/ Forside / Teknologi / Internet / Browser / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Browser
#NavnPoint
Klaudi 20366
molokyle 12124
o.v.n. 8114
miritdk 4839
stl_s 3840
refi 3598
dk 2598
arlet 2470
tedd 2383
10  webnoob 2075
Google default i IE7
Fra : erectus


Dato : 14-11-06 19:45

Havde script-knas med IE7, downloadede en ny fra MS.com, som nu kun vil stå
i default på http://dk.msn.com/ uanset om google.com plottes ind på alle de
tænkelige og utænkelige steder og i alle de kombinationer, jeg kender.
Resultat default: dk.msn.com. Også efter reset af IE7.

Den "gamle" IE7 kunne stilles under internet options som default browser og
så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden man skal bruge
Firefox.

Mvh Jarl




 
 
erectus (15-11-2006)
Kommentar
Fra : erectus


Dato : 15-11-06 11:45

erectus wrote:

> Havde script-knas med IE7, downloadede en ny fra MS.com, som nu kun
> vil stå i default på http://dk.msn.com/ uanset om google.com plottes
> ind på alle de tænkelige og utænkelige steder og i alle de
> kombinationer, jeg kender. Resultat default: dk.msn.com. Også efter
> reset af IE7.

> Den "gamle" IE7 kunne stilles under internet options som default
> browser og så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden
> man skal bruge Firefox.

Så blev det Firefox

Mvh Jarl



Christian Bohr-Halli~ (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 15-11-06 11:59

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden man skal bruge
>Firefox.

Det har der været de sidste 10+ år.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

Nyt i Opera 9.10: http://opera.softwolves.dk/nyti-o910.o

erectus (16-11-2006)
Kommentar
Fra : erectus


Dato : 16-11-06 10:55

Christian Bohr-Halling wrote:

> "erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>> så blev den stående. Mon der findes der en løsning, uden man skal
>> bruge Firefox.

> Det har der været de sidste 10+ år.

Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera, da den kom.
Måske skulle den prøves igen.

Mvh Jarl



Christian Bohr-Halli~ (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 16-11-06 12:22

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

> Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera, da den kom.

Hvornår var det, den kom? ;) Hvis det er 10 år siden, du har prøvet
Opera, så er der altså sket en meget stor del.

Jeg ved ikke lige, hvad du konkret tænker på, men jeg kan huske, jeg
for måske 3 år siden høret fra en Opera-på-Linux-bruger, at der var
noget galt med teksten. Det stod if. ham grumset. Måske er det dét,
du tænker på?

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

Nyt i Opera 9.10: http://opera.softwolves.dk/nyti-o910.o

erectus (16-11-2006)
Kommentar
Fra : erectus


Dato : 16-11-06 22:02

Christian Bohr-Halling wrote:

>> Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera, da den
>> kom.

> Hvornår var det, den kom? ;) Hvis det er 10 år siden, du har prøvet
> Opera, så er der altså sket en meget stor del.

> Jeg ved ikke lige, hvad du konkret tænker på, men jeg kan huske, jeg
> for måske 3 år siden høret fra en Opera-på-Linux-bruger, at der var
> noget galt med teksten. Det stod if. ham grumset. Måske er det dét,
> du tænker på?

Nej, jeg tænker ikke på grumset tekst - men norsk mangel på grafisk design.

Mvh Jarl



Christian Bohr-Halli~ (17-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 17-11-06 06:24

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>Nej, jeg tænker ikke på grumset tekst - men norsk mangel på grafisk design.

Det må have været præ-Opera 7

Opera 9 standard: http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-std.png
Min Opera 9 (noget ændret): http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-cbh.png

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

Nyt i Opera 9.10: http://opera.softwolves.dk/nyti-o910.o

erectus (17-11-2006)
Kommentar
Fra : erectus


Dato : 17-11-06 13:00

Christian Bohr-Halling wrote:

>> Nej, jeg tænker ikke på grumset tekst - men norsk mangel på grafisk
>> design.

> Det må have været præ-Opera 7

> Opera 9 standard: http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-std.png
> Min Opera 9 (noget ændret): http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-cbh.png

Ja, ja, det ser bedre ud, end den første jeg så. Hvilken udgave det var,
husker jeg ikke. Det er stadig for kompakt og med for mange muligheder på
forsiden, som jeg helst vil have blank, som i IE - eller Firefox.

