Optimering af www. side
Fra : addff

Dato : 30-10-06 11:12

Hvem kan hjælpe med at optimere mit firmas hjemmeside.
Jeg har en række søge ord. Og siden skulle gerne komme frem
på 1´ste side når man søger på et af de søgeord jeg har.
Jeg betaler naturligvis gerne for ydelsen hvis det virker

mcomdk@hotmail.com

Fra : jopa

Dato : 30-10-06 14:25

addff skriblede bla:
> [...]
> på 1´ste side når man søger på et af de søgeord jeg har.
> Jeg betaler naturligvis gerne for ydelsen hvis det virker

1) prøv den rigtige gruppe

2) det er altid en god ide at gøre opmærksom på at man krydsposter til flere
grupper

3) hvem er du har du et navn ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Thrane

Dato : 30-10-06 15:53

"addff" <gghjujk@mail.dk> wrote in message
> Og siden skulle gerne komme frem på 1´ste side når man søger på et af de
søgeord jeg har.

Held og lykke...
Det kan ikke engang de største firmaer der arbejder med den slags klare!

Ja, med mindre at dine søgeord er i stil med:
interpermatikulærnavigationsudstyrssælgerassistent...

/Thrane

Fra : René Løweneck

Dato : 02-11-06 11:37

Hej Thrane !

> Held og lykke...
> Det kan ikke engang de største firmaer der arbejder med den slags klare!
>
> Ja, med mindre at dine søgeord er i stil med:
> interpermatikulærnavigationsudstyrssælgerassistent...

Det er jo så ikke helt rigtigt )

http://www.lowesite.dk/default.asp?PG=83

René Løweneck
www.lowesite.dk
Markedets mest brugervenlige CMS, der også giver dig den gule førertrøje i
søgemaskinerne

Fra : Dennis Munding

Dato : 03-11-06 20:59

Hej René!
"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo så ikke helt rigtigt )
>
> http://www.lowesite.dk/default.asp?PG=83

Ja undskyld - ved godt, at det ikke har noget med sagen at gøre, men måske
du ikke skulle reklamere for meget med dine produkter:

http://skovaa-munding.dk/Loewe-CMS.jpg - Set ved full-size vindue, 800x600px
i WinXP SP2!
(Derfor anbefaler jeg aldrig CMS, hvis nogen spørger mig om min mening om
det!)

Det handler lidt om troværdighed...

Dennis Munding
http://pe-vagtservice.dk/ -Et sikkert valg til at passe på dine værdier!
http://munding-interieur.dk/ -Alt godt til hjemmet - på Frederiksberg!
http://munding-webdesign.dk/ -Vi ses! - ganske enkelt...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 03-11-06 21:19

Dennis Munding wrote :

> http://skovaa-munding.dk/Loewe-CMS.jpg - Set ved full-size vindue, 800x600px
> i WinXP SP2!

Det du "påviser" har intet med CMS'et at gøre, det er skabelonen der er
lidt buggy.

> (Derfor anbefaler jeg aldrig CMS, hvis nogen spørger mig om min mening om
> det!)

Hvad anbefaler du så ?

"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly
by."
- Douglas Adams

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-11-06 09:33

Hej Henrik!

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> Det du "påviser" har intet med CMS'et at gøre, det er skabelonen der er
> lidt buggy.

Måske er det ikke CMS'et der er noget galt med, men så må det være personen,
som har lavet skabelonen, der er noget galt med!
Men det kan jo ikke passe, for der er jo aldrig blevet diskuteret
brugervenlighed og skalérbarhed her i grupperne...!?!

> Hvad anbefaler du så ?

At man ikke selv skal rode med noget, som man ikke har forstand på - man
skal derimod lade andre om at gøre det, og så koncentrere sig om det, man
selv er god til.

Og det behøver ikke nødvendigvis at være mig (hvis det er mig, de har købt
siden af)!

Det skyldes at jeg efterhånden har set en del sider, hvor kunden har købt et
CMS, men lige så snart der bliver ændret på indholdet, så falder siden fra
hinanden. Bevares! Et CMS er mange gange billigere end at få en side kodet i
hånden og efterfølgende opdateret af en "fagmand", men man får jo også, hvad
man betaler for - eller mangel på samme!

