MS Windows
briani 27239
Problemer med streamet video
Fra : Hans-Henrik

Dato : 01-11-06 15:41

Hej!

Af én eller anden grund kan jeg nu pludseligt ikke se streamet video på min
pc - det bliver blot sort (meget sort-rød) skærm hvor videoen skulle vises
(i media player/realPlayer). I går var der ingen problemer og jeg er da
aldrig løbet ind i dette problem før. Jeg mener at have opdateret IE 7.0 da
der var nogle sikkerhedsbrister så IE 7.0 blev opgraderet. Jeg har kigget
efter i opsætningerne og sikkerheds funktionerne, men kan ikke umiddelbart
se nogen grund til at streamet video ikke kan vises. Videobilledet (som
næsten er sort) har dog et lydspor som ikke fejler noget.

Nogen gode forslag til hvad det kan være? Det er i pc'ens software problemet
er, da det gælder alle streamet videoer fra forskellige sites.

Mvh
hh

Fra : naboerne@gmail.com

Dato : 01-11-06 17:36

"Hans-Henrik" <hh.husen@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nogen gode forslag til hvad det kan være? Det er i pc'ens software problemet er, da
> det gælder alle streamet videoer fra forskellige sites.

Hvis du har installeret nye codecs fra det sted som du får video fra bør du læse dette
klip fra PCworld:
------------------_

Kriminelle lurer på videosites .

De hastigt voksende og populære hjemmesider med online-video er blevet en sand
jagtmark for virusskabere og kriminelle hackere.

Af Hassan El Hani
tirsdag 31. oktober 2006 , 14:45

Sikkerhedsfirmaer er begyndt at rapportere om et voksende antal falske
Windows-codecs - som udspekulerede virusskabere og kriminelle lægger på populære
video-sites.

YouTube er blevet et populært sted at se video online. Og flere vidoefiler kræver
at brugeren installerer ekstra software - de såkaldte codecs - for at afspille videoen.

Mens filerne afspiller en online-video installeres for eksempel spyware på din
pc'er. Andre filer går målrettet efter at inficere din harddisk med ondsindet virus
eller installerer programmer -f.eks. popup-reklamer der afleder din opmærksomhed, mens
filerne i al hemmelighed trækker data ud af din computer.

(kilde: BBC)

Fra : Hans-Henrik

Dato : 01-11-06 19:41

Nej, jeg har ikke installeret nye codecs. Jeg er heller ikke blevet bedt om
det. Det skete efter jeg opdaterede IE. Så måske er der et flueben det er
"hakket af" som ikkle skulle være det. jeg har også installeret den nyeste
Java opdatering. Måske skulle jeg geninstallere IE 6.0 igen. Alt andet på
pc'en virker som normalt.

mvh
hh