MS Windows
briani 27239
XP til Win95 FAT (DOS) formattering
Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 21:07

Hejsa, jeg har brug for et program til at formattere 1GB PCMCIA kort til det
gamle Win95 (DOS) FAT system, så jeg slipper for at have en pc med Win95 til
at stå kun til dette formål.

Er der nogen der kender til et program der kan gøre dette?

På forhånd mange tak

Mvh
Claus

Claus-snabela-deepdiver-punktum-dk

Fra : Pico

Dato : 12-10-06 22:06

Claus S Andersen wrote:
> [...]
> pc med Win95 til at stå kun til dette formål.
>
> Er der nogen der kender til et program der kan gøre dette?

Jeg mener da at en almindelig Win98 bootdiskette kan formatere både til
Fat og Fat 32.
Pico

Fra : Hans

Dato : 12-10-06 22:49

"Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg mener da at en almindelig Win98 bootdiskette kan formatere både til
> Fat og Fat 32.
> --
> Med venlig hilsen
> Pico

WIndows XP kan også formatere i FAT og FAT32. Så hr. Claus S Andersen gør et
problem ud af ingenting.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-06 06:07

"Hans" <Hans@æøå.då> skrev i en meddelelse

> "Pico" <Selvestemig@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> WIndows XP kan også formatere i FAT og FAT32. Så hr. Claus S Andersen gør
> et
> problem ud af ingenting.

Ikke desto mindre nægter både kortlæser og software at læse fra kortet. Jeg
mener i øvrigt at nogle af de første digitalkamera havde samme problem, så
man kun kunne formattere dem i kamera men godt kunne læse på computeren.
Jeg har prøvet at formattere både i FAT og FAT 32 på XP, men kortet bliver
kun accepteret efter formattering af Win95.

Det kan ikke komme på tale at skifte hverken kortlæser eller software.

Håber der er andre der kan hjælpe

Mvh
Claus