MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Medion PC "hænger" efter udvidelse af RAM-~
Fra : Mate

Dato : 16-10-06 14:48

En ellers fremragende MEDION PC (købt i Aldi for ca. 4 år siden), var
forsynet med 256 MB ram (330 MHz), men når man sætter 2 x 512 MB (400 MHz)
i, hænger den periodisk.
Er der noget, man kan gøre i CMOS setup'en?

Mvh
Poul.

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 16-10-06 21:07

"Mate" <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> wrote in message
> [...]
> i, hænger den periodisk.
> Er der noget, man kan gøre i CMOS setup'en?

Sidder de 256 MB oprindelige ram stadig væk i?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : Mate

Dato : 16-10-06 21:48

"Rasmus Bertelsen" <rasbert@nowhere.dk> skrev i en meddelelse

> Sidder de 256 MB oprindelige ram stadig væk i?
>
> Mvh,
> Rasmus Bertelsen

Nej, de er fjernet, fordi der kun er 2 fatninger. Jeg kan iøvrigt oplyse, at
jeg først havde "mærkevare-ram" i. Da var problemet noget hyppigere og
værre, idet der også undertiden kom "the blue screen of death", hvis du
kender den...
Så fik jeg dem byttet til "no name"-ram, men de giver altså også problemer.

Mvh
Poul.

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-06 10:09

"Mate" <aspolFJERN@DETTEwebspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kender den...
> Så fik jeg dem byttet til "no name"-ram, men de giver altså også

++++++++++++++++++++++
Nogle bundkort kan kun samarbejde med ganske bestemte mærker i RAM.
Altså--du skal undersøge bundkortsmodellen.

Biosopdateringerne kan måske klare situationen, idet nogle ældre bundkort
ikke kunne klare ret meget ram, eller kun bestemte mærker.

Søge efter eventuelle biosopdateringer og oplysninger om mærke af ram der
kan bruges.

Gider du ikke det, så kan du læse på din oprindelige ramblok og se hvad
mærke den er. Derefter kan du så sikkert bruge noget ram i dette mærke.

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 17-10-06 10:16

Tilføjelse:
Brug Bellarc advisor til at undersøge bundkortet:
http://www.belarc.com/free_download.html

Hilsen
Jens