MS Windows
briani 27239
Optimering af xp
Fra : Nordic

Dato : 21-11-06 17:46

Håber en kan hjælpe mig.
Jeg mangler et program der seriøs kan sætte turbo på Win XP.
Speciel opstarten..Har prøvet Bootvis mm. Men løbelyset tager stadig 10 ture
og det vare ca 2 min inden hd er klar.
Kender den navnet på et kanon program

Mvh Morten

Fra : Max

Dato : 21-11-06 18:45

Hej Nordic

> 10 ture og det vare ca 2 min inden hd er klar.

Hvis 2 minutter er et problem, så lad være med at slukke
din pc, ellers find noget mere tid :)

--
Mvh Max

Fra : emj

Dato : 21-11-06 21:12

Nordic skrev:

>Jeg mangler et program der seriøs kan sætte turbo på Win XP.

Det skal ikke tage mere end ca 30 sek fra du tænder din PC og til XP
er kler. Der må ligge en masse gammelt skrammel på din maskine
Prøv at køre http://www.safety.live.com/site/da-DK/default.htm

Hilsen emj

Fra : Hkragelund

Dato : 21-11-06 23:50

> Det skal ikke tage mere end ca 30 sek fra du tænder din PC og til XP
> er kler. Der må ligge en masse gammelt skrammel på din maskine

Det kommer jo også lidt an maskinen!

Jeg har lige lavet en frisk installation af win Xp. På en ny pc. Det tager
32 sek. at komme forbi post og 2 forskellige sata bios. Der efter går der
46 sek. før lampen for disk aktivitet går ud. Det er på en 2x200GB raid0
Core2duoE6400@3.14GHz. 800MHz RAM

Jeg synes faktisk at jeg kan erindre at min gamle PC kunne boote hurtigere
ind i windows. Men det kan godt være at det er pga. af den lange post tid!

mvh
henrik

Fra : N_B_DK

Dato : 22-11-06 02:33

In news:2an6m2lnvqfuucvdgeq99s1jso81tartma@4ax.com,
emj <emj@> typed:

> Det skal ikke tage mere end ca 30 sek fra du tænder din PC og til XP
> er kler.

Det kommer sandelig da an på hvad ens maskine indeholder, min ene
workstation indeholder 4GB ram, 8 SCSI diske, 1 DVD brænder, og et LTO
backupdrev, det tager lidt tid at initialisere disse under opstart, så at
sige det maks må tage 30 sek, det er tåbeligt.

--
MVH.
N_B_DK

Fra : ct

Dato : 22-11-06 13:14

har du defragmenteret disken med et ordentligt defrag program, f.eks.
raxco's perfectdisk ?
det kan gøre underværker
ct

Fra : Jørgen E.

Dato : 24-11-06 22:49

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse news:2an6m2lnvqfuucvdgeq99s1jso81tartma@4ax.com...

> Det skal ikke tage mere end ca 30 sek fra du tænder din PC og til XP
> er kler. Der må ligge en masse gammelt skrammel på din maskine

Det er da over hovedet ingen regler for og hvad der ligger af gammel
skrammel har ikke nødvendigvis noget med boot at gøre hvis ikke det
er noget der starter op med windows. Det'n ommer.

Fra : alten

Dato : 22-11-06 13:32

Jeg har være meget tilfreds med:
http://www.pctools.com/registry-mechanic/

mvh,
Henrik

Fra : N/A

Dato : 22-11-06 20:52

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 22-11-06 20:52

"Nørd" <Nørd@c.dk> skrev :

>Prøv.
>Raxco PerfectDisk 8.rar
>alt.dk.warez

Hold den slags væk fra en gruppe, der gerne skulle fremstå som en
seriøs gruppe.

Vil folk ha' warez, så for mig ingen alarm, men lad folk selv
finde de rette steder til den slags.

Fut: news:dk.admin.netikette, hvor svar herpå bringes, medmindre
man aktivt ændrer det.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)