VBScript, Acces & Error 800A000D
Fra : Poul Kelså

Dato : 11-09-06 20:36

Jeg har en Acces-database med en blanding af tal og tekst (1
karakter).
Jeg skriver i linie 85 som følger:

Rrs("A3") else response.write(".") end if %> </td>

og forventer at få et E men får fejlen:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: "E"]'

/abc/p5detail.asp, line 85

Joachim Cohn har i en artikel skrevet at man skal slå hovedet
hårdt i bordet.
Er der nogen der har et bedre forslag?

Mvh. Poul

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørn Andersen

Dato : 11-09-06 21:43

On 11 Sep 2006 19:35:38 GMT, Poul Kelså <poul.kelsaa@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>karakter).
>Jeg skriver i linie 85 som følger:

>Rrs("A3") else response.write(".") end if %> </td>

Du forventer at få et "E", men du bruger:
If "E" > 0 Then
- ?

Det giver ingen fornuftig mening og er årsagen til din fejl.

> [...]
>
>Type mismatch: '[string: "E"]'
>
>/abc/p5detail.asp, line 85
>
>Joachim Cohn har i en artikel skrevet at man skal slå hovedet

Det kommer lidt an på, hvad du vil opnå.
I hvert fald skal du være mere præcis med din If-sætning.

Hvis der skal udskrives for alle positive tal og alle ikke-tal, kan
du:

a = Rrs("A3")

If IsNumeric(a) Then
   If a <= 0 Then
      a = "."
   End If
End If
' og så nøjes med:
Response.Write a
' i din udskrift

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Poul Kelså

Dato : 11-09-06 22:53

Hej Jørn.

Som C-programmør føler man sig en gang i mellem noget dum når man
får et svar som man selv skulle kunne tænke sig til.

jeg fik nu laves linien om til:

Rrs("A3") else response.write(".") end if %> </td>

Det er jo et tekstfelt, så....

Tak for hjælpen med at fjerne skællene fra mine øjne.

mvh. Poul

P.S. hvis du sidder med et godt forslag til hvordan jeg får en <td>
til at opføre sig 'ordentligt' uden at skulle skrive et '.' i feltet
hører jeg meget gerne om det. Du kan se hvad jeg mener på:
http://ahornetsbc.dk under resultater, i bunden af dato-listen under
PARleg. I spil 2 har jeg valgt ikke at skrive det famøse '.'.

På forhånd tak.

Jørn Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
&gt; >Rrs("A3") else response.write(".") end if %> </td>

Fra : Jørn Andersen

Dato : 12-09-06 03:27

On 11 Sep 2006 21:53:09 GMT, Poul Kelså <poul.kelsaa@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>http://ahornetsbc.dk under resultater, i bunden af dato-listen under
>PARleg. I spil 2 har jeg valgt ikke at skrive det famøse '.'.

Brug &nbsp; i stedet.

PS: Gider du tage et kig på:
<url: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Leif Neland

Dato : 12-09-06 06:18

Jørn Andersen wrote:

> Brug &nbsp; i stedet.

Jeg så lige et sted, hvor der var brugt hvide bogstaver på hvid baggrund til
den slags fyld.

Virkede på skærmen, men tegnene kom ud på papiret, når man udskrev.

Suk; hvor lærer folk den slags? Eller det gør de jo nok ikke...

Leif

Fra : finn elmgaard

Dato : 13-09-06 19:46

"Jørn Andersen" <jorn@jorna.dk> wrote in message

> Brug &nbsp; i stedet.

Jeg synes ikke altid det er en god ide med &nbsp;
F.eks.. kan det give en masse bøvl, hvis man tager en kopi af tabellen og
sætter ind i Excel. Det vil bl.a. give problemer med formattering af tal.

Jeg har tidligere brugt &nbsp; men bruger nu i stedet CSS med "empty-cells:
show"
Se mere i CSS dokumentationen.

mvh
Finn