Countdown
Fra : Michael Borup

Dato : 13-09-06 11:48

Hej
Jeg har en tilmeldingsformular, hvor man kan bestille billetter.
Pt. har jeg en side der tæller antal solgte:
<%
sSQL = "SELECT SUM(Betalt) AS sumBetalt FROM webtilmeld"
Set RSBetalt = Conn.Execute(sSQL)
rcount = RSBetalt(0)
Response.Write ("<font size=18>Der er nu solgt<b> " & rcount &
"</b> billetter.</font>")

%>
Når feltet Betalt overstiger x skal tilmelding kunne toppes og
brugeren får en fejlmeddelelse.
Nogen der har en ide?
På forhånd tak.
Michael Borup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-09-06 12:00

Michael Borup skrev:

> Når feltet Betalt overstiger x skal tilmelding kunne toppes og
> brugeren får en fejlmeddelelse.

Hvor gemmer du x? Og hvor skal fejlmeddelelsen komme? Der er vel
ikke nogen grund til at vise en fejlmeddelelse på den side der
viser antal solgte billetter. Den side hvor man bestiller
billetterne skal til gengæld håndtere maxgrænsen.

I princippet kan du bare sammenligne det antal du henter med dit x
(enten skrevet direkte i asp-koden eller hentet fra basen). Hvis
grænsen er nået, kan du ændre eller helt fjerne
tilmeldingsmuligheden.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Borup

Dato : 13-09-06 12:21

> [...]
> viser antal solgte billetter. Den side hvor man bestiller
> billetterne skal til gengæld håndtere maxgrænsen.
Den side hvor man bestiller er en ganske simpel form hvor man skriver
til db. Jeg har ikke opereret med x endnu. Kan det hele klares med en
IF THEN?
/Michael

Fra : Jørn Andersen

Dato : 13-09-06 13:44

On 13 Sep 2006 11:21:22 GMT, Michael Borup <mi@jcvu.dk> wrote:

>Den side hvor man bestiller er en ganske simpel form hvor man skriver
>til db. Jeg har ikke opereret med x endnu. Kan det hele klares med en
>IF THEN?

Ja, hvis du tilføjer den til dit oprindelige på "form-siden":

<%
sSQL = "SELECT SUM(Betalt) AS sumBetalt FROM webtilmeld"
Set RSBetalt = Conn.Execute(sSQL)
rcount = RSBetalt(0)
RSBetalt.Close
Set RSBetalt = Nothing

If rcount >= x Then
' Udskriv besked om, at der desværre er udsolgt ...
Else
' Udskriv formular
End If
%>