P.t. har jeg en kunde, som har fortrudt sit køb af CMS - han venter blot på,
at en bindingsperiode udløber - for hans side væltede fuldstændig, da han
forsøgte at sætte billeder ind på hans side!
Så jeg lavede en version til ham, som var kodet i hånden, og som ser rigtig
ud i mere end én browser - det er ikke tilfældet med den nuværende - og det
faldt åbenbart i god jord...
Mærkeligt nok!?!

Og sidst - men ikke mindst! - så anbefaler jeg, at man holder øje med
lki.dk - håber virkelig, at den bliver realiseret 100%!

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 04-11-06 10:54

It happens that Dennis Munding formulated :

> Måske er det ikke CMS'et der er noget galt med, men så må det være personen,
> som har lavet skabelonen, der er noget galt med!

Præcis - men så er det altså heller ikke CMSet du skal kritisere. Som
med så mange andre systemer kan det ikke gøre andet end at arbejde med
det det får.

> Men det kan jo ikke passe, for der er jo aldrig blevet diskuteret
> brugervenlighed og skalérbarhed her i grupperne...!?!

??

> At man ikke selv skal rode med noget, som man ikke har forstand på - man skal
> derimod lade andre om at gøre det, og så koncentrere sig om det, man selv er
> god til.

Helt enig. Netop derfor skal kunderne have et CMS så de slipper for alt
hvad der har med koder at gøre.

> [...]
> hånden og efterfølgende opdateret af en "fagmand", men man får jo også, hvad
> man betaler for - eller mangel på samme!

Vi kan godt blive enige om at der findes rigtig dårlige købe-CMSer, der
er nemlig rigtig mange amatører på markedet. MEN, at sige at CMSer
generelt er dårlige syns jeg er en unfair generalisering, specielt
fordi der findes nogen rigtig gode CMSer på markedet, de kræver bare at
dem der sætter dem op ved hvad de har med at gøre.

> P.t. har jeg en kunde, som har fortrudt sit køb af CMS - han venter blot på,
> at en bindingsperiode udløber - for hans side væltede fuldstændig, da han
> forsøgte at sætte billeder ind på hans side!

Hvilket CMS var det ? Og kan det udelukkes at han har brugt det
forkert? (evt. fordi han ikke har investeret tid/penge i at lære at
bruge det ?)

> [...]
> ud i mere end én browser - det er ikke tilfældet med den nuværende - og det

Og når der så skal opdateres noget skal han indbetale girokort til dig
for det eller hvad ?

"Frisbeetarianism is the belief that when you die, your soul goes up on
the roof and gets stuck." - George Carlin

Fra : Rune Jensen

Dato : 07-11-06 04:26

"Dennis Munding" wrote in message...

> [...]
> Men det kan jo ikke passe, for der er jo aldrig blevet diskuteret
> brugervenlighed og skalérbarhed her i grupperne...!?!

He. Brugervenlighed og CMSer... har der vist været diskuteret jævnligt.
Men det er vist også ironisk ment. Jeg er til dels (måske meget) enig
med dig i dit syn på brugervenlighed. Derudover... den tid, det tager at
lære et CMS, må jo skulle lægges til i forhold til at lave det i hånden.
Det er fejlen lige fra Frontpage og op, at man tror, fordi det ser nemt
ud, så er det også nemt bare at plugge på. Ikke at jeg så er imod CMSer,
for det _er_ smart. Men der er for meget klamp og
"du-behøver-ikke-at-vide-noget-for-at-bruge-vores-system-løsninger" i
omløb. Alt efter, hvor meget man selv kan ændre som skribent på et CMS,
så vil det på en eller anden måde gå ud over brugervenligheden. Ved man
ikke noget om farver f.eks. så kan gul tekst på blå baggrund gøre en hel
del forskel. Ligesom bevidst låsning af fontstørrelse i px eller en
font-size på 6px kan være en pine. Jo mere brugervenligt et CMS skal
være for brugeren af den genererede hjemmeside, des færre muligheder må
der nødvendigvis være for skribenten for at ændre på opsætning. Men
selvfølgelig - hvis man som skribent kun kan tilføje, rette og slette
tekst og intet andet, så er faren for, at systemet vælter jo også
mindre.

> [...]
man
> skal derimod lade andre om at gøre det, og så koncentrere sig om det,

Jep. Men sådan er det jo med alt. Og jeg skal i hvert fald ikke nyde
noget af at reparere bil selv.

