MS Windows
briani 27239
MSN Messenger - hvad er holdningen?
Fra : Claus Nielsen

Dato : 20-11-06 09:54

Hej NG,

Ved ikke om det er den rigtige nyhedsgruppe, men nu prøver jeg...

Hvad er holdningen til MSN? Hvor jeg arb. har ledelsen besluttet at jeg skal
lukke for adgangen - og det er jo nemt nok via en SBS server, men jeg er
dybt uenig i deres beslutning... - men må jo ligesom følge trop sammen med
de andre kollegaer...

Mit spørgsmål er bare - hvad siger andre firmaer? Flere her i virksomheden
har allerede brokket sig (mailen blev sendt ud 08.20 og 10 min senere havde
flere kommenteret det).

Med venlig hilsen
Claus Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-11-06 10:11

Den 20-11-06 09.54 skrev Claus Nielsen følgende:

> Ved ikke om det er den rigtige nyhedsgruppe, men nu prøver jeg...

Det er det ikke. Hvis der lukkes på grund af sikkerhedsproblemer, må den
rette gruppe være dk.edb.sikkerhed. Hvis der lukkes for, at I kan
koncentrere jer om arbejdet, må det være en arbejdsrelateret gruppe (jeg
kender ikke lige en sådan).

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tipi: Nøjagtig opmåling af arealet på et indianertelt...

Fra : ..::JMJ::..

Dato : 20-11-06 10:15

Claus Nielsen:
> [...]
> har allerede brokket sig (mailen blev sendt ud 08.20 og 10 min senere havde

Tror ikke det er den rette NG.
Omkring subj.: hvis MSN ikke er nødvendig for at udføre det arbejde man
bliver betalt for, er det helt OK med mig, hvis man har en politik på
området. Dermed også en politik der forbyder brug af MSN i
arbejdstiden. Lidt a la en rygepolitik, alkoholpolitik etc.
...::JMJ::..

Fra : alexbo

Dato : 20-11-06 10:17

"Claus Nielsen" skrev

> Hvad er holdningen til MSN? Hvor jeg arb. har ledelsen besluttet at jeg
> skal lukke for adgangen - og det er jo nemt nok via en SBS server, men jeg
> er dybt uenig i deres beslutning...

Jeg er enig med ledelsen, jeg synes deres beslutning er velbegrundet.
Jeg synes til gengæld ikke at dine grunde til at være uenig er særlig
overbevisende.

Umiddelbart ville jeg tro at dk.erhverv ville passe bedre til dit spørgsmål.

mvh
Alex Christensen

Fra : Max

Dato : 20-11-06 11:47

Hej Claus

> Mit spørgsmål er bare - hvad siger andre firmaer? Flere her i
> virksomheden har allerede brokket sig (mailen blev sendt ud 08.20 og
> 10 min senere havde flere kommenteret det).

Hvis du og dine kollegaer ikke kan argumentere for at i
skal have adgang til MSN, ja så ser jeg intet problem
i at lukke den.

Mvh Max

Fra : Peter Martinsen

Dato : 20-11-06 14:38

"Claus Nielsen" <clausn_kartoffel_@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mit spørgsmål er bare - hvad siger andre firmaer? Flere her i virksomheden
> har allerede brokket sig (mailen blev sendt ud 08.20 og 10 min senere

MSN og arbejde har da INTET med hinanden at gøre !

Mvh Peter

Fra : Søren Blom

Dato : 20-11-06 16:27

"Peter Martinsen" <petermartinsen@thorsager.dk> skrev

> MSN og arbejde har da INTET med hinanden at gøre !
>
> Mvh Peter

Hvad fanden mener du da lige med det?

I den virksomhed jeg tjener til dagen og vejen i, bruger vi MSN meget
internt i virksomheden og til at holde real time kontakt til kollegaer
intern i huset, andre fabrikker i landet og globalt, ingen problemer i det.
Vi kan ikke udveksle filer via MSN, men det er også fuldstændigt unødvendigt
for os, da mange af vores filer alligevel lægger i et selv ejer datacenter,
men er man struktureret så er MSN ikke noget problem på arbejdspladsen,
tværdigmod en fordel, da det kan spare en del telefon opkald. Mine venner og
familie ved udmærkede godt at jeg ikke har tid til at snakke med dem i alm.
arbejdstid, svære er det ikke.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Anders Mogensen

Dato : 20-11-06 18:13

> MSN og arbejde har da INTET med hinanden at gøre !

Hm, det tror jeg nogle af mine kollegaer bliver ked af at høre, inkl mig
selv. Vi bruger det en hel del til Polen når vi sidder og løser nogle
opgaver, samt til nogle samarbejdspartnere i Danmark...

Fra : jda

Dato : 21-11-06 01:14

Mon, 20 Nov 2006 09:54:21 +0100 hamrede Claus Nielsen i tastaturet og der
stod i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> har allerede brokket sig (mailen blev sendt ud 08.20 og 10 min senere havde

Måske er den rigtige gruppe mere dk.edb.sysadmin. Nogle steder bruges
messenger til noget fornuftigt, men så er der som regel også sat nogle
politikker på hvordan den kan bruges, med eller uden fil dl etc. De fleste
steder er den ikke relevant men bare endnu et hul i sikkerheden. Sidst jeg
så en undersøgelse var det over 30% af infektioner i firmaer der kom fra
medarbejdernes fritidssurf i arbejdstiden. Så hvis msn ikke skal bruges i
arbejdet så er der ingen grund til at den er åben. Og hvis det er en
ledelsesmæssig beslutning at msn ikke er relevant, så er den ikke. Sådan er
verden indrettet.
Men det er altid nemmere at give folk rettigheder end at tage rettighederne
fra dem igen.
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 22-11-06 17:34

Claus Nielsen wrote:
> [...]
> dybt uenig i deres beslutning... - men må jo ligesom følge trop sammen med

Rigtig gruppe eller ej..

Ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt forstår jeg godt din ledelse. Det
er alt for nemt at få slæbt alskens utøj indenfor din arbejdsgivers
intranet med en Instant-messenger, ligesom fortroligt materiale kan
sendes udenfor intranettet uden at kunne spores. Nøjes i med kun at have
kontakt til kunder over messengeeeren?

Jeg bruger selv MSN-messenger i den daglige kontakt med min afdlings
kunder - men det sker med en streng selvjustits netop af
sikkerhedmæssige grunde. Min afdeling har speciel tilladelse til at
måtte bruge MSN-messenger fordi vores "kunde" bruger den. (og den er et
uvurderligt værktøj i det daglige arbejde) Ellers har vi en anden
messenger, Lotus Sametime der anses for væsentlig mere sikker samt en
politik på området.

/Lars