MS Windows
briani 27239
Aktiver Windows
Fra : Claus

Dato : 25-09-06 18:16

jeg er lavet en ny installering af win xp pro, men når jeg skal til at
aktiver den får jeg en medl. om at min produktnøgle er ombrugt, hvad går man
så få at få en ny ??

Fra : Ricko.

Dato : 25-09-06 18:57

"Claus" <claus@nespej.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er lavet en ny installering af win xp pro, men når jeg skal til at
> aktiver den får jeg en medl. om at min produktnøgle er ombrugt, hvad går
> man så få at få en ny ??
som der er svaret på en mill . gange før , ring til suport.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-06 19:18

Claus skrev:

> jeg er lavet en ny installering af win xp pro, men når jeg skal til at
> aktiver den får jeg en medl. om at min produktnøgle er ombrugt, hvad
> går man så få at få en ny ??

Som sagt - du ringer til Microsoft og får et nummer du kan læse ind - du
skal vist være online imens - har været der 2 gange allerede
Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-09-06 20:52

Claus skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> jeg er lavet en ny installering af win xp pro, men når jeg
> skal til at aktiver den får jeg en medl. om at min
> produktnøgle er ombrugt, hvad går man så få at få en ny ??

Som andre nævner - og som du også får besked om på skærmen, så
kan du ringe til Microsoft - og så vidt jeg husker, så fremgår
telefonnummeret også af skærmbilledet.

Hvis du har god tid, så er en anden mulighed, at vente ca 3
måneder - så er den blevet nulstillet, og du kan aktivere igen.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-09-06 20:57

Jan Vestergaard skrev:

> Hvis du har god tid, så er en anden mulighed, at vente ca 3
> måneder - så er den blevet nulstillet, og du kan aktivere igen.

Har jeg lige prøvet (med 2 pc'er enddog) - blot ventede jeg 120 dage; det
virkede bare ikke

Endte med at ringe ind
Hans

Fra : jda

Dato : 29-09-06 10:00

Mon, 25 Sep 2006 21:56:42 +0200 hamrede Hans Paulin (6310) i tastaturet og
der stod i dk.edb.system.ms-windows:

> Har jeg lige prøvet (med 2 pc'er enddog) - blot ventede jeg 120 dage; det
> virkede bare ikke
>
> Endte med at ringe ind

Det er svjv også 180 dage der skal til før aktiveringen er slettet fra MS
database
--
Jakob
Sv: Fordi det forstyrrer den måde mennesker normalt læser tekst

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 10:04

jda skrev:

> Det er svjv også 180 dage der skal til før aktiveringen er slettet
> fra MS database

Emnet har været diskuteret meget hér på kanalen; nogen siger 90 dage og
andre 120 - men det er nu 1. gang jeg har hørt om 180 dage.

Men gid det var så vel!

Har du noget at referere til?
Hans

Fra : jda

Dato : 29-09-06 10:46

Fri, 29 Sep 2006 11:04:25 +0200 hamrede Hans Paulin (6310) i tastaturet og
> [...]

> Emnet har været diskuteret meget hér på kanalen; nogen siger 90 dage og
> andre 120 - men det er nu 1. gang jeg har hørt om 180 dage.

Min egen glemsomhed. Jeg skulle lige chekke, og på de sider jeg plejer at
referere til når det drejer sig om aktivering står der også 120. Ved ikke
hvorfor jeg havde fået det til 180

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-09-06 10:50

jda skrev:

> Ved ikke hvorfor jeg havde fået det til 180

Nå, dét var da ærgeligt (at 180 ikke ku gøre det)

Men som sagt: i *min* situation var det ikke muligt efter enddog 121 dage

Hans