MS Windows
briani 27239
Problemer med opdatering af ur og med Tpte~
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 25-10-06 15:25

Jeg har Cybercity ADSL med Hacker Smacker og Proxyserver port 8080.

På søndag går vi over til vintertid og uret på PC'en skal stilles
automatisk. Jeg afprøvede i går fra kontrolpanel at stille tiden, og det
kunne jeg ikke. Det virkede i marts ved overgang til sommertid.
Jeg kan heller ikke køreTptest3 (måling af hastighed på ADSL. Det har virket
i marts efter at jeg fik ADSL og Hacker Smacker..
Jeg prøvede så at hente andre programmer til at opdatere uret med, men ingen
vil køre. De foreslår alle problemer med Proxyserver eller med port 13 i
firewall.
Jeg har prøvet at disable Windows Firewall, alternativt at tillade brug af
port 13 for opdateringsprogrammet, men intet virker.
Det mærkelige er, at jeg ved at trykke START->KØR kan pinge timeserveren,
som svarer tilbage 3 gange.
Jeg fatter ikke en meter, og Cybercity har heller ingen ideer. Har du
guldkornet, som skal til at løse opgaven?

Mvh. Jørgen.

--
Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : John

Dato : 25-10-06 16:25

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i
en meddelelse

> [...]

> Det har virket
> i marts efter at jeg fik ADSL og Hacker Smacker..

Medmindre jeg bypass'er Sygate pro firewall får jeg samme
symptomer + fejl på microsoft-update. Mener også, at ovenstående
problemer optræder ved anvendelse af proxy. Disse tjenester skal
kunne 'se' din pc for at kunne fungere.

Tip: Prøv om du evt kan køre uden proxy.

Håber det kan hjælpe dig på vej.

Mvh John

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 25-10-06 16:49

> [...]
> fungere.
>
> Tip: Prøv om du evt kan køre uden proxy.

hej
hvis du ikke kan finde en måde at gøre det på ,kan du starte commandopromt
skrive time=stille uret,skrive date=stille dato.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 25-10-06 17:43

> [...]
> for at kunne fungere.
>
> Tip: Prøv om du evt kan køre uden proxy.
Hej John.

Jeg har prøvet at disable Windows Firewall helt. Hjælper ikke.
Jeg kan ikke få forbindelse til internet uden proxy.
Jeg har prøvet at indstille til at proxy ikke anvendes ved adresser til
timeserver, men heller ikke.
Det mystiske er, at jeg kan pinge disse adresser og får svar.
Jeg fik et tip om at bruge About Time programmet. Det har masser af
indstillingsmuligheder, men jeg har endnu ikke fået hul igennem.
Mvh. Jørgen.

Fra : John

Dato : 25-10-06 19:08

"Jørgen Christensen" <jchrist@slet@detvip.cybercity.dk> skrev i
en meddelelse

> Jeg har prøvet at disable Windows Firewall helt. Hjælper ikke.

Prøv evt midlertidigt at de-aktivere HackerSmacker..

Du kan deaktivere Hacker Smacker via Cybercity Selvbetjening:

http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/tjenester/hacker_smacker/afmeld_og_deaktiver/index.aspx

Husk at aktivere igen:

Når du aktiverer Hacker Smacker, skal det ske fra den computer,
som er tilsluttet din Cybercity bredbåndsforbindelse derhjemme
http://www.cybercity.dk/kundecenter/bredbaand/tjenester/hacker_smacker/tilmeld_og_aktiver/index.aspx

Hjælper det ikke må jeg melde pas :(

Mvh John

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 25-10-06 21:49

> Prøv evt midlertidigt at de-aktivere HackerSmacker..
>
> Du kan deaktivere Hacker Smacker via Cybercity Selvbetjening:
Ja, det vil jeg gøre, men det ser noget omstændeligt ud, så det gemmer jeg
til i morgen.
Jeg prøvede at sætte sikkerhedsniveauet ned til 3, men det gør ingen
forskel.
Mvh. Jørgen.

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 25-10-06 19:08

Jørgen Christensen wrote :

> På søndag går vi over til vintertid og uret på PC'en skal stilles
> automatisk.

Det gør det vel også - selv hvis du ikke har internetforbindelse?

Tidssynkroniseringen er kun til at justere uret hvis det går skævt -
automatisk ændring ift sommer- og vintertid skulle da ske automatisk
hvis du sat flueben i dette felt.

Hvad angår tidsserveren, kan jeg også pinge ntp.cybercity.dk, men ikke
opdatere tiden fra den.
Der er ingen problemer med opdatering fra ntp.inet.tele.dk og
ntp.tele2.dk.

/klaus