MS Windows
briani 27239
Windows XP Media Center Edition
Fra : Erik Jappe

Dato : 29-09-06 15:38

Hej Jeg ivervejer at købe en bærbar med Windows XP Media Center Edition.

Jeg ved dog ikke, hvor begejstret jeg er for denne version - måske kommer
jeg til at savne den alm. XP brugerflade.

Kan man slå media funktionen fra?

Mvh Erik

Fra : Kim S

Dato : 29-09-06 16:27

"Erik Jappe" <erikjapp@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved dog ikke, hvor begejstret jeg er for denne version - måske kommer
> jeg til at savne den alm. XP brugerflade.

Windows MCE er en ganske alm. Windows XP Pro, med mediacenter
lagt ind. Den loader helt alm. som en XP. Mediacenter er et
program som skal startes, så du vil ikke se nogen forskel.
Den eneste forskel er, at den danske sprogpakke lægges ind
til sidst.

Mvh, Kim

Fra : Max

Dato : 29-09-06 16:36

Hej Kim

> Windows MCE er en ganske alm. Windows XP Pro, med mediacenter
> lagt ind. Den loader helt alm. som en XP. Mediacenter er et

Nej, det er en XP Home den køre på, MCE udgaven kan ikke
logge på domæne som Pro kan.

Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-09-06 16:54

Max wrote:
> Nej, det er en XP Home den køre på, MCE udgaven kan ikke
> logge på domæne som Pro kan.
> Mvh Max

Det er hverken en Pro eller en Home - men det er mest en Pro med
den lille undtagelse, at den ikke kan logge på et domæne.

Der er en del andre forskelle på Pro og Home en den at Pro kan
logge på et domæne (find dem selv på MS's hjemmeside) - og de
øvrige forskelle gør mest MCE til en Pro uden domæne muligheder.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Kent

Dato : 30-09-06 11:52

Kim S skrev:
> Den eneste forskel er, at den danske sprogpakke lægges ind
> til sidst.
Hvad mener du med en danske sprogpakke? Sproget i MCE er det, som er
leveret. I mit tilfælde en UK-version. Eller hvad?
--

Kent

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 30-09-06 12:01

Kent skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Hvad mener du med en danske sprogpakke? Sproget i MCE er det,
> som er leveret. I mit tilfælde en UK-version. Eller hvad?

Ja - hvis du så vil lave den om til dansk, så installerer du en
dansk sprogpakke oveni.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard