MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
winxp to steder.
Fra : Per H

Dato : 07-10-06 11:57

jeg har måtte købe ny pc. og i den forbindelse har jeg en gl. HD som
der er win xp dk instaleret. (drev f)

pc starter op på den nye HD drev c.

Det betyder jo så at i drev F som er den gl. win. kan jeg ikke længere
komme ind i "dokumenter" osv Adgang nægtet.

Findes der en mulighed for at komme ind og hente hvad der lå i
"dokumenter"??

ps. jeg kan ik starte op via drev "F" da den gl. win er i udu,.

please

Vh Per

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 07-10-06 20:43

Per H wrote:
> [...]
> komme ind i "dokumenter" osv Adgang nægtet.
>
> Findes der en mulighed for at komme ind og hente hvad der lå i

Sakset fra en anden tråd her i gruppen fundet via google groups.

>Jeg kan se HD fra stifinder, men kan ikke få lov til, at se hvad der ligge
>i denne mappe c:\Documents and Settings\NAVN

>Hvordan få jeg denne adgang?

Slå enkel fildeling fra og overtag ejerskab.

Enkel fildeling findes under, Funktioner, mappeinstillinger, Vis...

Højreklik på den mappe man vil overtage ejerskab over og vælge
egenskaber -> vælge fanebladet sikkerhed -> vælge avanceret ->
fanebladet ejer -> skift ejerskab...

Håber at det er til hjælp

Henning

Fra : Per H

Dato : 08-10-06 12:55

On Sat, 7 Oct 2006 21:43:06 +0200, "Henning Præstegaard"
<onkelhenning@not.valid> skrev:

>Slå enkel fildeling fra og overtag ejerskab.
>
>Enkel fildeling findes under, Funktioner, mappeinstillinger, Vis...

Under stifinder?

for der er da ikke noget med fildel?

Vh Per

Fra : jda

Dato : 08-10-06 14:30

Sun, 08 Oct 2006 13:55:02 +0200 hamrede Per H i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> Under stifinder?
>
> for der er da ikke noget med fildel?
>

> Vh Per

Hvis du har XP home så har du kun muligheden i fejlsikret tilstand
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Per H

Dato : 10-10-06 20:55

On Sun, 8 Oct 2006 15:29:37 +0200, jda <wh@tever.not> skrev:

>Sun, 08 Oct 2006 13:55:02 +0200 hamrede Per H i tastaturet og der stod i
>dk.edb.system.ms-windows:

>Hvis du har XP home så har du kun muligheden i fejlsikret tilstand

Der er nogle filer i "dokumenter and setting/, apklations data, som
jeg ikke kan åbne aligevel.

Er der ikke andre nmåder hvor det kan lykkedes?

Jeg har både prøvet at logge ind under per hansen og administrator.

Vh Per

Fra : jda

Dato : 13-10-06 21:34

Tue, 10 Oct 2006 21:55:09 +0200 hamrede Per H i tastaturet og der stod i
dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
>
> Er der ikke andre nmåder hvor det kan lykkedes?
>
> Jeg har både prøvet at logge ind under per hansen og administrator.

Husk at sætte kryds i boksen 'Erstat ejer af underbeholder og objektor'

Fra : jacobask@gmail.com

Dato : 11-10-06 12:32

Per H wrote:
> Findes der en mulighed for at komme ind og hente hvad der lå i
> "dokumenter"??
>
> Vh Per

Hvis du har en partition der er formateret med FAT32, så hent en
knoppix live cd smid den i maskinen og boot fra denne. Fra knoppix kan
du uden problemer få adgang til alle dine filer og herved kopiere dem
derhen du nu skulle have lyst til.
Pointen med FAT32 er at linux kan være lidt mærkelig til at skrive
til e NTFS formateret partition - der ser ud til at knoppix klarer det
ret godt, men der garanterer jeg ikke noget (med andre ord: tjeck
filerne du har kopieret før du sletter de originale!!).

Mvh
Jacob Ask