hjælp til at undgå gentagelse af min side ~
Fra : kim Hansen

Dato : 19-11-06 14:36

Kære nyheds gruppe

Jeg er ved at lave en hjemmside www.kretalejligheder.dk
i frames og css. Det som foreløbig er lavet fylder og virker fint
på min skærm størrelse. Men på skærme som er større bliver siden
gentaget ude i højre side

D.v.s. man f.eks ser 1½ side. Hvordan undgår jeg det?

Jeg har prøvet at finde svar her men enten ved jeg ikkelige
hvordan jeg leder eller også er der ingen tidligerere indlæg (det
kan jeg dog ikke tro)

Håber på svar og tak for et godt medie -
M.v.h. - kim Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tom Kristensen

Dato : 19-11-06 15:16

Hej
drop frames, jeg har lavet en side for sommerhusudlejning der vil
kunne det samme, brug ren Css

http://fam-dinesen.dk/

Hilsen tom

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 19-11-06 15:22

kim Hansen <africa.explorer@get2net.dk> skrev :

>D.v.s. man f.eks ser 1½ side. Hvordan undgår jeg det?

Gentagelse af baggrundsbilleder undgår du ved at bruge

no-repeat" >

Se evt. http://www.html.dk/tutorials/css/lektion3.asp fra den
side, som du skriver fra

Du har angivet doctype til at være xhtml, men siden er slet ikke
skrevet i xhtml, men html.

Brug:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Frameset//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/frameset.dtd">

på din indexside og på de andre sider:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Men, hvorfor i alverden har du valgt at bruge frames?

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)