> [...]
> hånden og efterfølgende opdateret af en "fagmand", men man får jo
også, hvad
> man betaler for - eller mangel på samme!

Ja. Og én ting er, om man er synlig på søgemaskinerne, og om der er
meget lille introduktionstid til CMSet. Hvis brugeren så ikke kan se
hjemmesiden, enten fordi CMSet er noget juks, eller skribenten laver
opsætningen om af uvidenhed, er det ét fedt. Synlighed på søgemaskiner
og muligheden for at bruge selve siden hænger sammen. Uden at jeg skal
kritisere specifikt, det er generelt ment. Det er nemlig ganske rigtigt,
at firmaer fokuserer på synlighed på søgemaskiner, ikke på
brugervenlighed og tilgængelighed. Så firmaerne, som er kunder hos
webbureauerne, har selv en ret stor del af skylden for dårlige CMSer
eller færdige hjemmesider i det hele taget. Håbet her er selvfølgelig,
at der bliver indført love som i England, hvor det simpelthen er
lovpligtigt, at hjemmesiden skal være tilgængelig. Der er nogen, som
bruger en god del tid på at udvikle pæne og brugervenlige sider, og så
er der f.eks. dem, som laver hele møget i Frontpage uden den store viden
om HTML. De sidste kan stadig tage en uforholdsmæssig stor del af
kunderne, fordi kunderne ikke stiller krav og generelt er uvidende om
standardkrav til en hjemmeside. Desuden er det jo billigt, når man kan
flikke det sammen så hurtigt, og resultatet kommer først, når regningen
er betalt, og kunderne skriver sure mails, fordi hjemmesiden ikke
virker.

> Og sidst - men ikke mindst! - så anbefaler jeg, at man holder øje med
> lki.dk - håber virkelig, at den bliver realiseret 100%!

Det skal nok komme, her når vinteren nærmer sig. Den er iøvrigt kommet
længere end jeg troede, og der er allerede ganske meget relevant
indhold. Det skal jo selvfølgelig så bare sættes sammen og udbygges.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-06 23:17

Rune Jensen skrev:

> det tager at lære et CMS, må jo skulle lægges til i forhold
> til at lave det i hånden.

Et cms-system kan være mange ting, det kan være et hvor
man kan rette i det hele, det gør at brugeren kan smadre
designet totalt, og et hvor brugeren kun kan rette i få ting.

Jeg har ofte lavet systemer hvor brugeren (redaktøren) kun
kan rette i overskriften og brødteksten, og ikke andet, og
her kan ikke smadres noget som helst.

Det fungerer virkelig godt mange steder, hvor redaktøren
kun har forstand på teksten, og slet ikke på koden.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-11-06 21:59

"Allan Vebel" wrote in message...

> [...]
> her kan ikke smadres noget som helst.
>
> Det fungerer virkelig godt mange steder, hvor redaktøren
> kun har forstand på teksten, og slet ikke på koden.

Jo, du har da nogle pointer Jeg er nok nogle steder lidt mere negativ
i mine indlæg end jeg behøver være - men jeg har da overvejet at lave et
mini-mini-CMS, så folk selv kan opdatere deres sider med tekst og
billeder, lidt (eller meget) efter de forskrifter som du foreslår.
Indtil videre foregår det på den måde, at de sender mail med billeder og
tekst, som jeg så uploader. Og det er jo nok trods alt lidt gammeldaws
(nåhja, og tidskrævende) i forhold til CMS-løsningen, og vel heller ikke
ligeså kundevenligt.

Men kommer tid kommer råd - man har jo mange jern i ilden

MVH
Rune

Fra : Allan Vebel

Dato : 03-11-06 22:27

Dennis Munding skrev:

> http://skovaa-munding.dk/Loewe-CMS.jpg

Jeg har nævt det uheldige ved den konstruktion flere
gange tidligere, det ulempen ved at bruge
position:absolute; og negative margener.

> Set ved full-size vindue, 800x600px i WinXP SP2!

Der findes bedre måder at centrere det hele på, men
det er ikke lykkedes mig at overbevise ham

> (Derfor anbefaler jeg aldrig CMS, hvis nogen spørger
> mig om min mening om det!)

Et cms-system er ellers fint til mange ting, og LøweSite
CMS er væsentligt bedre end de fleste, og meget nemt
at bruge. Som udgangspunkt laver systemet valid kode,
og det skal man ellers lede længe efter.