Nu har jeg så i mellemtiden fundet løsningen på mit problem i IE7. Det ser
ud til, at når den stilles i Internet Options og search default på skiltet,
så smider den explorer genvejen, omdøbt til Google, i Dokumenter på
forsiden. Flyttes den derfra og til skrivebordet omdøbt til explorer, har
man google som search default i IE7 browseren. Måske kampen mellem MS og
Google er blevet optrappet, hvem ved. Nu fungerer det i hvert fald -- hver
gang

Tak endnu gang for indsatsen.

Mvh Jarl



Christian Bohr-Halli~ (18-11-2006)
Kommentar
Fra : Christian Bohr-Halli~


Dato : 18-11-06 09:14

"erectus" <freshair@vip(.)cybercity.dk> posting:

>> Opera 9 standard: http://cbh.softwolves.dk/temp/o9-std.png
--klip--
>Det er stadig for kompakt og med for mange muligheder på forsiden,
>som jeg helst vil have blank, som i IE - eller Firefox.

Synes nu ikke, jeg kan se nogen forskel på FF2 og Opera 9 mht.
viste muligheder - http://cbh.softwolves.dk/temp/o-ff-std.png

Hvis du tænker på panelet på det første billede, så er det ikke
slået til per standard.

--
What is life, except excuse for death,
or death, but an escape from life. -Ukendt

Nyt i Opera 9.10: http://opera.softwolves.dk/nyti-o910.o

Jens Gyldenkærne Cla~ (16-11-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 16-11-06 12:02

erectus skrev:

> Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera,
> da den kom.

Hvilken version var det du droppede?

Siden version 7.5 har Opera i mine øjne været den smukkeste browser
til Windows, og den aktuelle udgave (9.0x) er milevidt foran såvel
IE7 og Firefox 2 når det gælder design.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

erectus (16-11-2006)
Kommentar
Fra : erectus


Dato : 16-11-06 22:00

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

>> Ja, okay. Jeg forligede mig aldrig med grafikken i Opera,
>> da den kom.

> Hvilken version var det du droppede?

> Siden version 7.5 har Opera i mine øjne været den smukkeste browser
> til Windows, og den aktuelle udgave (9.0x) er milevidt foran såvel
> IE7 og Firefox 2 når det gælder design.

Husker det ikke. Det kan da være, jeg skulle prøve igen

Mvh Jarl



Jens Gyldenkærne Cla~ (15-11-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 15-11-06 11:57

erectus skrev:

> Havde script-knas med IE7, downloadede en ny fra MS.com, som
> nu kun vil stå i default på http://dk.msn.com/ uanset om
> google.com plottes ind på alle de tænkelige og utænkelige
> steder og i alle de kombinationer, jeg kender.

Er det startsiden eller standardsøgesiden du vil sætte til Google?

Begge dele fungerer fint her.

Startsiden: Tools => Internet Options (general) => Home page

Søgesiden: Tools => Internet Options (general) => Search (3.
sektion på fanebladet) => Settings

Hvis Google ikke optræder som Search Provider, kan du bruge linket
Find more providers i bunden.
--
Bolig søges. Andel eller leje i Emdrup, Nordvest, Nørrebro, Søborg
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

erectus (16-11-2006)
Kommentar
Fra : erectus


Dato : 16-11-06 10:53

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> erectus skrev:

>> Havde script-knas med IE7, downloadede en ny fra MS.com, som
>> nu kun vil stå i default på http://dk.msn.com/ uanset om
>> google.com plottes ind på alle de tænkelige og utænkelige
>> steder og i alle de kombinationer, jeg kender.

> Er det startsiden eller standardsøgesiden du vil sætte til Google?

Begge to.

> Begge dele fungerer fint her.

> Startsiden: Tools => Internet Options (general) => Home page

> Søgesiden: Tools => Internet Options (general) => Search (3.
> sektion på fanebladet) => Settings

> Hvis Google ikke optræder som Search Provider, kan du bruge linket
> Find more providers i bunden.

Mange tak for tjekket. Jeg havde prøvet disse muligheder og prøvede dem
igen, men uden held. De har åbenbart smidt noget i reg basen, som ligger
uden for vanlig rækkevidde. Der må en ghost til og endnu en IE7
installation.

Måske er problemet, at jeg tog den første beta version ned og har opgraderet
den. Det kan være årsagen, som en ny installation forhåbentlig kan hjælpe
på.

Mvh Jarl



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste