Afinstallering af Internet Explorer
Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 22-10-06 07:47

Kan man fjerne alt der har med Internet Explorer at gøre, eller
er den for dybt integreret i Windows (XP Pro)?

/ Ostenfeldtsvej 8c 2 tv | you're doing, you're | ^ ^ \
\ 4700 Naestved, Denmark | not learning anything. | = @ = /
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-06 10:26

Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> Kan man fjerne alt der har med Internet Explorer at gøre,

Nej.

> eller er den for dybt integreret i Windows (XP Pro)?

Netop.

Du kan gå tilbage til den IE-udgave der hører til den udgave af
Windows du benytter (incl. servicepacks) - så hvis du fx har
installeret IE7 på en XP, kan du gå tilbage til IE6. Men du kan
ikke fjerne programmet helt.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 22-10-06 13:19

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
meddelelse

> du kan
> ikke fjerne programmet helt.

nLite is a GUI for permanent Windows component removal by your
choice: http://majorgeeks.com/download4324.html

Mvh John

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-10-06 20:20

John skrev:

> nLite is a GUI for permanent Windows component removal by your
> choice: http://majorgeeks.com/download4324.html

O.k. - man *kan* sikkert godt skaffe sig af med IE, men det er ikke
noget jeg vil anbefale. Der er en grund til at IE ikke bare kan
afinstalleres normalt fra Windows - og det er ikke kun et spørgsmål
om reklame eller monopolfornemmelser fra Microsoft. IE's "motor"
anvendes flere steder i Windows, og man risikerer at få et ustabilt
eller fejlende system hvis man benytter tredjepartsprogrammer til
at fjerne IE.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : John

Dato : 22-10-06 21:59

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
meddelelse

> man *kan* sikkert godt skaffe sig af med IE, men det er ikke
> noget jeg vil anbefale.

Heller ikke jeg.. :)

> Der er en grund til at IE ikke bare kan
> afinstalleres normalt fra Windows - og det er ikke kun et
> spørgsmål
> om reklame eller monopolfornemmelser fra Microsoft

Jeps, og producenten af fjerne-programmet har da også haft sit
tummel:

".. it's not easy to not install what you don't want when it
comes to Windows. It involves many setup files to be edited
carefully without interfering with basic Windows components .."

Mvh John

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-10-06 08:27

John <nogen@pladderballe.ok> skrev i
453bdba4$0$14020$edfadb0f@dread15.news.tele.dk :
> "Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> skrev i en
> meddelelse

> Heller ikke jeg.. :)

OK.
Alt jeg ønskede var nu egentligt også blot at internet-genveje
for eksempel på skrivebordet, kunne få et andet ikon, for IE7's
ikon er ikke til at fjerne med de normale metoder, og ser fælt
grimt ud (i hvert fald med mit UI).

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-10-06 09:25

Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> [...]
> for eksempel på skrivebordet, kunne få et andet ikon, for IE7's
> ikon er ikke til at fjerne med de normale metoder, og ser fælt

Mener du genveje til almindelige webadresser? De bliver da vist med
et ikon der svarer til din standardbrowser - hos mig er det fx
firefox-ikoner, selv om IE7 også er på maskinen. Man kan i øvrigt
ændre ikonet ved at vælge egenskaber for genvejen.
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 24-10-06 20:12

Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> skrev i
Xns986669E79FC29jcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk :

> [...]
> firefox-ikoner, selv om IE7 også er på maskinen. Man kan i øvrigt
> ændre ikonet ved at vælge egenskaber for genvejen.

Ja, det er jo så det jeg mente med "de normale metoder".
Firefox ER min standard browser, og jeg har forsøgt at
ændre URL-genvejene ved at ændre egenskaberne, og ved at
ændre i filtyper under mappeindstillinger. Ligemeget
hjælper det, IE7-ikonet blinker en gang, men forbliver.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-10-06 21:27

Thomas Hejl Pilgaard skrev:

> [...]
> ændre i filtyper under mappeindstillinger. Ligemeget
> hjælper det, IE7-ikonet blinker en gang, men forbliver.

Jeg har også prøvet at kæmpe for at kunne få Operas ikon til at
markere HTML-filer. Det har somme tider hjulpet helt at fjerne
filtypen og så højreklikke på en fil og vælge "Åbn (altid) med".
Måske skulle jeg endda genstarte efter fjernelsen og før
åbningen.

--
Bertel

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 25-10-06 15:42

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> skrev i
453e76c6$0$4160$ba624c82@nntp02.dk.telia.net :

> [...]
> filtypen og så højreklikke på en fil og vælge "Åbn (altid) med"*.
> Måske skulle jeg endda genstarte efter fjernelsen og før

Åh, ja. Den skal måske slettes fra ikon-cache-filen.
Tak for hjælpen. Det prøver jeg lige.