Det må være brugere der stiller krav til hvordan menuen
skal se ud, jeg er ikke klar over om brugeren også har
adgang til at rette i css-filen - det kan Rene sikkert svare
på?

Se også på http://profiledit.dk, som er et af de bedre! Der
er en demo-version af programmet på
http://demo.profiledit.dk

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 04-11-06 09:37

Hej Allan !

> Der findes bedre måder at centrere det hele på, men
> det er ikke lykkedes mig at overbevise ham

Nej, jeg er en gammel tværing ))

Nej, helt ærligt Allan - vi er faktisk meget enige. Du vil helst have
skalérbart design og det vil jeg sådan set også. Problemet er bare, at jeg
med LøweSite CMS vil garantere valid kode som udgangspunkt og samtidig
crossbrowser kompabilitet. Og det er altså lidt ligesom at blæse og have mel
i munden )

Skalérbart design i mit system gør, at siden ikke er fuldstændig
crossbrowserkompatibel. Som bekendt, har de forskellige browsere en mildt
sagt forskellig fortolkning af box-modellen. På den anden side, hvis man så
bypass'er det med nogle CSS hack's, så kan CSS'en ikke valideres.

Løsningen er i mit tilfælde position: absolute og fast sidebredde. Så enkelt
er det faktisk.

> Et cms-system er ellers fint til mange ting, og LøweSite
> CMS er væsentligt bedre end de fleste, og meget nemt
> at bruge. Som udgangspunkt laver systemet valid kode,
> og det skal man ellers lede længe efter.

Tak for roserne

> Det må være brugere der stiller krav til hvordan menuen
> skal se ud, jeg er ikke klar over om brugeren også har
> adgang til at rette i css-filen - det kan Rene sikkert svare
> på?

Jeps det kan jeg. Brugerne kan ikke rette i CSS filen. Jeg er iøvrigt ved at
kigge på en forbedring af menuen. Men det er desværre ikke så ligetil endda

God weekend

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-11-06 15:26

René Løweneck skrev:

> Nej, helt ærligt Allan - vi er faktisk meget enige.

Det ved jeg godt inderst inde, det var bare som om du
blev sur sidst jeg nævnte det, var jeg for hård ved dig?

> Du vil helst have skalérbart design og det vil jeg
> sådan set også. Problemet er bare, at jeg med
> LøweSite CMS vil garantere valid kode som
> udgangspunkt og samtidig crossbrowser kompabilitet.

http://html-faq.dk/testsider/650px.asp
og
http://html-faq.dk/testsider/80pct.asp

er både centreret, valid html og css, what else do you
need?

> Skalérbart design i mit system gør, at siden ikke er
> fuldstændig crossbrowserkompatibel. Som bekendt, har
> de forskellige browsere en mildt sagt forskellig fortolkning
> af box-modellen.

Det er nu meget sjældent det går galt, ellers har Jørgen
Farum Jensen beskrevet en række metoder til at løse
netop den ende af det.

> På den anden side, hvis man så bypass'er det med nogle
> CSS hack's, så kan CSS'en ikke valideres.

Som vi engang skulle lave speciel kode til Netscape 4, er
vi fortsat nødt til at leve med IE 6 lidt endnu, men det er
efter min mening kun meget få områder hvor den viser det
anderledes, og i langt de fleste tilfælde kan det lade sig
gøre at lave koden så den kan vises ensartet i alle de
browsere der er på markedet i dag. Nu kan vi få IE 7, som
er forbedret på en lang række punkter.

Jeg har da leveret hack-free løsninger gennem mange år.

> Løsningen er i mit tilfælde position: absolute og fast
> sidebredde. Så enkelt er det faktisk.

Det går da også fint, det er bare den negative margen der
giver problemer, det bør du altså kigge på igen, løsningen
findes, og jeg er sikker på at det også kan implementeres i
dit system.

> Jeps det kan jeg. Brugerne kan ikke rette i CSS filen. Jeg
> er i øvrigt ved at kigge på en forbedring af menuen. Men det
> er desværre ikke så ligetil endda

Bare spørg! Det findes sikkert en der her det helt rigtige hint.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 06-11-06 08:29

Hej Allan !

> Det ved jeg godt inderst inde, det var bare som om du
> blev sur sidst jeg nævnte det, var jeg for hård ved dig?

