MS Windows
briani 27239
Winsows 3.1
Fra : Carsten Bager

Dato : 01-11-06 19:29

Jeg har et Windows 3.1 program som har problemer med at køre under XP.
Det siger at der er for lidt disk plads til at gemme filer på.
Findes der en fidus så man kan løse dette problem.

Carsten

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 01-11-06 20:09

Carsten Bager <rosenalleNOMAIL@mail.dk> wrote:

> Jeg har et Windows 3.1 program som har problemer med at køre under XP.
> Det siger at der er for lidt disk plads til at gemme filer på.
> Findes der en fidus så man kan løse dette problem.

Virtual PC. Kan hentes gratis på Microsofts hjemmeside. Du skal ikke ta'
dig af at der står opgrade, det er den fulde version.

Fra : Asle Bjerva

Dato : 01-11-06 22:41

Axel Hammerschmidt wrote:

> Virtual PC. Kan hentes gratis på Microsofts hjemmeside. Du skal ikke
> ta' dig af at der står opgrade, det er den fulde version.

Hvis programmet faktisk kjører under XP, kan "problemet" være at programmet
ikke klarer å se ledig plass på en stor harddisk. Win 3.1 bruker jo DOS som
ikke kan se de helt store partisjoner.
Jag hadde selv samme problem med et install.program for noe tid siden.
Løsningen var å sørge for at ledig plass på disken ikke var mange Gb, men et
tall som passet til programmet; eks 200-300 Mb ledig. Dette kan oppnås ved
å ha en mappe som tildeles en drevbokstav og så bruke denne i programmet.
AsleB;Oslo

Fra : Carsten

Dato : 02-11-06 07:39

> tall som passet til programmet; eks 200-300 Mb ledig. Dette kan oppnås ved
> å ha en mappe som tildeles en drevbokstav og så bruke denne i programmet.
> AsleB;Oslo

Jeg tror at du har fuldstændigt ret i din antagelse, formentlig er
problemet at XP returnerer en unsigned 32 bit værdi hvor programmet
forventer at den er signed, og derfor ser tallet som negativt.
Jeg er med på at tildele en mappe et drev bogstav med "subst" men
kan man bestemme den tilgængelige disk størrelse på sådan et drev.
Hvordan gør man det?

Carsten

Fra : Asle Bjerva

Dato : 02-11-06 14:10

Carsten wrote:

> [...]
> Jeg er med på at tildele en mappe et drev bogstav med "subst" men
> kan man bestemme den tilgængelige disk størrelse på sådan et drev.

Nei du har rett i at man ikke kan sette diskstørrelse på en mappe, fordi XP
behandler hele partisjonene som "fritt frem"... (Hvis du kan share en mappe
fra en server kan det nok gå med quota på den).

Kan tenke to løsninger:
Opprette en egen partisjon med for eks. Partition Magic
Koble til en USB minnenøkkel eller for eks et CF minnekort i en leser, og gi
den en drevbokstav.
Det siste er nok det enkleste for å kunne prøve ut teorien....

AsleB;Oslo