MS Windows
briani 27239
klikke på navn før login i xp ?
Fra : not@home.se

Dato : 15-10-06 19:24

hvordan er det nu at jeg fjerner det så windows bare starter op og
kommer helt ud på skrivebordet ?

altså sådan som det er nu starter jeg computeren men den stopper ved
en blå baggrund hvor jeg skal klikke på mit navn før windows starter
helt op og man kan se skrivebordet, hvordan fjerner jeg det så den
bare starter op helt af sig selv ?

håber at det er forståeligt

Fra : Pico

Dato : 15-10-06 22:48

not@home.se wrote:
> [...]
> en blå baggrund hvor jeg skal klikke på mit navn før windows starter
> helt op og man kan se skrivebordet, hvordan fjerner jeg det så den

Prøv nedestående:

Start > Kør: control userpasswords2
Fjern flueben i 'Users must enter a user name and password to
use this computer' og klik derefter på OK.

Eller brug TveakUI fra Windows Powertoys.
Hent det evt. her:

http://www.wintip.dk/xp/download/index.htm
Pico

Fra : not@home.se

Dato : 17-10-06 07:04

tak for hjælpen

Fra : ttoet

Dato : 17-10-06 22:04

Pico wrote:

> [...]
> Fjern flueben i 'Users must enter a user name and password to
> use this computer' og klik derefter på OK.
>
> Eller brug TveakUI fra Windows Powertoys.

Hmm, jeg har et lidt andet, men tilsvarende, problem. Når jeg har haft
slukket computeren og tændt den igen så kommer den direkte til skrivebordet.
Når computeren derimod resumer fra dvale, så skal jeg klikke på brugernavn
for at komme til skrivebordet. Hvordan løser jeg det problem?

Thoeger

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 17-10-06 22:47

On Tue, 17 Oct 2006 23:04:09 +0200, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
>Når computeren derimod resumer fra dvale, så skal jeg klikke på brugernavn
>for at komme til skrivebordet. Hvordan løser jeg det problem?

Højreklik på skrivebordet, Egenskaber, Pauseskærm, og fjern hakket ved
"Vis velkomst ved forsættelse"

--
Slet transportmidlet før dk
__o

Fra : ttoet

Dato : 18-10-06 18:55

Poul Erik Lindaa wrote:

> Højreklik på skrivebordet, Egenskaber, Pauseskærm, og fjern hakket ved
> "Vis velkomst ved forsættelse"

Desværre, det virker ikke for mig. Da jeg ikke bruger pauseskærm er punktet
ikke tilgængeligt for mig. Jeg kan godt se punktet der er gråtonet, og der
er ikke hak i den pågældende boks.

Thoeger

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 18-10-06 22:36

On Wed, 18 Oct 2006 19:55:22 +0200, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

>Desværre, det virker ikke for mig. Da jeg ikke bruger pauseskærm er punktet
>ikke tilgængeligt for mig. Jeg kan godt se punktet der er gråtonet, og der
>er ikke hak i den pågældende boks.

Ahh, jeg læste ikke ordentlig od regnede med.....

Men stadig samme sted (næsten)
Højreklik på skrivebordet, Egenskaber, Pauseskærm, Strømstyring.
Derefter Avanceret, og fjern hakket i "Spørg efter adgangskode, når
computeren forlader standby"

Jeg tror det kan gøre det.

Fra : ttoet

Dato : 25-10-06 20:58

Hej Poul Erik.

Poul Erik Lindaa wrote:
> Men stadig samme sted (næsten)
> Højreklik på skrivebordet, Egenskaber, Pauseskærm, Strømstyring.
> Derefter Avanceret, og fjern hakket i "Spørg efter adgangskode, når
> computeren forlader standby"

Undskyld jeg ikke har svaret før, men jeg har i den seneste uge ikke været
i nærheden af computeren. Tak for dit råd. Det virkede. Den lille ting har
irriteret mig det seneste halve år, og så har svaret hele tiden været der
lige for øjnene af mig. Det er da godt nok træls .

Tak for hjælpen.

Thoeger