Nej da. Men jeg har et iltert temperament,- man er vel Løwe ))

> http://html-faq.dk/testsider/650px.asp
> og
> http://html-faq.dk/testsider/80pct.asp
> er både centreret, valid html og css, what else do you
> need?

Det vil jeg da lige kigge lidt nærmere på.

> [...]
> gøre at lave koden så den kan vises ensartet i alle de
> browsere der er på markedet i dag. Nu kan vi få IE 7, som

Det har du for så vidt ret i. Men frontenden skal være bagudkompatibel med
gamle browsere også. Det er egentligt der, de største problemer ligger.

> Det går da også fint, det er bare den negative margen der
> giver problemer, det bør du altså kigge på igen, løsningen
> findes, og jeg er sikker på at det også kan implementeres i
> dit system.

Den negative margen _er_ på vej ud.

> Bare spørg! Det findes sikkert en der her det helt rigtige hint.

Alletiders, mange gange har man jo overset en lille bitte dum ting, som
egentligt kunne løse en hel masse problemer

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-11-06 01:10

René Løweneck skrev:

> jeg har et iltert temperament

Det kan man tage skade af, pas på med det

> Det har du for så vidt ret i. Men frontenden skal være
> bagudkompatibel med gamle browsere også. Det er
> egentligt der, de største problemer ligger.

Hvilke gamle browsere? Så længe det ikke er IE 4 og
Netscape 4, så går det nok.

IE 5 og IE 5.5 viser nogle ting anderledes end IE 6 - er det
dem du tænker på, eller hvor langt vil du gå tilbage?

http://www.thecounter.com/stats/2006/October/browser.php
viser at det er ved at være fortid.

> Den negative margen _er_ på vej ud.

Godt!

> Alletiders, mange gange har man jo overset en lille bitte
> dum ting, som egentligt kunne løse en hel masse
> problemer

Du skal ikke holde dig tilbage, selv eksperter kan have
problemer med et eller andet.

Der er altid små dumme ting der driller, lige nu har jeg et
udskrivningsproblem på http://pejrup.dk/ahkunst/?id=billeder
i IE, Firefox laver det nogenlunde, men med halve billeder
nedrest på siden, og Opera laver udskriften perfekt. Indtil nu
er der ingen der har kunnet løse det, andet end at kalde det
en fejl i IE og FF.

Se selv efter!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 04-11-06 08:10

Hej Dennis !

> http://skovaa-munding.dk/Loewe-CMS.jpg - Set ved full-size vindue,
> 800x600px i WinXP SP2!

Den er efter kundens ønske optimeret til 1024x768. Det er den opløsning, de
fleste bruger nu.

> (Derfor anbefaler jeg aldrig CMS, hvis nogen spørger mig om min mening om
> det!)

Kan du uddybe det lidt ?

> Det handler lidt om troværdighed...

Absolut. Og lige præcis hjemmesiden top-senior, er en af mine interne
rekordholdere i forhold til synlighed på Internettet. Den har faktisk ligget
på 1'ste pladsen på søgetermen "Erhverv Nordjylland", i alle relevante
søgemaskiner i over 2,5 år nu. Og den har iøvrigt tonsvis af andre relevante
1'ste pladser.

En anden af mine kunder fik en 1'ste plads i Google på 1,5 dag efter
oprettelsen af et nyt domæne. Det var på søgetermen "aktivt netværk". Det
skal så retfærdigvis siges, at den er dumpet ned til 7'ne pladsen nu.

Du kan finde mine 3 nyeste kunder på 1'ste pladsen i Google, på hhv. "Dagens
kup", "Professionel mødebooking" og "Kredsløbsproblemer".

Kunderne kommer altså ofte til mig med et ønske om øget synlighed på
Internettet. Når jeg så leverer det ønskede resultat - hver gang - ja, så
mener jeg at man kan tale om troværdighed.

Og så er vi tilbage på sporet til trådens oprindelige emne. Hvordan får jeg
øget mit firmas synlig på Internettet )

Fra : Dennis Munding

Dato : 04-11-06 09:44

Hej René!
> Hej Dennis !
> Den er efter kundens ønske optimeret til 1024x768. Det er den opløsning,
> de fleste bruger nu.

Al respekt for dit arbejde, men så er det lige meget med resten!?!
Netop den holdning, som får mig til at se rødt...

> Kan du uddybe det lidt ?

