MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Hvordan kan det være?
Fra : lindenskov

Dato : 25-11-06 01:22

En vens computer går vildt langsomt og jeg fandt her til aften ud af
hvorfor. Hans cpu-forbrug ligger og svinger ml. 40-70% men jeg kan ikke se
hvilken proces der bruger så meget cpu kraft.

Se selv her.

http://i10.tinypic.com/35lhflc.jpg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-06 02:04

Den 25-11-06 01.21 skrev lindenskov følgende:
> En vens computer går vildt langsomt og jeg fandt her til aften ud af
> hvorfor.
>
> http://i10.tinypic.com/35lhflc.jpg

Det er helt normalt. Du finder en forklaring her:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html#aktiv

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : lindenskov

Dato : 25-11-06 15:40

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Det er helt normalt. Du finder en forklaring her:
> http://kimludvigsen.dk/tips-windows-jobliste-trin.html#aktiv

Hmm, jeg er stadig ikke med. Hvordan finder jeg ud af hvad det er der bruger
så megen cpu-kraft?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-06 15:57

Den 25-11-06 15.39 skrev lindenskov følgende:

> Hmm, jeg er stadig ikke med. Hvordan finder jeg ud af hvad det er der bruger
> så megen cpu-kraft?

Der er ikke noget, der bruger så meget cpu-kraft. Som der står på siden,
er det den ikke-brugte cpu-kraft. Eller sagt på en anden måde: Hvis
Aktiv systemproces bruger 96 procent som på dit billede, så betyder det
reelt, at du kun bruge 4 procent af din cpu-kraft.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Judas: Udtryk for en homoseksuel mand...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-11-06 16:05

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Det er helt normalt. Du finder en forklaring her:

Og det er dum oversættelse i Vinduer.

I Windows hedder det idle, som betyder ledig.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-11-06 15:58

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>hvorfor. Hans cpu-forbrug ligger og svinger ml. 40-70% men jeg kan ikke se
>hvilken proces der bruger så meget cpu kraft.

Activ Systemproces er ligegyldig i denne sammenhæng.

Det er straks mere bekymrende at maskinen kører langsomt med et
CPU-forbrug på 40 - 70%.

Gætter på at en-eller-flere harddiske kører i PIO-modus. Moderne
IDE-diske skal køre i Ultra-DMA tilstand 5 / 6. Men nogle gange hopper
windows tilbage i PIO modus, og det gør computeren sløv som bare pokker
samtidig som CPU-forbruget lægger sig konstant på 50 - 100 %.

Check indstillingerne for IDE-kanalerne i 'Enhedshåndtering' !!

<mlr>

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-11-06 07:22

"lindenskov" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorfor. Hans cpu-forbrug ligger og svinger ml. 40-70% men jeg kan ikke se
> hvilken proces der bruger så meget cpu kraft.

Hm... Hvis du ligger de 3 tal sammen, gider det 101%.

Hvor ser du at cpu- forbrug svinger mellem 40-70%?

Flemming Nielsen

Fra : emj

Dato : 27-11-06 07:39

Flemming Nielsen skrev:

>Hm... Hvis du ligger de 3 tal sammen, gider det 101%.

96+3+1 giver da 100%

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 27-11-06 07:52

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse

> 96+3+1 giver da 100%

Rigtigt, men da det første tal er 0, giver det 101.

Prøv selv at se din egen jobliste. Hvis du ligger de forskellige processor
sammen, giver det 99. I Lindenskovs tilfælde giver det 100.

Flemming Nielsen