HD/Lilo problemer.
Fra : Jasper Norman

Dato : 24-06-01 00:16

Hej. Jeg forsøger stadig at få "lov" til at boote linux fra HD. Men
stadig uden held. Jeg har Win2K liggende på hda1 og linux på hda2. På
min arbejds stationære pc samt min laptop er der ingen problemer, men
den derhjemme driller stadig. Jeg har nu installeret BootMagic (del af
partition Magic) gennem win2k, og den ser da også linux på hda2, men
skriver i opstarten "preparing sys to boot linux" og kommer ikke videre.

Nå, men jeg har forsøgt mig med kerne 2.4.5 og når jeg efter "make dep"
"make clean" make bzImage" kører "make bzinstall" kommer den med fejlen:
"exeeds 1024 cyl. limit" og "too large for liniar mode, try lba32
instead" Min disk er en Maxtor 20 GB, jeg har læst i "Large disk -
HowTo" men er ikke blevet meget klogere. Jeg har dog lavet min BIOS om
fra "normal" til "Large" m en... surprise... intet nyt under solen...

Lavet jeg en "make bzdisk" for at teste 2.4.5 kernen starter den fint
med en masse "punktummer" men derefter går den død og skriver de samme
cifre, som jeg ikke lige nu kan huske, og kommer ikke videre.

Skal jeg smiden den forbandede disk ud for at få løst problemet?

Mvh

Jasper

Fra : Martin Zuziak

Dato : 24-06-01 14:55

In article <3B352335.3010308@mail.tele.dk>, "Jasper Norman"
<Norman@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> cifre, som jeg ikke lige nu kan huske, og kommer ikke videre.
>
> Skal jeg smiden den forbandede disk ud for at få løst problemet?

Hvis du bruger lilo som boot loader så tjeck lilo.conf. Hvis der er en
linie hvor der står "linear" så erstat den med "lba32", og installer lilo
igen.

Fra : Jasper Norman

Dato : 24-06-01 21:35

Martin Zuziak wrote:

>Hvis du bruger lilo som boot loader så tjeck lilo.conf. Hvis der er en
>linie hvor der står "linear" så erstat den med "lba32", og installer lilo
>igen.

Jeg forguder dig!!! Jeg har ligget søvnløs pga dette problem der har
stået på i 3 måneder. Og nu er det løst! Alt sammen pga. 5 tegn, Linux
er nu et vidunderligt system

Alt er i den skønneste orden, Lilo har overtaget MBA fra BootMagic, og
der er mulighed for at boote både Linux (fra HD som jeg har savnet) og
Win hvis der skulle være brug for det.

TAK

Jasper

Fra : Fætter Højben

Dato : 24-06-01 18:10

"Jasper Norman" <Norman@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> partition Magic) gennem win2k, og den ser da også linux på hda2, men
> skriver i opstarten "preparing sys to boot linux" og kommer ikke videre.

bruger du bootmagic eller LILO?

da jeg installerede mandrake, havde jeg vist først bootmagic og så
installerede mandrake LILO i stedet.

Fra : Locky

Dato : 27-06-01 10:11

Har du stadig problemer??????????