/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Applet - hvad hvis Java ikke er installere~
Fra : Mathias


Dato : 12-09-06 18:58

Hej

Jeg anvender en Java-applet på en enkelt side på mit website.
Problemet er, at når brugeren ikke har Java installeret, så fremkommer
der blot en grå boks. Er der ikke en måde at undgå dette (den grå
boks), så der fx bare ikke er noget eller der står "du skal have Java
installeret for at blah blah blah"?

 
 
Christian Bohr-Halli~ (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 12-09-06 19:06

Mathias <nej@tak.du> posting:

>der blot en grå boks. Er der ikke en måde at undgå dette (den grå
>boks), så der fx bare ikke er noget eller der står "du skal have Java
>installeret for at blah blah blah"?

Så vidt jeg husker, skriver du det bare i selve elementet.
<object...>bla bla, du er på den, eftersom du ikke har java</object>

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

http://www.amnesty.dk/stoptortur/protest/

jopa (12-09-2006)
Kommentar
Fra : jopa


Dato : 12-09-06 21:33

Mathias skriblede bla:
> Hej
>
> Jeg anvender en Java-applet på en enkelt side på mit website.
> Problemet er, at når brugeren ikke har Java installeret, så fremkommer
> der blot en grå boks. Er der ikke en måde at undgå dette

Jo da.
Andvend ikke Java
--
Mvh.John

www.john.jp-web.dk




Allan Vebel (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 12-09-06 22:10

Mathias skrev:

> Problemet er, at når brugeren ikke har Java
> installeret, så fremkommer der blot en grå boks.

Hvorfor spilde tid på det, brugeren forlader din
side alligevel når man ikke kan bruge menuen

> Er der ikke en måde at undgå dette (den grå
> boks)

Det er ulempen ved den slags menuer. Java er
som standard *ikke* installeret på en pc, og brugeren
skal først installere det for at kunne bruge din side.

Lav hellere din menu på en anden måde, du kan
sagtens lave noget flot og funktionelt med html og
css.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Christian Bohr-Halli~ (12-09-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 12-09-06 22:54

"Allan Vebel" <spam@do.not> posting:

>> Problemet er, at når brugeren ikke har Java
>> installeret, så fremkommer der blot en grå boks.
>
>Hvorfor spilde tid på det, brugeren forlader din
>side alligevel når man ikke kan bruge menuen

Menuer? Hvor? Nu kan et java-applet jo bruges til *meget* andet
end menuer, om end det sikkert nok er meget (mis)brugt til dette.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

http://www.amnesty.dk/stoptortur/protest/

Allan Vebel (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 13-09-06 00:56

Christian Bohr-Halling skrev:

> Menuer? Hvor? Nu kan et java-applet jo bruges
> til *meget* andet end menuer

Klart, men Mathias nævner ikke noget om det, så
jeg regner med at det er til en menu.

Java-menuer findes i stort antal fra dengang Java var
installeret sammen med Windows, men nu er de
efterhånden en uddød race.

> om end det sikkert nok er meget (mis)brugt til dette.

Det er ikke så slemt som det var for år tilbage, folk
ved efterhånden at Java ikke automatisk kommer
med Windows.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Jens Gyldenkærne Cla~ (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 13-09-06 07:43

Allan Vebel skrev:

> Det er ikke så slemt som det var for år tilbage, folk
> ved efterhånden at Java ikke automatisk kommer
> med Windows.

For mig at se er hovedproblemet med java at det er mærkbart tungere
end javascript/DHTML - som i forhold til menuer kan præcis det
samme som java. Javascriptløsningen kan desuden laves så den
nedgraderer gnidningsløst i browsere der ikke forstår css eller
javascript - det er mig bekendt ikke så enkelt at lave noget
tilsvarende med java.
--
Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Allan Vebel (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 13-09-06 22:02

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> For mig at se er hovedproblemet med java at det
> er mærkbart tungere end javascript/DHTML

Det er naturligvis også et problem, selv om det bliver
mindre og mindre efterhånden som brugerne får
hurtigere maskiner og internetforbindelser.

At Java ikke er installeret, må da være et større
problem

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Mathias (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 14-09-06 16:58

On Tue, 12 Sep 2006 23:10:07 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Mathias skrev:
>
>> Problemet er, at når brugeren ikke har Java
>> installeret, så fremkommer der blot en grå boks.
>
>Hvorfor spilde tid på det, brugeren forlader din
>side alligevel når man ikke kan bruge menuen

>Det er ulempen ved den slags menuer. Java er
>som standard *ikke* installeret på en pc, og brugeren
>skal først installere det for at kunne bruge din side.
>
>Lav hellere din menu på en anden måde, du kan
>sagtens lave noget flot og funktionelt med html og
>css.

Der var på ingen måde tale om en menu, så hvorfor du antager dette
forstår jeg slet ikke. Næste gang skulle du måske bare svare på
spørgsmålet (hvis du kan) i stedet for at antage

Ukendt (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-09-06 17:06


"Mathias" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse
news:49uig2hpgolf7iulb8b5v06tcaa6118o6h@4ax.com...

