Split ord
Fra : Jacob ..

Dato : 15-09-06 07:17

Jeg har kæmpet en kamp for at finde en funktion der kan splitte
et ord op i bogstaver.

Som jeg ser det, lader det sig ikke gøre med den klassiske Split
function.

Er der nogen der har en ide til, hvordan dette kan gøres?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 15-09-06 09:21

"Jacob .." <jacob@cobbe.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> function.
>
> Er der nogen der har en ide til, hvordan dette kan gøres?

Uden at have testet det, er dette mit bud !

Dim Bogstaver(999)
Streng = "Dette er en tekststreng!"
For x = 1 to len(Streng)
Bogstaver(x) = mid(Streng,x,1)
Next

Neuhafen

Fra : Jacob ..

Dato : 15-09-06 10:48

Neuhafen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Uden at have testet det, er dette mit bud !

> [...]

Super!

Streng = "Dette er en tekststreng!"
For x = 1 to len(Streng)
Bogstaver(x) = mid(Streng,x,1)
Response.write "" & Bogstaver(x) & " "
Next

Output: D e t t e e r e n t e k s t s t r e n g !

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-09-06 11:42

On 15 Sep 2006 09:47:42 GMT, Jacob .. <jacob@cobbe.dk> wrote:

>Streng = "Dette er en tekststreng!"
>For x = 1 to len(Streng)
>Bogstaver(x) = mid(Streng,x,1)
>Response.write "" & Bogstaver(x) & " "
>Next
>
>Output: D e t t e e r e n t e k s t s t r e n g !

Mon ikke det er:
Output: D e t t e e r e n t e k s t s t r e n g !
- ?

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 15-09-06 13:37

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det er:
> Output: D e t t e e r e n t e k s t s t r e n g !
> - ?

Det skulle man mene, ja. Men browsere fjerner automatisk overskydende
mellemrum, så derfor er det korrekt, hvad Jacob skriver.

Mvh.

C@rsten

Fra : Jørn Andersen

Dato : 15-09-06 18:22