TABEL VED HJÆLP AF DIV'S
Fra : Bo Nedergaard

Dato : 13-10-06 15:11

Hej

Hvordan laver man i css hvad, der svarer til en almindelig tabel
i html? Tabellen skal se ud som følger. Der skal være 1 række og
4 kolonner. De 4 kolonner skal have forskellig baggrundsfarve.
Hvis man ligger mere indhold ind i en af kolonnerne end i de
andre skal de andre følge med ned(inklusiv baggrundsfarve),
således at man får en lige bund, hvor hver af kolonnerne er fyldt
helt ud af deres respektive baggrundsfarver

Hvordan gør man det?

Har I nogle eksempler?

mvh

Bo

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 13-10-06 16:19

Bo Nedergaard wrote:
> [...]
> således at man får en lige bund, hvor hver af kolonnerne er fyldt
> helt ud af deres respektive baggrundsfarver

Dette kunne være en løsning, som er faktisk pæn, hvis der skal være en
fandens masse tekst

http://cssplay.co.uk/layouts/body5.html

Fra : Per Rasmussen

Dato : 13-10-06 17:29

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Bo Nedergaard wrote:

> Dette kunne være en løsning, som er faktisk pæn, hvis der skal være en
> fandens masse tekst
>
> http://cssplay.co.uk/layouts/body5.html

Men frygtelig grim i andre størrelser.

PerR

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 13-10-06 19:48

Martin wrote:
> Dette kunne være en løsning, som er faktisk pæn, hvis der skal være en
> fandens masse tekst
>
> http://cssplay.co.uk/layouts/body5.html

Synes du, det er smart med 4 lodrette scrollbarer på siden? Prøv at udskrive
siden, så ser du, at du får problemer.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Ove Lie

Dato : 13-10-06 21:42

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammeplease.invalid> skrev i melding

> Synes du, det er smart med 4 lodrette scrollbarer på siden? Prøv at
udskrive
> siden, så ser du, at du får problemer.

Men så var det jo det bo søkte..............ikke?

-Ove

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 13-10-06 22:51

Ove Lie skrev:

> Men så var det jo det bo søkte..............ikke?

Nej. Han ville have felter der udvidede sig dynamisk. Han
snakkede ikke om at de skulle udfylde siden og have separate
rullebjælker.

--
Bertel

Fra : Spintail

Dato : 14-10-06 00:51

Bo Nedergaard skrev:
> [...]
> således at man får en lige bund, hvor hver af kolonnerne er fyldt
> helt ud af deres respektive baggrundsfarver

Jeg bliver nød til at citere dig fra en tidligere tråd "runde
hjørner med css " af 12 okt

Vil det sige dit "eneste" problem er at få lige bund på alle boxe?
Eller er det det hele som er et problem?

MvH
Allan

Fra : Bo Nedergaard

Dato : 16-10-06 09:15

Spintail wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> hjørner med css " af 12 okt
>
> Vil det sige dit "eneste" problem er at få lige bund på alle boxe?
> Eller er det det hele som er et problem?

Der skal være lige bund på tre bokse med runde hjørner. Det er det, der er
mit problem. Så ja, det er det hele