

"gingko (fjern NOSPAM)" <exlibrisNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kan altså godt nok fjerne dem fra C-drevet, men forstår ikke, om man
> så kan overføre dem til et af de andre drev.
Du kan normalt ikke bare overføre programmer fra et drev til et andet. De
fleste skal installeres på den nye lokation. Det tyder på, at du må
downloade igen...
Men uanset om du installerer programmer på et andet drev end systemdrevet,
vil mange programmer alligevel fordre plads på systemdisken.. men
selvfølgelig ikke så meget plads, som hvis de også var installeret på
disken.
...::JMJ::..

Fra : Ole C

Dato : 28-11-06 21:21

gingko (fjern NOSPAM) skrev blandt andet:

> På min computer med win xp har jeg meget lidt ledig plads på mit
> C-drev, kun 2,7 GB

Måske en diskoprydning kan skaffe dig mere plads?
Mappen med Temporary Internet Files kan blive kæmpestor hvis du ikke har
begrænset dens størrelse - i Windows' Temp-mappe ligger der ofte masser
af aldeles ubrugelige filer - fjernelse af gamle
systemgendannelsespunkter kan også frigøre meget plads - og hvis
maskinen ellers fungerer OK, kan du roligt fjerne alle mapperne under
Windows der hedder KB-"etellerandet nummer", da de kun bruges til at
afinstallere opdateringerne, hvilket næppe er aktuelt.
På den måde kan du sagtens være heldig at hente flere GB - og det kan da
i øvrigt også være en idé at kigge listen med programmer igennem for at
se om du overhovedet bruger dem alle sammen.

--
vh Ole C.
Jeg beskytter mig mod alle meddelelser

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 29-11-06 00:06

"gingko \(fjern NOSPAM\)" <exlibrisNOSPAM@tdcadsl.dk> skrev:
Tue, 28 Nov 2006 18:42:17 +0100 i dk.edb.system.ms-windows
>De fleste programmer på mit C-drev har jeg downloaded og installeret direkte....

>Jeg ville gerne kunne overføre en del fra C til et af de andre drev, ...
>Findes der en udvej?
Ja, den er endda meget enkel.

Du kopierer mappen med programmet på C drevet over på D drevet.
Dernæst retter du alle henvisninger i links, ini filer,
registreringsbase m.m. fra C:\'programmet' til D:\'programmet'
Det kan du gøre lynhurtigt med programmet COA2 (Change of Address) fra
Ziff Davis Media. Kan købes billigt fra www.pcmag.com
Til sidst sletter du den oprindelige mappe.
Filer i bl.a. C drevets mappe 'Fælles filer' bliver selvfølgelig ikke
flyttet, og de bør nok blive hvor de er.

Erik Helmer Nielsen