MS Windows
briani 27239
Ghost melder fejl / fejl på disken?
Fra : Happy

Dato : 17-09-06 09:40

Jeg har en PC med Win2k som jeg en gang imellem tager en fuld backup af.
Hele (NTFS) disken klones til en anden disk.
Til det bruger jeg Ghost2003.

Men her i dag meldte Ghost pludselig fejl:
"Error Number: (25002)
Message: Unhandled condition encountered: Attr translation will result in
corruption of MFT table."

Ved at læse på nettet, fandt jeg ud af at køre Ghost med parameteren -ntc-,
og fik gennemført kopieringen.
Spørgsmålet er blot, om kopien er brugbar?

Men der er jo åbenbart en eller anden fejl på min disk / i min installation.
Er der nogen der ved hvordan den fikses?
Jeg har prøvet en defragmentering - uden ændringer i problemet.

--
"Mr. Happy"
Ved direkte mail, fjern nød-opkaldsnummeret.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-09-06 10:22

On Sun, 17 Sep 2006 10:40:13 +0200, "Happy" <lykkelig@privat112.dk>
wrote:

>Ved at læse på nettet, fandt jeg ud af at køre Ghost med parameteren -ntc-,
>og fik gennemført kopieringen.
>Spørgsmålet er blot, om kopien er brugbar?
Der er kun en mulighed for at finde ud af det på: test, find en PC og
læg imaget derpå og kik på resultatet.

>Men der er jo åbenbart en eller anden fejl på min disk / i min installation.
>Er der nogen der ved hvordan den fikses?
>Jeg har prøvet en defragmentering - uden ændringer i problemet.
Defragmentering kan ikke bruges til at fikse andet end hastigheden
data læses/skrives med. Særdeles brugbart, bare ikke i dette tilfælde.

Det er "chkdsk /f" du skal have fat i. Kræver genstart hvis det er
systemdrevet eller der er systemfiler på drevet.

"chkdsk /f" før hver gang du vil lave et image med ghost er smart. Kør
det mod alle harddiske i maskinen.

Hvis din harddisk understøtter S.M.A.R.T. kan du også installerer sw
der holder øje med harddiskens helbredstilstand og måske opdager en
syg disk før det går galt.

/Hans