MS Windows
briani 27239
HJÆLP ! - genskabning af data fra 300 GB e~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-10-06 01:04

Jeg har lige lavet verdens største klovne nummer - og det mens KLOVN kørte
på flimmeren i baggrunden !

Skulle formattere en ny 300GB extern disk og lavede det, man kun gør, når
er et gigantisk fjols, som jeg tydeligvis er, formaterede det FORKERTE
externe disk drev på 300 GB :(((

Jeg foretog ikke en grundig "normal" formattering af drevet, men valgte en
ekspresformatering, som kun tog 5-10 sekunder. Der er tale om 500+ timers
arbejde i form af et en komplet 1000 cd stor musiksamling, som har taget
over 1 år at føre over på Mp3. Jeg ville foretage en backup af denne
samling og grundet mistet overblik slettede jeg den harddisk, jeg ville
tage backup af og står med 2 tomme harddiske nu :(

Det skal siges, at det var på en ren nyinstalleret Win Xp pc, og derfor så
det ikke umiddelbart ud som om, der var nogle filer på den disk, jeg
slettede - jeg fik en kortvarig "hjerneblødning" og med 3 tast ekspres
formaterede jeg drevet.

Kan dette overhovedet genskabes ?

Har hørt om dyre firmaer, der tager 3-4.000 kr for at genskabe data i str.
orden 300GB - det er godt nok dyrt.......er der andre løsninger, som stadig
er sikre ?

Har meget hårdt behov for hjælp !

Fra : Ole C

Dato : 19-10-06 01:26

Dr.Ralph skrev blandt andet:

> Skulle formattere en ny 300GB extern disk og lavede det, man kun gør,
> når er et gigantisk fjols, som jeg tydeligvis er, formaterede det
> FORKERTE externe disk drev på 300 GB :(((

Hvis du har fået installeret Windows på den anden harddisk, så prøv at
installere PC Inspector på den - og lad den kigge på den forkert
formatterede harddisk.
Hentes her - og kan oven i købet "tale" dansk:
http://www.pcinspector.de/file_recovery/dk/welcome.htm
--
vh
Ole C

Fra : Simon [2700]

Dato : 19-10-06 09:46

> [...]
> formatterede harddisk.
> Hentes her - og kan oven i købet "tale" dansk:

hej,
jeg ville bare lige sige at det er et rigtigt nemt program, så det synes jeg
helt klart du skal prøve, det har
også hjulpet mig et par gange (godt nok ikke med en hel disk af gangen ;) ).
Du skal bare lige være klar over at du skal bruge 300gb (eller hvad du nu
havde af data) fri på en anden
disk som programmet kan gemme til.
mvh.Simon

Fra : Ricko.

Dato : 19-10-06 07:42

"Dr.Ralph" <dr.ralph@sol.remove.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har hørt om dyre firmaer, der tager 3-4.000 kr for at genskabe data i str.
> orden 300GB - det er godt nok dyrt.......er der andre løsninger, som

For fanden hvor jeg føler med dig , lavede selv en sådan BRØLER for et par
år siden, men ikke så meget som du har mistet, håber inderligt at du kan
rede noget af det. Lad for guds skyld ved at røre mere ved disken til du har
fået nogle gode svar på hvad du skal gøre, jeg vil slet ikke fortælle hvad
jeg gjorde den dag da jeg lavede den BRØLER , for så dør du sku af grin.

Fra : Henning

Dato : 19-10-06 07:57

>Har hørt om dyre firmaer, der tager 3-4.000 kr for at genskabe data i str.
>orden 300GB - det er godt nok dyrt.......er der andre løsninger, som stadig
>er sikre ?
Dyrt? Ring til Ibas, så taler vi faktor 10-50 ... Hvis du ikke mener
et års arbejde er 4.000 værd, begynder du jo bare forfra

Fra : N_B_DK

Dato : 19-10-06 09:04

Henning <newsmail@REMOVETHISmailme.dk> wrote:
> Dyrt? Ring til Ibas, så taler vi faktor 10-50 ... Hvis du ikke mener
> et års arbejde er 4.000 værd, begynder du jo bare forfra

Det kan sagtens gøres for under 3-4000 (det kan jeg ihvertfald gøre det
under)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Flemming Lynggaard

Dato : 21-10-06 14:05

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Det kan sagtens gøres for under 3-4000 (det kan jeg ihvertfald gøre det
> under)

Ja lige denne konkrete opgave kan, men seriøs dataredning har du jo nok med
99% sikkerhed ikke udstyret til (blot et gæt da det er mere end alm
volddyrt)

Fra : N_B_DK

Dato : 21-10-06 18:36

"Flemming Lynggaard" <flemmingl@gmail.com> wrote in message
> Ja lige denne konkrete opgave kan, men seriøs dataredning har du jo
> nok med 99% sikkerhed ikke udstyret til (blot et gæt da det er mere
> end alm volddyrt)

Har arbejdet for IBAS, så kender godt til priserne ;)

--
MVH.
N_B_DK

Fra : Jens Engelbredt

Dato : 21-10-06 19:34

Jeg har værktøjet, hvis du er interesseret. Alt kan genoprettes, bare
du ikke har brugt disken efter formatteringen.

Jens

Fra : N_B_DK

Dato : 21-10-06 21:24

"Jens Engelbredt" <jens@engelbredt.com> wrote in message
> Jeg har værktøjet, hvis du er interesseret. Alt kan genoprettes, bare
> du ikke har brugt disken efter formatteringen.
>
> Jens

Hvorfor fortæller du det til Flemming, det er ikke ham der har problemet ?

MVH.
N_B_DK
Min mail add er gyldig.