Ja da! Så længe CMS ikke er fuldt udbygget (ikke noget jeg ved 100%, men
blot min beskedne erfaring!), så mener jeg ikke, at man skal spilde sine
penge på det.
Al respekt for idéen med det - den er genial! - men så længe man risikerer,
at ens side vælter lige så snart, man begynder at ændre på indholdet, så vil
jeg ikke anbefale det.

> [...]
> Internettet. Når jeg så leverer det ønskede resultat - hver gang - ja, så
> mener jeg at man kan tale om troværdighed.

At dine sider ligger på førstepladsen har intet med troværdighed at gøre!
Men hvis du kan levere et produkt, som ikke har skjulte faldgruber (som at
den kun kan ses i en bestemt skærmstørrelse), så kan du tale om
troværdighed - det andet kalder jeg bondefangeri eller mangel på kompetence,
alt afhængig af, om man er bevidst eller ubevidst om konsekvenserne af sit
arbejde!

> Og så er vi tilbage på sporet til trådens oprindelige emne. Hvordan får
> jeg øget mit firmas synlig på Internettet )

Som så mange af de "gamle" herinde har pointeret til hudløshed over for os
newbies:
Ved at skrive en ordentlig kode!

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 12:36

Dennis Munding skriblede bla:

> Al respekt for idéen med det - den er genial! - men så længe man
> risikerer, at ens side vælter lige så snart, man begynder at ændre på
> indholdet, så vil jeg ikke anbefale det.

CMS er faktisk genialt.
Der findes en del hvor det ikke kan lade sig gøre at smadre designet når en
ikke fagmand roder med det.
Det gælder blot om at vælge det rigtige

Jeg bruger selv et delvist selvfmade CMS som jeg garanterer for du ikke kan
smadre.
Muligt at du kan få valideringen til at skride men designet kan ikke ændres.
Denne www.john.jp-web.dk
ps det er ikke reklame da jeg vil beholde det for mig selv

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : René Løweneck

Dato : 06-11-06 10:12

Hej Dennis !

> Ja da! Så længe CMS ikke er fuldt udbygget (ikke noget jeg ved 100%, men
> blot min beskedne erfaring!), så mener jeg ikke, at man skal spilde sine
> penge på det.

Hvad mener du med "CMS ikke er fuldt udbygget (og dermed færdigudviklet) ?
Snakker du om mit CMS eller CMS generelt ?
Hvis du snakker om CMS generelt, bør følgende udsagn vel også i din verden
være sande:

Lad være med at købe en bil - den er hverken fuldt udbygget (eller
færdigudviklet).
Lad være med at købe et fjernsyn - det er hverken fuldt udbygget (eller
færdigudviklet).
Ja, lad for den sags skyld være med at købe noget som helst- det er hverken
fuldt udbygget (eller færdigudviklet).

Hvorfor har du forresten selv spildt penge på en computer ? Den er hverken
fuldt udbygget (eller færdigudviklet) ))

> Al respekt for idéen med det - den er genial! - men så længe man
> risikerer, at ens side vælter lige så snart, man begynder at ændre på
> indholdet, så vil jeg ikke anbefale det.

Hvorfor synes du så at idéen er genial ?

> At dine sider ligger på førstepladsen har intet med troværdighed at gøre!

Det er jeg ikke så sikker på, at ret mange vil give dig ret i.

> [...]
> den kun kan ses i en bestemt skærmstørrelse), så kan du tale om
> troværdighed - det andet kalder jeg bondefangeri eller mangel på

Beskylder du mig for bondefangeri ? (juridisk set er det jo en ret alvorlig
bekyldning)

> Som så mange af de "gamle" herinde har pointeret til hudløshed over for os
> newbies:

Hvem snakker du om, når du refererer til "os newbies" ?

> Ved at skrive en ordentlig kode!

Jamen det gør jeg så sandelig også ))

Fra : Dennis Munding

Dato : 06-11-06 11:37

Hej Rene!
> Hej Dennis !
>
> Hvad mener du med "CMS ikke er fuldt udbygget (og dermed færdigudviklet) ?

At det ikke laver valid kode, men som jeg skrev, så er det ikke noget, jeg
ved med 100% sikkerhed - jeg var vist for hurtig på den arrige aftrækker -
det ser ud til (ud fra andres svar), at jeg må tage mine ord i mig igen -
til dels (At CMS - med undtagelse af LøweSite CMS - ikke er fuldt
udbygget...) - og give dig en uforbeholden undskyldning!
Undskylder hermed mit udbrud og manglende viden!

