MS Windows
briani 27239
Windows XP fryser
Fra : Michael

Dato : 25-10-06 06:05

Hejsa alle

Håber I kloge herinde kan hjælpe. Min Windows XP er begyndt at "fryse" i
5-10 sec af gangen med et par
minutters mellemrum. Det er som om den arbejder i baggrunden - derefter er
alt ok i et nogle minutter.

Hvad kan problemet være ?

hilsen Michael

Fra : Gitte

Dato : 26-10-06 09:03

"Michael" <michael@post.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 5-10 sec af gangen med et par
> minutters mellemrum. Det er som om den arbejder i baggrunden - derefter er

Det kan være for lidt ram i pc'en, så den skal skrive til hd hele
tiden.(f.eks. hvis du kun har 256 mb ram som grafikken også deler)
Det kan være dit shared grafik kort ikke kan følge med , f.eks. ved spil
eller hvis du har et rigtigt grafik kort at det løber varmt.
Hvronår sker det ? Altid eller ved bestemte spil eller programmer ?

Kh Gitte

Fra : Michael

Dato : 27-10-06 20:24

> [...]
> eller hvis du har et rigtigt grafik kort at det løber varmt.
> Hvronår sker det ? Altid eller ved bestemte spil eller programmer ?

Der er 2 gb ram i maskinen og grafikkortet er et Nvidia 7800gtx m. 256 mb
ram, så det burde ikke
være problemet.

Det er altid og med nogenlunde faste tidsintervaller - nemlig et par
minutter imellem. Jeg har slået indeksering af
harddiske fra, da jeg troede det kunne være problemet, men nej det hjalp
ikke.

vh Michael