efterlysning ltrim i javascript
Fra : Kim V

Dato : 23-06-01 00:09

Linie nummerering og goto er fjernet, det bliver sværer og sværer
Jeg troede lige jeg havde fanget ideen, og skulle lige til at validet
tjekke noget input,
og nu kan ikke se skoven for bar træer!!

document.formnavn.feltnavn.value skal Ltrimmes. (Fjernes foranstillet
mellemrum)

Det eneste workaround jeg kan læse mig til, er at loop'e igennem stringen
med .slice(), men det kræve så noget kode arbejde.

Er der ikke en ltrim() i javascript et sted, hvad hedder den ?
tia

Fra : Kim V

Dato : 23-06-01 09:47

Jeg opgav manualen og online hjælp , og kikkede på nettet i stedet.
Hm jeg er ikke længere så naiv
Javascript har slet ikke muligheden
Man skal kode den selv.. hvor lavt !
http://eons.org/content.asp?LinkID=244&CatID=144&content=1

Fra : Hans Staugaard

Dato : 23-06-01 10:21

"Kim V" <nomail@lkkhjjhj.com> wrote in message
> [snip]
>
> Er der ikke en ltrim() i javascript et sted, hvad hedder den ?
> tia

prøv med:

dinStreng = dinStreng.replace(/^\s*/,"");

det er vist det nemmeste.

/Hans

Fra : Kim V

Dato : 24-06-01 00:44

>prøv med:
>
> dinStreng = dinStreng.replace(/^\s*/,"");

øh
Hvad er /^\s*/ ?

Fra : Thomas L. Kjeldsen

Dato : 24-06-01 00:49

In article <9h39ab$7es$1@news.inet.tele.dk>, Kim V wrote:

> øh
> Hvad er /^\s*/ ?

Et regulært udtryk.

Mit bud bør tages med forbehold min alkoholiserede tilstand taget i betragtning,
men det er nok noget i stil med:

/ start regulært udtryk
^ match streng-start
\s match whitespace
* nul eller flere match af forrige match-krav (altså \s i dette tilfælde)
/ slut regulært udtryk

/tlk der ikke er et regulært udtryk (tror jeg)/