MS Windows
briani 27239
NTBackup og XP Home
Fra : janx

Dato : 28-09-06 14:12

Hejsa

Ja, jeg er lidt forvirret over ntbackup og xp home: Klikkede på
"Guiden forberedelse af automatiseret systemgenoprettelse", og det
resulterede i en diskette og en backup-fil på en usb-harddisk.

Men på nettet kan man læse:
"Bemærk! Funktionen Automatiseret systemgenoprettelse (ASR)
understøttes ikke i Windows XP Home Edition ved hjælp af
Sikkerhedskopiering..."
http://support.microsoft.com/kb/302894/da

Herefter henvises til en artikel, hvor der står, at selve XP Home skal
geninstalleres, derefter NTBackup, som så kan genskabe de oprindelige
data på harddisken udfra en ASR-backup.
(http://support.microsoft.com/kb/302700/EN-US/),

Altså: ASR-funktionen kan alligevel benyttes i XP Home, og ende med en
identisk opsætning, hvis (eller rettere når) c-drevet dør ??

Nogen herinde som har prøvet metoden, eller skal jeg investere i fx.
Ghost ?

/janx

Fra : Edmund

Dato : 28-09-06 14:34

>Nogen herinde som har prøvet metoden, eller skal jeg investere i fx.
>Ghost ?

Livet er for kort til ASR, skulle du få det til at virke tager det en
evighed (har prøvet med XP pro)
Synes der står flere gange i artiklen at det ikke virker.
Min Home kan slet ikke lave disketten.

Køb Acronis True Image , Ghost, el. lign. du vil ikke fortryde

Mvh Edmund

Fra : janx

Dato : 28-09-06 20:19

1000 tak for svaret Edmund !

Havde det på fornemmelsen - Harddisken på min 6 år gamle bærbare
Compaq Presario 700 døde (li'som batteriet) - Der var en "recovery
cd", men den skulle bruge data, som lå på en partition på den
harddisk der døde - og Compaq (som nu hedder HP) ville/kunne ikke
levere en ny installationsCD. Jeg købte ny harddisk og ny XP Home og
den gamle bærbare kører fint, også uden batteri :)

Men det tager laaaaaang tid at installere alle andre programmer (finde
cd'er og registeringsnumre osv.), og bagefter overføre datafiler,
(dagligt kopieret til en USB-harddisk via en almindelig dos-kommando:
xcopy/s/d/c/y c:\*.* e:\backup\c-disk)

Og ja - jeg syns sq' også, at oplysningerne om ntbackup på nettet er
så "underlige", at jeg ville spørge her.

Investerer straks i et seriøst image-backup-program - og vil opfordre
alle andre til at gøre det samme - Det er en selvfølge at tage backup
af sine datafiler (billeder, dokumenter osv), men når selve harddisken
dør, har man dages arbejde foran sig. For nylig geninstalleret jeg en
ven's bærbare, der havde ghost-backup - det tog ca. 15 minutter og så
var alt kørende igen.

/janx