> [...]

> Ja, lad for den sags skyld være med at købe noget som helst- det er
> hverken fuldt udbygget (eller færdigudviklet).

Ikke helt - jeg kan f.eks. godt sætte noget i en bil uden at den falder fra
hinanden!

> Hvorfor har du forresten selv spildt penge på en computer ? Den er hverken
> fuldt udbygget (eller færdigudviklet) ))

Nej, men selv om jeg henter opdateringer til den eller installerer et
program, så fungerer den stadig korrekt!

> Hvorfor synes du så at idéen er genial ?

Af samme grund (tror jeg nok) som du - det giver kunderne mere frihed til
selv at bestemme indholdet, og har den fordel, at de ikke skal kontakte en
webmaster hver gang, de vil ændre en lille smule tekst på siden!

> Det er jeg ikke så sikker på, at ret mange vil give dig ret i.

Troværdighed er for mig at levere et produkt, som kan ses korrekt uanset
hvilken skærmopløsning og browser mine kunders brugere benytter.
At en side ligger på førstepladsen har ikke noget med det at gøre, medmindre
man decideret har lovet, at siden vil ligge der på de forskellige
søgemaskiner.
Men det vil jeg aldrig love en kunde - men jeg vil garantere, at siden vil
være blandt søgeresultaterne!

> Beskylder du mig for bondefangeri ? (juridisk set er det jo en ret
> alvorlig bekyldning)

Nej! Jeg skrev: "...det andet KALDER JEG bondefangeri eller mangel på
kompetence..." - ikke at det er bondefangeri i lovens forstand, men jeg
ville selv føle mig bondefanget, hvis jeg blev udsat for at have købt en
hjemmeside, som måske kun kan ses af 50% af brugerne!
Dit tilfælde ville jeg nok kalde for mangel på kompetence - eller bare for
sjusk, for kompetencen er jeg ret sikker på, at du har!

> Hvem snakker du om, når du refererer til "os newbies" ?

Alle nye, som vover sig til at skrive i nyhedsgrupperne...

> Jamen det gør jeg så sandelig også ))

Det har jeg så fået bekræftet fra anden side af, hvilket også er grunden
til, at jeg giver dig min uforbeholdne undskyldning!

Hvad kan jeg sige...: UPS! Så har man dummet sig igen... (altså mig!)

Fra : René Løweneck

Dato : 06-11-06 19:31

Hej Dennis !

> Af samme grund (tror jeg nok) som du - det giver kunderne mere frihed til
> selv at bestemme indholdet, og har den fordel, at de ikke skal kontakte en
> webmaster hver gang, de vil ændre en lille smule tekst på siden!

Jamen der er vi da så enige Der er så lidt flere fordele, som
intranet/extranet mm. Men det vigtigste og derfor det primære er nok det du
nævner.

> Det har jeg så fået bekræftet fra anden side af, hvilket også er grunden
> til, at jeg giver dig min uforbeholdne undskyldning!

Ok, det er iorden

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 04-11-06 14:42

Den 04-11-06 12.41 skrev Jeppe Høiby følgende:
> For det vil alt andet lige være en dårlig oplevelse at
> besøge et website, hvor man ikke kan se indholdet i højre side.

Det er faktisk værre i dette tilfælde, fordi der bruges negativ margen.
Indholdet forsvinder i venstre side - og der kan ikke scrolles ud til
det. Og det gør det ikke bedre, at det er menuen, der forsvinder.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Impotent: Matematisk begreb...

Fra : jopa

Dato : 04-11-06 14:49

Kim Ludvigsen skriblede bla:

> [...]
> margen. Indholdet forsvinder i venstre side - og der kan ikke
> scrolles ud til det. Og det gør det ikke bedre, at det er menuen, der

Nu er det jo et bevist valg

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Jeppe Høiby

Fra : Anders

Dato : 30-10-06 19:32

addff skrev:

> Hvem kan hjælpe med at optimere mit firmas hjemmeside.
> Jeg har en række søge ord. Og siden skulle gerne komme frem
> på 1´ste side når man søger på et af de søgeord jeg har.

Som Thrane allerede har pointeret så er det meget svært, medmindre
man benytter ufine metoder. Jo mere almindeligt et ord er, jo sværere
er det og jo flere der arbejder med det samme som dit firma, jo
sværere er det.