> Der var på ingen måde tale om en menu, så hvorfor du antager dette
> forstår jeg slet ikke. Næste gang skulle du måske bare svare på
> spørgsmålet (hvis du kan) i stedet for at antage

Næeh men det er jo svært at vide, når vi ikke kan se siden. Derfor er det
altid en god ide at vedlægge et link til siden. Så er der intet at være i
tvivl om


--
Med venlig hilsen - Carsten Sørensen

Gode råd til webdesigneren - http://csnet.dk/html/
Nørholm Forsamlingshus - http://forshus.dk



Allan Vebel (14-09-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 14-09-06 23:19

Mathias skrev:

> spørgsmålet (hvis du kan) i stedet for at antage

Jeg har vel ret til at antage når du hverken kommer
med link eller andre oplysninger om hvad det drejer
sig om.

Jeg ved fortsat ikke hvad du vil have hjælp til, så er du
lidt svær at hjælpe.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk



Mathias (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 17-09-06 11:03

On Fri, 15 Sep 2006 00:18:49 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jeg har vel ret til at antage når du hverken kommer
>med link eller andre oplysninger om hvad det drejer
>sig om.
>
>Jeg ved fortsat ikke hvad du vil have hjælp til, så er du
>lidt svær at hjælpe.

I mit første indlæg skrev jeg:

"Problemet er, at når brugeren ikke har Java installeret, så
fremkommer der blot en grå boks. Er der ikke en måde at undgå dette
(den grå boks), så der fx bare ikke er noget eller der står "du skal
have Java installeret for at blah blah blah"?"

Hvilke oplysninger er det du savner i ovenstående? Det kan vel være
ligemeget hvilken type applet der er tale om, når jeg blot
efterspørger en måde, at undgå at vise appletten (den grå boks) hvis
brugeren ikke har Java installeret?

Bertel Lund Hansen (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 17-09-06 11:23

Mathias skrev:

>>Jeg ved fortsat ikke hvad du vil have hjælp til, så er du
>>lidt svær at hjælpe.

> I mit første indlæg skrev jeg:

> "Problemet er, at når brugeren ikke har Java installeret, så
> fremkommer der blot en grå boks. Er der ikke en måde at undgå dette
> (den grå boks)

Ja, og så kan vi bare svare "Nej", og så er den tråd ude med 1
spørgsmål og 1 svar.

Mange herinde - og altså også Allan - prøver at grave lidt dybere
og efterspørger hvad det egentlige formål er med din applet.
Måske er der en helt anden løsning på det oprindelige problem som
du bare ikke har tænkt på.

Når folk spørger meget konkret om en lille detalje, kan det godt
opleves som at de holder kortene tæt til kroppen.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Mathias (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Mathias


Dato : 17-09-06 11:54

On Sun, 17 Sep 2006 12:22:56 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>Ja, og så kan vi bare svare "Nej", og så er den tråd ude med 1
>spørgsmål og 1 svar.

Tak. Det var såmænd bare det svar jeg var ude efter :)

>Mange herinde - og altså også Allan - prøver at grave lidt dybere
>og efterspørger hvad det egentlige formål er med din applet.
>Måske er der en helt anden løsning på det oprindelige problem som
>du bare ikke har tænkt på.

Ok. Det er noteret. Det var bare ikke sådan jeg oplevede/opfattede
det, men skal skrive det bag øret til næste gang.

Erik Ginnerskov (17-09-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 17-09-06 22:48

Mathias wrote:
> I mit første indlæg skrev jeg:
>
> "..... Er der ikke en måde at undgå dette
> (den grå boks), så der fx bare ikke er noget eller der står "du skal
> have Java installeret for at blah blah blah"?"

Jo, det er der da: Lad være med at bruge sådan noget, som du ikke med
sikkerhed ved fungerer på alle brugeres browsere, uden at de skal være nødt
til at installere noget ekstra på deres maskine.

Behovet for den slags ekstra jager dine brugere væk.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk/ - http://ginnerskov.dk/
http://html-faq.dk



Brian Odsgaard (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Brian Odsgaard


Dato : 13-09-06 20:05

On Tue, 12 Sep 2006 19:57:54 +0200, Mathias <nej@tak.du> wrote:

>Jeg anvender en Java-applet på en enkelt side på mit website.
>Problemet er, at når brugeren ikke har Java installeret, så fremkommer
>der blot en grå boks. Er der ikke en måde at undgå dette (den grå
>boks), så der fx bare ikke er noget eller der står "du skal have Java
>installeret for at blah blah blah"?

Kan man lave en forespørgsel til brugerens browser, for at se om java
er installeret - i så fald kunne man jo have en side, hvor
java-appletten var med og een uden.

/Brian

Bertel Lund Hansen (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 13-09-06 20:17

Brian Odsgaard skrev:

> Kan man lave en forespørgsel til brugerens browser, for at se om java
> er installeret

Ja, man kan skrive en lille applet der tjekker det ...

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Jens Gyldenkærne Cla~ (13-09-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 13-09-06 21:45

Bertel Lund Hansen skrev:

> Ja, man kan skrive en lille applet der tjekker det ...

Man kan også teste for java ved hjælp af javascript:
<http://gemal.dk/browserspy/java.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177516
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408629
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste