MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
IE 6.0 er kaput :-(
Fra : Susanne Bruun

Dato : 28-10-06 14:28

Hvor mon jeg kan hente en ny til min gamle PC ?

Mig

Fra : Hans

Dato : 28-10-06 14:36

"Susanne Bruun" <s.bruun@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mon jeg kan hente en ny til min gamle PC ?
>
> Mig

Hos producenten af IE 6.0

Fra : analog fotografen

Dato : 28-10-06 14:59

"Susanne Bruun" <s.bruun@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor mon jeg kan hente en ny til min gamle PC ?
>
> Mig

måske her:

http://www.tweak.dk/download4.php

Per

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-10-06 22:54

> http://www.tweak.dk/download4.php

Dårlig ide.

IE er en integreret del af operativsystemet, og det er en dårlig ide at
hente den slags på en hjemmeside, man ikke kender. Der er ingen som helst
sikkerhed for integriteten af filerne.

Hent udelukkende den slags hos microsoft. Det er styr på sikkerheden

Claus

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-06 22:57

Den 28-10-06 23.53 skrev Claus Tersgov følgende:

> Dårlig ide.

Helt enig.

> Hent udelukkende den slags hos microsoft. Det er styr på sikkerheden

Ikke desto mindre kunne jeg ikke lade være med at trække på smilebåndet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Liden Tue kan vælte stort læs: Dansk verdensmester i brydning...

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-10-06 23:27

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev :

>Dårlig ide.
>Hent udelukkende den slags hos microsoft. Det er styr på sikkerheden

Linket på siden er nu til MS, men til den svenske side, så det
kan være man får en svensk version.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : John

Dato : 28-10-06 15:36

"Susanne Bruun" <s.bruun@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor mon jeg kan hente en ny til min gamle PC ?

Fx her:
http://intern.sdu.dk/enheder/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/

Mvh John

Fra : Mogens

Dato : 28-10-06 18:22

Susanne Bruun wrote:
> Hvor mon jeg kan hente en ny til min gamle PC ?
>
> Mig

Kan man downgrade fra 7.0 til 6.0? Jeg bruger primært Firefox, men er
desværre tvunget til at bruge IE af hensyn til mit netbank program. Og
den nye IE 7.0 er "røv-og-nøgler" sammenholdt med 6.0. Bl.a. kunne jeg
før åbne et link via mit regneark, og når jeg så trykkede "Back", så
havnede jeg i regnearket igen. Ud over at 7.0 er langsommere end 6.0,
skal jeg nu bruge ekstra tid på at vælge regnearket manuelt efter hver
postering jeg checker, og derefter lukke 187 faner i IE7 når jeg er
færdig med at checke posteringer :(

Fra : John

Dato : 28-10-06 18:58

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man downgrade fra 7.0 til 6.0? 7.0 er langsommere end 6.0

Jep, jeg har også kylet 7'eren ud af samme grund.

Det gøres let og elegant via tilføj/fjern programmer. :)

Mvh John

Fra : Mogens

Dato : 28-10-06 20:43

John wrote:

> Jep, jeg har også kylet 7'eren ud af samme grund.
>
> Det gøres let og elegant via tilføj/fjern programmer. :)
>
> Mvh John
Hrm.... hvordan gjorde du lige det? Jeg prøvede at gå in i Add/remove
programs > Windows components > Unchecke Internet Explorer. Så forsvandt
fætteren, men 7'eren vendte grueligt tilbage da jeg krydsede IE af igen
bagefter.

Så vidt jeg kan se ligger IE7 ikke under de almindelige programmer, og
da EI er en integreret del af styresystemet skal der ved lidt vold til
at få den aflivet?

Mogens

Fra : John

Dato : 28-10-06 21:00

"Mogens" <mogensnomail@web.dk> skrev i en meddelelse

> Så vidt jeg kan se ligger IE7 ikke under de almindelige
> programmer, og da EI er en integreret del af styresystemet skal
> der ved lidt vold til at få den aflivet?

