MS Windows
briani 27239
Bios
Fra : JB

Dato : 14-10-06 17:27

Jeg har for mange år side fået opgarderet min PC,
nu vil jeg prøve at kikke i Bios men vedkommende har desværre brugt et
Password,
er der nogen muligheder for at jeg kan se dette med et program eller hvad ?

Jørgen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 14-10-06 17:50

"JB" <xxxxxx@hotmail.com> wrote:

> [...]
>Password,
>er der nogen muligheder for at jeg kan se dette med et program eller hvad ?

Bios password kan knækkes med passende værktøjer som bl.a. findes her:

http://www.password-crackers.com/crack.html

Men det letteste er såmæn nok bare at nulstille BIOS - Der plejer at
være en jumper på bundkortet det lige skal flyttes frem-og-tilbage (uden
strøm på maskinen !!). Det er i reglen den første jumper (JP1) og den
plejer at være tydeligt mærket 'RESET'...

<mlr>

Fra : JB

Dato : 14-10-06 19:17

stort tak for hjælpen

lige et spørgsmål mere

når der står Second Boot Device HDD-0

hvad er HDD-0 ? kan jeg ændre den til Floppy
da jeg har ændret First Boot Device til CDROM

Jørgen

Fra : Ole C

Dato : 14-10-06 20:22

JB skrev blandt andet:

> når der står Second Boot Device HDD-0
> hvad er HDD-0 ? kan jeg ændre den til Floppy
> da jeg har ændret First Boot Device til CDROM

HDD-0 er såmænd harddisken - og når du fandt ud af at ændre First Boot
Device til CDROM, bør det ikke være noget problem for dig at sætte
harddisken ind i boot-rækkefølgen hvor du ønsker det.
--
vh
Ole C