MS Windows
briani 27239
Hvad sløver en opstart?
Fra : Thomsen

Dato : 17-11-06 16:37

Hej
Min bærbare med XP bruger flere minutter til at starte op.
Bruger AVG og AVG Anti spyware.
Hvad kan jeg gøre?

mvh Ole

Fra : Per

Dato : 17-11-06 17:22

"Thomsen" <time@wwwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Min bærbare med XP bruger flere minutter til at starte op.
> Bruger AVG og AVG Anti spyware.
> Hvad kan jeg gøre?

Lade være med at få windows til at starte en masse programmer op for dig,
som du alligevel ikke bruger.

Gennmegå dine opstartprogrammer i kør - msconfig - start og fjern hak ved
dem du ikke har brug for.

Du skal dog være varsom hvis du ikke ved hvad du gør. Specielt ved
sytemopstarts programmer.

Der er fx. ikke nogen grund til at lade AVG Anti Spyware starte op sammen
med Windows med mindre du har Resident shield slået til (Altså betalt for
den efter prøve udløb) Det vil være spild at ressourcer.

Mvh. Per

Fra : Thomsen

Dato : 17-11-06 17:56

> [...]
> med Windows med mindre du har Resident shield slået til (Altså betalt for
> den efter prøve udløb) Det vil være spild at ressourcer.

Okay, kigger lidt på msconfig.

mvh Ole

Fra : jda

Dato : 17-11-06 18:09

Fri, 17 Nov 2006 17:55:42 +0100 hamrede Thomsen i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> "Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Okay, kigger lidt på msconfig.
>
> mvh Ole

Husk at msconfig mere er et debug værktøj end et konfigurationsværktøj.
Hvis det løser dine problemer at fjerne nogle hakker i start sekvensen så
bør du efterfølgende enten fjerne programmet hvis det er et du kan undvære,
gå ind i programmet og ændre opsætning her hvis det kan lade sig gøre,
eller gå ind i regedt32 og fjerne den registreringsnøgle der starter en
bestemt process. Det står i msconfig hvilke nøgler der starter de processer
man disabler.
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Thomsen

Dato : 17-11-06 21:20

> [...]
> Sp: Hvorfor er topposting så slemt?
> Sv: Topposting
> Sp: Hvad er det mest irriterende på Usenet?

Problemet er også at jeg ikke kender mange af de sager der står
i msconfig, så jeg ikke ved hvad jeg kan tillade mig at slukke for.
Det bliver jeg nødt til at dykke ned i.
Men jeg tjekker lige regedt32.

mvh Ole

Fra : Per

Dato : 17-11-06 22:08

> Problemet er også at jeg ikke kender mange af de sager der står
> i msconfig, så jeg ikke ved hvad jeg kan tillade mig at slukke for.
> Det bliver jeg nødt til at dykke ned i.
> Men jeg tjekker lige regedt32.

Du har ret - det kan godt være svært at bruge msconfig, hvis man ikke ved så
meget om PC.

Der er flere programmer der også kan vise hvad du har kørende.

fx. Spybot S&D har denne feature hvis du vælger avanceret indstilling -
Programmet skriver også lidt om hvad det er for nogen processer.

CCleaner kan det samme.

/Per

Fra : Thomsen

Dato : 17-11-06 22:36

> [...]
>
> fx. Spybot S&D har denne feature hvis du vælger avanceret indstilling -
> Programmet skriver også lidt om hvad det er for nogen processer.

Tak for tippet
Fik lige gravet dybere i CCleaner jeg har liggende.
Lugede lidt ud i opstart.

mvh Ole

Fra : Johnny

Dato : 19-11-06 12:11

Hej
Jeg prøver bare at søge på filnavnet i google. Så dukker der mange altid
mange svar op, der forklarer hvad det er for en fil, og om den er nødvendig
for windows.
Det virker næsten hver gang.
Johnny

Fra : Thomsen

Dato : 19-11-06 13:35

"Johnny" <bangp@crab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg prøver bare at søge på filnavnet i google. Så dukker der mange altid
> mange svar op, der forklarer hvad det er for en fil, og om den er

Ja, det er jo selvfølgelig en god måde.
Det vil jeg prøve.

mvh Ole

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 18-11-06 12:09

Thomsen wrote:
> Hej
> Min bærbare med XP bruger flere minutter til at starte op.
> Bruger AVG og AVG Anti spyware.
> Hvad kan jeg gøre?

Når du har luget ud, kan du gøre to ting mere:
1. Lav en defragmentering.
2. Derefter, kør programmet "Bootvis" (søg på Google), vælg Trace>Optimize
system. Det vil genstarte din pc, checke opstartfiler, og derefter lægge dem
i rækkefølge på harddisken.

Det vil gøre såvel opstart, som dvale og nedlukning hurtigere.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Thomsen

Dato : 18-11-06 23:48

"Henrik Stavnshøj" <hesta@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dem i rækkefølge på harddisken.
>
> Det vil gøre såvel opstart, som dvale og nedlukning hurtigere.

Prøver Bootvis.
Tak

mvh Ole