SQL: Order by og Where
Fra : Poul Kelså

Dato : 13-09-06 17:13

Jeg har et SQL-statement som både skal sortere og selektere.
Har prøvet følgende i flere variatianter:

RstrSQL = "Select * From parspilres Order By spilnr Where Dato =
" & Request.Querystring("id")

Kan nogen hjælpe?

Mvh. Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Carsten Pedersen

Dato : 13-09-06 18:45

"Poul Kelså" <poul.kelsaa@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Har prøvet følgende i flere variatianter:
>
> RstrSQL = "Select * From parspilres Order By spilnr Where Dato =

Og hvad er problemet helt nøjagtigt?

Mvh

C@rsten

Fra : finn elmgaard

Dato : 13-09-06 18:56

"Poul Kelså" <poul.kelsaa@get2net.dk> wrote in message
> Jeg har et SQL-statement som både skal sortere og selektere.
> Har prøvet følgende i flere variatianter:
>
> RstrSQL = "Select * From parspilres Order By spilnr Where Dato =
> " & Request.Querystring("id")

Har du også prøvet denne variant:
RstrSQL="SELECT * FROM parspillers WHERE Dato=" & Request.Querystring("id")
& " ORDER BY spilnr"

Altså ORDER BY til sidst.

Du skriver ikke, hvilke(n) fejlmelding du får. Men hvis ovenstående ikke
virker så tjek om Request.Querystring("id") indeholder en værdi.

Og så er der jo lige datoformat, der typisk giver problemer, men så må du
oplyse lidt mere.

mvh
Finn

Fra : Poul Kelså

Dato : 13-09-06 21:28

finn elmgaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> virker så tjek om Request.Querystring("id") indeholder en værdi.
>
> Og så er der jo lige datoformat, der typisk giver problemer, men så må du

Hej Finn.
Du gav mig lige løsningen. Order by skal stå til sidst. Men vigtigst: et
mellemrum foran Order. Syntaks og stringens. Kunne man så bare debugge, men
NIX.
En gang imellem løber jeg bare lidt sur m.h.t. mellemrum samt brugen af ' og
".
Men tak for hjælpen.

Fra : Jørn Andersen

Dato : 14-09-06 02:37

On 13 Sep 2006 20:28:00 GMT, Poul Kelså <poul.kelsaa@get2net.dk>
wrote:

>Du gav mig lige løsningen. Order by skal stå til sidst.

Et huske-tip: Man kan ikke sortere på noget, før man ved, hvad det er,
der skal sorteres

>Men vigtigst: et
>mellemrum foran Order. Syntaks og stringens. Kunne man så bare debugge, men
>NIX.

Hvad mener du med det?
Udskriv fx din SQL-streng ved - midlertidigt - at indsætte disse to
linier efter at du har sannet SQLen:
Response.Write strSql
Response.End

Generelt synes jeg ASP er endog meget flink til at give gode
fejlmeldinger - jeg ser dem i hvert fald tit, når jeg tester

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 13-09-06 19:06

Poul Kelså wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jeg har et SQL-statement som både skal sortere og selektere.
> Har prøvet følgende i flere variatianter:
>
> RstrSQL = "Select * From parspilres Order By spilnr Where Dato =
> " & Request.Querystring("id")

Syntaksen er Select - From - Where - Order by

RstrSQL = "Select * From parspilres Where Dato = " &
Request.Querystring("id") & "Order By spilnr"

Jeg går ud fra din 'Dato' og din ("id") er samme vartype og valide ?