Notebok
Fra : Morten P. Andersen

Dato : 12-11-06 17:51

Hvorfor opfører Notebok sig på denne måde:

Nogle hjemmesider er pænt struktureret med linieskift andre sider har
kilometer lange linier?

:)
Morten
www.lille-web.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 12-11-06 18:08

Notebook - Notesblok !

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 12-11-06 18:12

Morten P. Andersen wrote:

> Nogle hjemmesider er pænt struktureret med linieskift andre sider har
> kilometer lange linier?

Det er et spørgsmål om indstilling i din Notebook:

Menulinjens Formater => Tekstombrydning.

Sæt hak ved Tekstombrydning og dit problem er løst.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 12-11-06 21:51

Erik Ginnerskov skrev:

> Det er et spørgsmål om indstilling i din Notebook:
>
> Menulinjens Formater => Tekstombrydning.
>
> Sæt hak ved Tekstombrydning og dit problem er løst.

Nej, det er med samme indstilling......hævder kunden som jeg har lavet
siden til

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 12-11-06 22:33

Morten P. Andersen skrev:

> Nej, det er med samme indstilling......hævder kunden som jeg har lavet
> siden til

Glæd kunden ved at installere en Firefox og vis ham den fine
syntaxfarvning som gør alting meget lettere at gennemskue (hvis han _er_
igang med at se på kode) ;-D

For så også at svare direkte på dit spørgsmål: enten er hans Notesblok
fejlbehæftet, eller også hævder han forkert.

Må vi se eksempler på den kode hvor det hævdes at gå galt?

mvh

Jesper Brunholm

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 12-11-06 22:41

Morten P. Andersen skrev:

> Nogle hjemmesider er pænt struktureret med linieskift andre
> sider har kilometer lange linier?

Det er vel et spørgsmål om hvordan der er sat linjeskift i html-
koden.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-11-06 14:28

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det er vel et spørgsmål om hvordan der er sat linjeskift i html-
> koden.

Er der i html-koden lavet linjeskift, vises det selvfølgelig altid og uden
problemer.

Men er der ikke indsat linjeskift, kan Notepad/Notebook faktisk indstilles
til at ombryde lange linjer, præcis som jeg beskrev.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-11-06 10:48

Erik Ginnerskov skrev:

> Men er der ikke indsat linjeskift, kan Notepad/Notebook
> faktisk indstilles til at ombryde lange linjer, præcis som jeg
> beskrev.

Det er jeg ikke i tvivl om. Jeg tror bare at den forskel Morten P.
Andersen bemærkede (Notepad viser kildekoden til nogle sider med
linjeskift og andre uden) skyldes at han netop *ikke* har sat
programmet op til at ombryde lange linjer.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 16-11-06 20:31

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> [...]
> linjeskift og andre uden) skyldes at han netop *ikke* har sat
> programmet op til at ombryde lange linjer.

men det har jeg nu

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-11-06 00:35

> [...]

> linjeskift og andre uden) skyldes at han netop *ikke* har sat
> programmet op til at ombryde lange linjer.

Netop sådan opfattede jeg det da også. Jeg fortalte så, hvordan han kunne
afhjælpe det problem.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Martin

Dato : 12-11-06 23:50

Morten P. Andersen wrote:
> Hvorfor opfører Notebok sig på denne måde:
>
> Nogle hjemmesider er pænt struktureret med linieskift andre sider har
> kilometer lange linier?

Hvis du snakker hvis man downloader en fil og kigger på den, så er det
fordi at notesblokken kun kan bruge /r/n som linjeskift, men linux
skriver kun /n som linjeskift, så kommer der til at stå:
linje1[]linje2
Hvis du prøver at åbne den i wordpad, så skulle det gerne se korrekt ud.

