MS Windows
briani 27239
Sikkerhedskopi
Fra : fma@fmts.dk

Dato : 08-11-06 21:06

Hej
Jeg har lige købt en ekstra harddisk som skal bruges til
sikkerhedskopier.
Hvordan tager man kopi af filer i XP Home, således at filen bliver
makeret kopieret (det kunne man dengang DOS var det foretrukne
styresystem) og derved springes over næste gang, hvis den ikke er
ændret.
Eller findes der et program til dette?
Jeg vil ikke bruge backup under windows, da jeg gerne vil have filerne
til at ligge i normal format på den ekstra harddisk.

Frede

Fra : Max

Dato : 08-11-06 22:02

Hej Frede

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

--
Mvh Max

Fra : Frank R.

Dato : 08-11-06 21:59

On 8 Nov 2006 12:05:36 -0800, fma@fmts.dk wrote:

> [...]
>Jeg vil ikke bruge backup under windows, da jeg gerne vil have filerne
>til at ligge i normal format på den ekstra harddisk.

Du kan jo evt prøve at tage et kik på Stone's kopikontrol. Det er et
program som kører under Windows, men kopien bliver lagt i "normalt
format".

http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Der findes et hav af den type programmer, men jeg nævner bare et her
for at give et eksempel.

Alternativt skal du ud i noget bacth programmering, men ovenstående
kan altså også gøre det.

--
Hilsen
Frank

Fra : Robert Eriksen

Dato : 09-11-06 07:37

fma@fmts.dk wrote:
> [...]
> makeret kopieret (det kunne man dengang DOS var det foretrukne
> styresystem) og derved springes over næste gang, hvis den ikke er

Sakset fra XCOPY /?
/M Copies only files with the archive attribute set,
turns off the archive attribute.

XCOPY STI\TIL\FILER\*.* STI\TIL\BACKUP /E /M
Vil så kopiere alle filer, med archive-bitten sat, inklusiv
underbiblioteker fra STI\TIL\FILER til STI\TIL\BACKUP og derefter fjerne
arkiv-bitten igen.
Så bliver filen ikke kopieret igen før den er blevet ændret.

Men hvis DOS har været dit foretrukne styresystem skulle det ikke tage
dig mange sekunder at smede noget sammen

Fra : Frede

Dato : 09-11-06 09:53

Tak for alle svar, jeg prøver lige at kigge på den fra stonware

Frede

Fra : Rado

Dato : 09-11-06 12:30

> [...]

>Jeg vil ikke bruge backup under windows, da jeg gerne vil have filerne
>til at ligge i normal format på den ekstra harddisk.

Prøv evt,. Second Copy:

http://centered.com

--
Rado

Who looks outside, dreams; who looks inside, awakes.
- C.G. Jung

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 09-11-06 12:38

fma@fmts.dk skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> (det kunne man dengang DOS var det
> foretrukne styresystem)

Stort set alle dos-kommandoer virker også i XP fra en
kommandoprompt - nogle er endda udvidet med nye fumktioner.

Skriv:

COPY /?

XCOPY /?

ved en kommandoprompt for at få hjælp til dem.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : N_B_DK

Dato : 09-11-06 16:04

In news:1163016336.508083.44730@h48g2000cwc.googlegroups.com,
fma@fmts.dk <fma@fmts.dk> typed:
> Hej
> Jeg har lige købt en ekstra harddisk som skal bruges til
> sikkerhedskopier.

På den måde kan du ikke tage backup af systemstate, som i mine øjne er
ligeså vigtig som de fleste data på diskene

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Frede

Dato : 10-11-06 09:45

N_B_DK skrev:
> In news:1163016336.508083.44730@h48g2000cwc.googlegroups.com,
> fma@fmts.dk <fma@fmts.dk> typed:
>
> På den måde kan du ikke tage backup af systemstate, som i mine øjne er
> ligeså vigtig som de fleste data på diskene

Det er jeg klar over, men tak for oplysningen

Frede