MS Windows
briani 27239
Virus på 56k
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 20:21

En bekendt har en Windows Home, og telefonmodem
med TDC opkaldsforbindelse.

Er et firewall/antivirus program nødvendigt
når Windows firewall er slået til ?

Kender 2 som har haft internet i årevis på den
måde uden virus.

Er der en sammenhæng mellem hastighed og trusler ?

Hvor megen windowsupdate kommer der om ugen
og kan 1 times forbrug om dagen holde windows opdateret
via telefonopkaldsforbindelsen ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 20:27

Den 12-11-06 20.21 skrev Olsen følgende:

> Er et firewall/antivirus program nødvendigt
> når Windows firewall er slået til ?

Firewallen gør absolut ingen forskel, når det gælder om at få virus ind
på computeren. Den kan dog stoppe angreb fra hackere.

> Kender 2 som har haft internet i årevis på den
> måde uden virus.

Det er sikkert fordi, de har brugt det allerbedste våben mod den slags:
indersiden af hovedet. Virus rammer typisk dem, der lige skal klikke på
den interessante vedhæftede fil i en mail, eller som henter små sjove
programmer, eller piratprogrammer fra underlige hjemmesider. I ganske få
tilfælde, kan man få en virus ind, uden man selv er skyld i det, men det
hører faktisk til sjældenhederne.

> Er der en sammenhæng mellem hastighed og trusler ?

Nej.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Jetlag: Træthed skabt af ioniserede partikler i de højere luftlag...

Fra : Bjarne Chr

Dato : 12-11-06 21:17

"Olsen" <-> skrev i en meddelelse
<klip>
> Hvor megen windowsupdate kommer der om ugen
> og kan 1 times forbrug om dagen holde windows opdateret
> via telefonopkaldsforbindelsen ??
Normalt kommer der "kun" opdateringer en gang om måneden gerne omkring den
anden tirsdag Men han kan jo hurtigt tjekke manuelt f.eks en gang om ugen
TDC's hjemmeside fortæller også ret hurtigt hvis der er kommet nye
opdateringer http://tdconline.dk/

--
Venlig Hilsen
Bjarne Chr

Fra : Johnny

Dato : 13-11-06 17:34

Hej
Det afhænger helt af hvilket antivirusprogram du benytter hvor ofte, der er
opdateringer. Panda har daglige opdateringer og Ad-aware har nye
signaturfiler liggende med vekslende interval. Nogle gange er der nye flere
gange om ugen og andre gange kan der gå flere uger mellem opdateringerne. Et
antivirusprogram er ikke en livsforsikring. Det virker på den måde at først
er der en som sætteren virus i omløb, og nogle computere bliver inficeret.
Først når det er opdaget af antivirusprogramudbyderne, bliver der lavet en
"modgift", og en ny signaturfil kan hentes. Inden dette sker, er der altså
nogen der bliver angrebet. Nogen skal være de første, og det kan være hvem
som helst uanset hvilket antivirusprogram man benytter. Derfor er det
vigtigt at tænke sig om, og være forsigtig med hvad man downloader og hvilke
mails man åbner.
Et antivirusprogram, der kun opdateres en gang om måneden er efter min
mening for ringe. Når der er konstateret ny vira, bør der snarest muligt
udsendes en opdatering.
MVH
Johnny

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-06 09:05

Den 13-11-06 17.34 skrev Johnny følgende:

> Et antivirusprogram, der kun opdateres en gang om måneden er efter min
> mening for ringe.

Bjarne talte om opdateringer på Windows Update.

Dit computer-ur går for øvrigt på USA-tid, så det ser ud som om, jeg har
svaret dig længe før, du har skrevet dit indlæg.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Rævekage: Rævens godt gemte ekskrementer...

Fra : Bjarne Chr

Dato : 13-11-06 11:21

> [...]
>
> --
> Mvh. Kim Ludvigsen
> Rævekage: Rævens godt gemte ekskrementer...

Du er jo hurtig Kim ligesom Lucky look hurtigere end sin egen skygge
mvh Bjarne