MS Windows
briani 27239
Rep. af windowsXP!
Fra : Hkragelund

Dato : 07-10-06 11:48

Efter at have opgraderet min pc. Så skal windows have en reperations
installation. Men når jeg har indtastet produkt nøglen. Så går
installationen i stå fordi den ikke kan kopiere filer fra D:\i386 men det er
ikke fordi mediet er defekt (er kontrolleret i anden pc og drev skifttet)!
Men Hvad kan det så være?

mvh
henrik

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-10-06 12:59

"Hkragelund" <hkragelund@cFJERN.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> installationen i stå fordi den ikke kan kopiere filer fra D:\i386 men det
> er ikke fordi mediet er defekt (er kontrolleret i anden pc og drev

Nu skriver du ikke hvad opgraderingen består af, men hvis du har sat en
ekstra HD i, har dit cd-drev måske skiftet bogstav. Prøv at ændre D:\i386
til E:\i386.

Flemming Nielsen

Fra : Hkragelund

Dato : 07-10-06 13:26

> Nu skriver du ikke hvad opgraderingen består af, men hvis du har sat en
> ekstra HD i, har dit cd-drev måske skiftet bogstav. Prøv at ændre D:\i386
> til E:\i386.

Nej det er ikke der problemet ligger! Jeg kan sagtens navigere mig til i386
mappen og bede installationen om at læse fra den rigtige mappe. Det mystiske
er at den ikke vil accepter det!

mvh
henrik

Fra : hcma

Dato : 07-10-06 13:30

> [...]
> installationen i stå fordi den ikke kan kopiere filer fra D:\i386 men det
> er ikke fordi mediet er defekt (er kontrolleret i anden pc og drev

prøv at følge denne vejledning: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
m v h
hcma

Fra : kr

Dato : 07-10-06 13:42

Hej - prøv at " start - kør " skriv sfc /scannow
hilsen
kr

Fra : Hkragelund

Dato : 07-10-06 14:39

Tak for svarene. Men det har desværre ikke hjulpet endnu!

Jeg specificere lige problemet.
Win XP installationen kommer med en fejl. Hvor den beder om at jeg indsætter
den rigtige CD med win XP sp2 i mit cd-drev eller jeg specificere stien til
de aktuele filer. Jeg har nu kopieret cden over på harddisken, en flash disk
og har CDen siddende i mit CD-drev.
Ligegyldigt hvor jeg beder den om at læse fra så kommer den med en
meddelelse. Hvor i der står "installations programmet kan ikke kopiere filen
"xxxx.dll". Det sker umiddelbart efter at jeg har tastet Koden og
installationen forsætter!

Jeg har 3 XP Pro CDer. 2 med SP2 og en gammel!
Det er muligt at det var den gamle jeg havde haft i første gang jeg prøvede
at opgradere, der gik den så vidt jeg husker bare i baglås! Kan det være
årsagen.

Et andet spørgsmål hvordan kan jeg hente mine gamle dokumenter og
indtillinger ud? Hvis nu jeg bliver nødt til at formatere.
Jeg har en anden PC jeg kan flytte disken over i men jeg kan ikke komme ind
i min brugerkontis filer?

mvh
henrik

Fra : Knud S.

Dato : 07-10-06 14:49

"Hkragelund" <hkragelund@cFJERN.dk> skrev i en meddelelse news:4527adea$0$913$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> [...]
> programmet kan ikke kopiere filen "xxxx.dll". Det sker umiddelbart efter at jeg har tastet Koden og installationen

Prøv at søge efter eller henvis til f.eks. Windows system 32 mappen
på din PC. Det har jeg tit reddet div. installationer ved. Filen ligger
sikkert på din PC så du kan bare henvise til hvor den er der.
Det er så muligt du lidt efter skal henvise tilbage til CD-rom men
så er du kommet så langt

og sørg så for at tage lidt backup når du får den i gang.
Så længe der er liv er der absolut ingen grund til at formatere
og heller ikke alligevel som regel.

Fra : Hkragelund

Dato : 07-10-06 15:01

> [...]
> sikkert på din PC så du kan bare henvise til hvor den er der.
> Det er så muligt du lidt efter skal henvise tilbage til CD-rom men

Filen den mangler er der godt nok men den vil stadig ikke kopiere den

mvh
henrik

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 07-10-06 22:17

> [...]
> meddelelse. Hvor i der står "installations programmet kan ikke kopiere
> filen "xxxx.dll". Det sker umiddelbart efter at jeg har tastet Koden og

Prøv at tjek for RAM fejl. Det lyder som et HW fejl.

Flemming Nielsen

Fra : poul.b.hansen.

Dato : 08-10-06 08:36

"Flemming Nielsen" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Hkragelund" <hkragelund@cFJERN.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at tjek for RAM fejl. Det lyder som et HW fejl.
>
> Flemming Nielsen

hej
du kan jo prøve at ressete cmos.
en jumper i nærheden af bioschippen og batteriet.
det hjælper mange gange.

Fra : Henrik Villadsen

Dato : 08-10-06 09:03

On Sat, 7 Oct 2006 12:48:24 +0200, "Hkragelund" <hkragelund@cFJERN.dk> wrote:

> [...]
>ikke fordi mediet er defekt (er kontrolleret i anden pc og drev skifttet)!

Hvad har du opgraderet?

Hvis det er bundkortet kan det drille af H-til, især hvis der er SATA raid
controller, og andet guf på..

Med venlig hilsen
Henrik Villadsen