Hvis det er "vis kilde" du tænker på, så er det fordi at nogle
programmører er for dovne til at lave tabs og /n breaks i deres kode :)
nedenstående bliver til en laang linje i html koden.

print "hej";
print " med";
print " dig";

print "<br/>";
print "hej";
print " med";
print " dig";

print "<br/>";
print "hej";
print " med";
print " dig";

print "<br/>";
print "hej";
print " med";
print " dig";

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 13-11-06 14:43

Martin skrev:

> [...]
>
> Hvis det er "vis kilde" du tænker på, så er det fordi at nogle
> programmører er for dovne til at lave tabs og /n breaks i deres kode :)

Øhhh kan du forklare det. Jeg kender kun <br> og <br /> som linieskift

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 11:26

Morten P. Andersen skriblede bla:

> Øhhh kan du forklare det. Jeg kender kun <br> og <br /> som linieskift
--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud

Dato : 14-11-06 20:06

Hej John.
"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
> Morten P. Andersen skriblede bla:

> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk
> www.john.jp-web.dk

Er ikke helt med, men på min PC-er med webspeed, har jeg sat markering i
Ombryd lange linier, og det virker fint?
På den den anden PC-er med bredbånd og storskærm, der er linierne så
lange som et ondt år, og man skal scrolle til højre hele tiden, for at
læse linierne?
Er det bare <p></p> som gør dette vidunder?
Sorry, ku' ik la være
Mvh Knud

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 20:26

Knud skriblede bla:

> [...]
> læse linierne?
> Er det bare <p></p> som gør dette vidunder?

Du skal sgu ikke lade være

Problemet med ombrydning af linieskift i notebok er lokalt.
Jeg påpeger blot en anden og mere rigtig måde at lave linieskift.
Det kan da være jeg ikke har forstået problemet ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud

Dato : 14-11-06 20:38

Hej John.
"jopa" <admin@jnixenspam.dk> skrev i en meddelelse
[snip]

> Det kan da være jeg ikke har forstået problemet ?

> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk
> www.john.jp-web.dk
Erik forklarede den, som alle har vist siden?
Men Morten graver stadig efter en løsning Som kan bruges i NS.
Så derfor denne lille notist
Mvh Knud

Fra : jopa

Dato : 14-11-06 20:56

Knud skriblede bla:

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Morten P. Andersen

Dato : 15-11-06 07:38

Det er ikke <p> </p> der er problemet....men måske den med skærm
størrelsen eller en anden underlig ting
:)
Morten

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 11:57

Morten P. Andersen skriblede bla:
> Det er ikke <p> </p> der er problemet....men måske den med skærm
> størrelsen eller en anden underlig ting
> :)

Jeg ved ikke hvad der er galt lokalt og jeg svarede kun på dit ? om

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-11-06 14:31

jopa wrote:
> Morten P. Andersen skriblede bla:

Det giver linjeskift i en browser. Hvad har det med kildevisning i Notebook
at gøre?

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : jopa

Dato : 15-11-06 14:40

Erik Ginnerskov skriblede bla:

> Det giver linjeskift i en browser. Hvad har det med kildevisning i
> Notebook at gøre?

Giver <br> og <br /> linieskift i Notebook ?
Jeg har kun svaret på alternativet til <br> og <br />
Hvordan en maskine er sat op lokalt har vel ikke så meget med webdesign at
gøre.
Nu er dette jo en HTML gruppe

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Knud

Dato : 15-11-06 18:32

Hej John,,,,,
> [...]
> Jeg har kun svaret på alternativet til <br> og <br />
> Hvordan en maskine er sat op lokalt har vel ikke så meget med

Nu stopper du, ellers kommer jeg og giver en skideballe
Mvh Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 16-11-06 02:14

Knud skrev:

> Nu stopper du, ellers kommer jeg og giver en skideballe

Du har allerede fået flere af den slags, bare for at blande dig
i noget du ikke skulle have blandet dig i

Jeg kan heller ikke forstå hvorfor du bliver ved med at læne
dig op ad de røde kort, når du har fået så mange af de gule?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk