Hurtig nok???
Fra : Henrik

Dato : 23-06-01 18:27

Hejsa

Jeg har en Puch P1, med en 45mm Cylinder og Stempel. Den har en ulovlig
udstødning, og et 15 tands tandhjul foran.. Den lovlige firkantede
karburator er dyset op til 52.

Mit spørgsmål er så, kan det passe, at den "ikke" render mere end omkring de
60 km/t?

Og hvis det ikke kan passe, hvad kan der så være galt? Vil en tun karburator
give bere ydelse?

M.v.h.

Henrik

Fra : RpR

Dato : 23-06-01 18:30

> Jeg har en Puch P1, med en 45mm Cylinder og Stempel. Den har en ulovlig
> udstødning, og et 15 tands tandhjul foran.. Den lovlige firkantede
> karburator er dyset op til 52.

Hvilken potte? Ulovlig kan betyde så meget, f.eks larmer den mere end den
lovlige? =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Henrik

Dato : 24-06-01 08:57

> Hvilken potte? Ulovlig kan betyde så meget, f.eks larmer den mere end den
> lovlige? =)

Jeg ved sq ikke helt om den larmer mere.. Men det er ikke sådan en med alle
mulige ekstra potter og alt mulit, hvis du forstår hvad jeg mener.

Det er sådan en, som ligner den lovlige Puch udstødning lidt, men denne her
er total rund, og så bliver diameteren bare større og større, jo løngere vi
kommer hen mod enden. Håber du måske ved hvad det er for en så.

M.v.h.

Henrik

Fra : RpR

Dato : 24-06-01 18:09

> [...]
vi
> kommer hen mod enden. Håber du måske ved hvad det er for en så.

Lyder som en 5,3hk eller hvad Protuna kalder den.
Ville nok som sagt prøve at kigge lidt på din tænding, ellers kunne jeg
forestille mig at potten begrænser motoren en hel del.

Fra : Stefan

Dato : 24-06-01 12:59

Prøv og leg lidt med tændningen...

Fra : Henrik

Dato : 24-06-01 16:39

> Prøv og leg lidt med tændningen...

Øhhh.. Da jeg ikke ved så meget om knallerter, hvordan gør man så det???

M.v.h.

Henrik