MS Windows
briani 27239
Fjernelse af dualboot win2k
Fra : www.mamegames.dk

Dato : 22-10-06 17:54

Hej
Jeg skulle prøve om jeg kunne installere win2k på en disk forbundet til USB
porten, men det understøtter mit bundkort bare ikke, fandt jeg ud af lidt
for sent, så når jeg starter min computer op, får jeg 2 muligheder, win2k
profesional og win2k profesional installation, hedder de sådan ca., hvordan
slipper jeg af med den sidste af dem.

Hygsom
Leo

Fra : Svend

Dato : 22-10-06 18:43

On Sun, 22 Oct 2006 18:54:09 +0200, "www.mamegames.dk" <leo@leo dot
lir dot dk> wrote:

>når jeg starter min computer op, får jeg 2 muligheder, win2k
>profesional og win2k profesional installation, hedder de sådan ca., hvordan
>slipper jeg af med den sidste af dem.

rediger i filen c:\boot.ini

-
Svend

When one door closes another door opens

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 22-10-06 21:05

[Boot Loader]
Timeout=5
Default=C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT
[Operating Systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000
Professional" /fastdetect
C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows 2000 Professional
Installation"

den ser så sådan ud.

Hvad skal jeg slette.

Fra : Thomas N.

Dato : 22-10-06 22:13

On Sun, 22 Oct 2006 22:04:41 +0200, "www.mamegames.dk" <leo@leo dot
lir dot dk> wrote:

> [...]
>Professional" /fastdetect
>C:\$WIN_NT$.~BT\BOOTSECT.DAT="Microsoft Windows 2000 Professional

Det kommer an på hvilken en der virker - som default vælger den den
sidste på listen (det fremgår af default=...) så hvis den den starter
op uden du gør noget er den rigtige, så er det den der skal beholdes!
Ellers omvendt.

--
/Thomas

Fra : www.mamegames.dk

Dato : 22-10-06 22:39

Computeren ville forsætte installationen, hvis jeg ikke gjore noget.

Jeg fandt den gamle boot.ini, så jeg har lige slettet den boot.ini der var,
og omdøbt den gamle boot.bak til boot.ini, så vil tiden vise om jeg har fået
det lavet rigtig.

Hygsom
Leo

Fra : www.mamegames.dk