MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Er vista værd at vente på ?
Fra : Gitte

Dato : 12-10-06 08:30

Jeg skal købe ny pc, men er i tvivl om Vista er værd at vente på eller om
jeg skal tage xp.

JEg bruger den til spil og regneark.

KH
Gitte

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 12-10-06 08:47

On Thu, 12 Oct 2006 09:30:25 +0200, "Gitte"
<gg@gittegrinerafspammere.dk> wrote:

>Jeg skal købe ny pc, men er i tvivl om Vista er værd at vente på eller om
>jeg skal tage xp.
>
>JEg bruger den til spil og regneark.

Hvis du har brug for en ny computer, skal du købe den idag.

Vista er allerede forsinket, hvornår den kommer er svært at vurdere.

Under alle omstændigheder har den nok en del børnesygdomme med sig, så
personligt vil jeg vente 3 - 6 - 12 måneder inden jeg for alvor
skifter til Vista.....

Fra : Morten Bowman

Dato : 12-10-06 09:31

On Thu, 12 Oct 2006 09:46:33 +0200, Michael Rasmussen <mic@HaderSpam.dou.dk>
wrote:

>Hvis du har brug for en ny computer, skal du købe den idag.
>
>Vista er allerede forsinket, hvornår den kommer er svært at vurdere.

Den kommer til tiden dvs. november til erhverv og private i februar

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-06 08:58

Gitte wrote:
> Jeg skal købe ny pc, men er i tvivl om Vista er værd at vente på
> eller om jeg skal tage xp.
>
> JEg bruger den til spil og regneark.
>
> KH
> Gitte

Personligt ville jeg sige nej.

Microsoft har hidtil aldrig præsteret at sende en ny Windows
version på gaden uden at den er fuld af grove fejl og alvorlige
"børnesygdomme".

Så hvis du ønsker et stabilt operativsystem, så kan det
godt betale sig at klappe hesten lidt og lade de andre om
at finde alle fejlene. Når MS engang har udsendt 1 eller
måske 2 Service Packs til deres nye Windows Vista, så er
den ved at være "moden" og brugbar.

Men jeg ser nok på dette med andre øjne end du. Jeg er
lidt "miljøskadet" fra jobbet, hvor det kun vil give mig selv
en masse ekstra arbejde, ekstra bøvl og mange klager hvis
jeg installerer noget, som ikke kører stabilt og fejlfrit.
Til alm. brug hjemme i privaten vil de førnævnte "børne-
sygdomme" næppe have den helt store betydning, selvom
det kan være irriterende nok.

Køb du bare en ny PC med Windows XP nu, så kan du jo
altid opgradere til Vista senere, hvis bare PC'en er kraftig
nok.

-E.G.

Fra : hcma

Dato : 12-10-06 11:35

"Gitte" <gg@gittegrinerafspammere.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal købe ny pc, men er i tvivl om Vista er værd at vente på eller om
> [...]
Køb nu, men vær sikker på at den overholder spec. for at køre Vista. Få så
samtidig en rabatkupon på Vista (mange udsteder rabatkuponer på Vista ved
køb af ny pc med XP nu)
m v h
hcma/-

Fra : Hans

Dato : 12-10-06 13:10

"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> samtidig en rabatkupon på Vista (mange udsteder rabatkuponer på Vista ved

Nævn fire, der udsteder rabatkuponer.

Fra : Henning

Dato : 12-10-06 15:04

On Thu, 12 Oct 2006 14:10:24 +0200, "Hans" <Hans@æøå.då> wrote:

>"hcma" <hcma@hcma.dk> skrev i en meddelelse

>om

>Nævn fire, der udsteder rabatkuponer.

Dell, HP, IBM - er der flere på markedet?

Fra : Hans

Dato : 12-10-06 15:49

> Dell, HP, IBM - er der flere på markedet?

Aner det ikke - du skriver selv 'mange'.

Fra : Henning

Dato : 12-10-06 16:12

>Aner det ikke - du skriver selv 'mange'.

Pas - jeg har ikke skrevet andet? Du forveksler vist indlægene.

