MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Start -> Kør
Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 18:10

Hej NG,

Efter at have installeret IE7, oplever jeg nu, at jeg ikke kan åbne
websider fra KØR i Startmenuen.
(Ved ikke om et skyldes IE7)

Hvis jeg før skrev eksempelvis http://www.eb.dk i start, åbnede den
ekstrabladets hjemmeside.

Nu fortæller den mig at Windows ikke kan finde 'http://www.eb.dk' samt
at jeg skal kontrollere at navnet er korreekt.

Er det en der kan foretælle mig hvad der er galt, eller endnu bedre,
hvordan jeg fikser problemet ?

Mange Hilsner
Neuhafen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 12-11-06 18:15

Den 12-11-06 18.09 skrev Neuhafen følgende:

> Efter at have installeret IE7, oplever jeg nu, at jeg ikke kan åbne
> websider fra KØR i Startmenuen.
> (Ved ikke om et skyldes IE7)

Måske problemet er, at Windows ikke ved, hvad de nskal åbne hjemmesiden
i. Tjek, at der er valgt en standardbrowser:

Startknappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv
programadgang og -standarder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Væltepeter: Drukmås, der sandsynligvis hed Peter Vinolentus Bristtofte...

Fra : Ukendt

Dato : 12-11-06 19:12

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> i. Tjek, at der er valgt en standardbrowser:
>
> Startknappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv

Det var lige det der skulle til !!!

Tak for hjælpen !
Neuhafen

Fra : Martin

Dato : 13-11-06 12:38

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> i. Tjek, at der er valgt en standardbrowser:
>
> Startknappen => Kontrolpanel => Tilføj eller fjern programmer => Angiv

Lige et ekstra spørgsmål.
Jeg er for doven til at skrive http:// foran i kør kommandoen.
Så kunne man lave et eller andet så man bare skulle skrive:
"i eb.dk" så åbnede den eb.dk i browseren?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 13-11-06 12:48

Martin formulated the question :
> Jeg er for doven til at skrive http:// foran i kør kommandoen.
> Så kunne man lave et eller andet så man bare skulle skrive:
> "i eb.dk" så åbnede den eb.dk i browseren?

Hvordan skulle den vide at "eb.dk" er en webadresse ?

The price of freedom of religion, or of speech, or of the press, is
that we must put up with a good deal of rubbish. - Robert Jackson

Fra : Robert Eriksen

Dato : 13-11-06 12:58

Henrik Stidsen wrote:
> Martin formulated the question :

> Hvordan skulle den vide at "eb.dk" er en webadresse ?

Jeg synes det ville være mere åbenlyst at spørge hvordan den skulle hvad
"i" er for noget ;)

Men det kan faktisk ordnes ganske nemt.

Lav en batfil ved navn i.bat med disse to linier:

Start http://%1
exit

Og gem den som i.bat i c:\windows (eller andet bibliotek der er med i
din path)
Så kan du vælge Start -> Kør -> i URL

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-11-06 13:24

Den 13-11-06 12.37 skrev Martin følgende:
> Kim Ludvigsen wrote:

> Jeg er for doven til at skrive http:// foran i kør kommandoen.
> Så kunne man lave et eller andet så man bare skulle skrive:
> "i eb.dk" så åbnede den eb.dk i browseren?

Så er du sikkert også for doven til at klikke på startknappen og Kør for
at få lov at indtaste adressen. Tjek denne side:
http://kimludvigsen.dk/tips-windows-proceslinjen.html#adresse
Det virker fint uden at skulle indtaste http://.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Liden Tue kan vælte stort læs: Dansk verdensmester i brydning...

Fra : Henning

Dato : 12-11-06 18:32

Lige præcis www.eb.dk er nede for øjeblikket. Prøv en anden side