Næh.. men du skal (vistnok, husker det ikke..) vinge af i 'Vis
opdateringer' i Tilføj/Fjern.

Så går det som fod i pose.. :)

Mvh John

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-10-06 22:56

> Så vidt jeg kan se ligger IE7 ikke under de almindelige programmer, og
> da EI er en integreret del af styresystemet skal der ved lidt vold til
> at få den aflivet?

Hvis du bruger XP, så husk næste gang at lave et gendannelsespunkt. Så kan
du altid redde stumperne, når du piller ved systemet.

Claus

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-10-06 22:21

Mogens skrev:

> [...]
> skal jeg nu bruge ekstra tid på at vælge regnearket manuelt efter hver
> postering jeg checker, og derefter lukke 187 faner i IE7 når jeg er

Hvad med Gendan til dagen før du installerede
IE7. Det er i hvert fald den metode, jeg har
brugt.

Tjek evt.
http://tredosoft.com/IE7_standalone
hvis du er interesseret i flere samtidige
versioner af IE.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-10-06 22:47

Den 28 okt 2006 skrev Jørgen Farum Jensen i
dk.edb.system.ms-windows:

> Hvad med Gendan til dagen før du installerede
> IE7. Det er i hvert fald den metode, jeg har
> brugt.

Jeg afinstallerede blot IE7 under Tilføj/Fjern programmer, så var
6'eren der igen

Lars Klintholm

Fra : Claus Tersgov

Dato : 28-10-06 22:57

> Hvad med Gendan til dagen før du installerede
> IE7. Det er i hvert fald den metode, jeg har
> brugt.

Måske bruger han W2k

Claus

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 28-10-06 23:30

"Claus Tersgov" <nospamnews@tersgov.dk> skrev :

>Måske bruger han W2k

Hvor IE 7 ikke kan installeres.

Kig på
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.mspx.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Mogens

Dato : 29-10-06 08:22

Kerim Ellentoft wrote:

> Hvor IE 7 ikke kan installeres.
>
> Kig på
> http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/default.mspx.

Lige for at fjerne evt. usikkerhed så kører jeg altså XP-PRO. Og det med
gendannelsespunktet havde jeg faktisk glemt. Husker det kun fra mine
bærbare, og troede at det var noget Acer overbygning.
Men jeg går ud fra at hvis man kører tilbage til et gendannelsespunkt så
ryger alle programmer der er installeret efter dette punkt?

Mogens

Fra : Klaus H

Dato : 29-10-06 08:59

> Men jeg går ud fra at hvis man kører tilbage til et gendannelsespunkt
> så ryger alle programmer der er installeret efter dette punkt?

Jeps. Det er nemlig det der er formålet med gendannelsespunktet.
Oprettes umiddelbart før man "prøver" et eler andet nyt!

Klaus H

Fra : Mogens

Dato : 29-10-06 10:50

Klaus H wrote:
> Jeps. Det er nemlig det der er formålet med gendannelsespunktet.
> Oprettes umiddelbart før man "prøver" et eler andet nyt!

Prøvede det og det fungerede i store træk fint nok. Der var lige et par
småprogrammer jeg skulle have geninstalleret, men er nu tilbage til en
brugbar Explorer!

Dog et lille minus: Jeg får en sikkerhedsadvarsel om at mit antivirus
program er forældet, og troede at jeg så bare kunne lave en opdatering
(Pccillin 14). Der står også i Pccillin programmet at den er "Out of
Date), men prøver jeg at lave en Update så får jeg bare beskeden "The
lastest components are being used". Skal lige sige at mit abbo. løber
til jan 2007, så det er ikke det som fejler. Men hvordan hulen tackler
man den hurdle?

Mogens

Fra : N_B_DK

Dato : 03-11-06 05:53