Fra : Lyrik

Dato : 12-10-06 13:28

"Gitte" <gg@gittegrinerafspammere.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal købe ny pc, men er i tvivl om Vista er værd at vente på eller om
> [...]
+++++++++++++++++++++
Efter at have testet både 32bit og 64bit versionen kan jeg kun give den
tommelfingeren nedad.
64bit installationen fyldte 11,5 Gigabyte.
Spil som du kender dem i dag er ikke brugbare efter min mening.
Skrivebordet og systemet lukker jo ikke fordi du starter et spil op.
Tryk bare på Tabulatorknappen så kan du skifte mellem skrivebord og spil.
Det vil sige at der i baggrunden ligger et 11 gigabyte styresystem og kører
sammen med spillet.
Skulle nogen modsige mig, så kan jeg i hvert fald konstatere at et spil som
Call of Duty, der på ingen måde er sidste nyt slæbte sig ubrugeligt af sted
med 895 megaram.

Så er der dit regneark. Er det en købt kopi, så er det iorden. Men ellers
kan du risikere at Vista fjerner den fra din PC. De har i hvert fald
reserveret sig muligheden til at gøre det og ifølge TV så er din PC
overvåget konstant.

Køb en PC inden Vista kommer. Ellers får du ikke det meget bedre system-XP.
Vil du have Vista i stedet fordi den har pudder på skrivebordet, så er den i
øjeblikket gratis. Indtil 1/6/2006 kan du downloade og indtallere den.
Hvordan? Brænd en DVD af den downloadede fil som du får installationsnummer
til. Sæt den i-kryds Danmark-færdig arbejde.

Hilsen
Jens

Fra : Søren Nielsen

Dato : 12-10-06 16:37

Lyrik wrote:
> +++++++++++++++++++++
> Efter at have testet både 32bit og 64bit versionen kan jeg kun give
> den tommelfingeren nedad.

Tja, jeg kan egentligt kun give dig ret, selvom jeg kun har testet
32bit-versionen. Den er relativ tung at danse med og udover det rent
grafiske, så har jeg svært ved at se den *helt* store forskel på XP og
Vista. Derudover sætter den næsten urimelige krav til ens hardware, hvis det
skal fungere nogenlunde acceptabelt. Derudover er der al problematikken med
software, der ikke vil køre under Vista også.
Med de opdateringer, der er kommet til XP, så har man efterhånden et
styresystem, der fungerer 100%. Jeg kunne forestille mig, at der gik omkring
to år, før man kan sige det samme om Vista.

Søren

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 15-10-06 08:04

Gitte wrote:
> Jeg skal købe ny pc, men er i tvivl om Vista er værd at vente på eller om
> jeg skal tage xp.
>
> JEg bruger den til spil og regneark.

Vil du religionskrig ?

Drop Vista til den har vist sit værd efter et år eller to.

Efter min bedste overbevisning er det ligegyldigt hvilket OS du bruger.
Hvis dit regneark kræver WinXP er der ingen vej udenom men ellers vil du
være mindst lige så godt hjulpet med Win98 eller Win2k.

Ligeledes skal du tænke dig om hvis du har programmer der skal køre
under DOS. Der skal du hverken tænke på Vista eller WinXP med
Servicepack2 som OS.

Så er der jo lige det med dit behov for support og sikkerhed ved at gå
på internettet.

Har du overvejet at prøve Linux? Der er ikke ret meget windows kan som
Linux ikke også kan og endda kan bedre.

/Lars

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-06 08:43

"Lars Peter Larsen" <lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> skrev i en
meddelelse news:4531dd6d$0$49205$14726298@news.sunsite.dk...

Hvor mange kører Windows 95 eller Windows 98 idag ?
Køb hardware som kan klare VISTA med alt øjeguf på max.
Eller vent med at opgradere vildt, indtil VISTA har været "på"
så længe, der er flere erfaringer at beslutte ud fra.

Jeg købte den biligste bærbar af samme årsag, og
"slår til" når VISTA er 1½ år gammelt eller sådan.
Så er VISTA moden, og hardwaren ligeså.