Fra tabeller til CSS.
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 22-06-01 22:50

Hej!

Jeg har prøvet at få min side over til at bruge DIV's med class på
istedet for at være opbygget med tabeller (www.3x7.dk)

Første gang lavede jeg en der så godt ud i IE. Da jeg skulle teste den
virkede den hverken i Mozilla eller Opera.

Nå, så startede jeg forfra og sad og arbejdede med Opera åbent istedet
og resultatet virkede i Opera. Kun Opera.

Hvordan hulen skal jeg gøre så det virker over det hele?

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-06-01 00:24

Stefan Bruhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> og resultatet virkede i Opera. Kun Opera.
>
> Hvordan hulen skal jeg gøre så det virker over det hele?

Jeg har gjort samme forsøg. Lykkedes nogenlunde og fik det i hvert fald
en overgang til at validere. Tolkningen er forskellige på css'en fra
browser til browser, hvilket du jo så har fundet ud af.

Men, en ting, der virker nogenlunde i de browsere jeg har testet ud fra,
er at placere div'erne absolute. Dvs. ikke at arbejde med margin på din
body.

Hvis du vil have mere hjælp tror jeg nok, du bliver nødt til at fortælle
lidt mere konkret om dit problem...

/Kasper

--
Brug Validator service: http://www.html.dk/validator
- Tast din URL én gang, og validér dokumentet hos 12 validatorer

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 23-06-01 09:39

On Fri, 22 Jun 2001 23:24:23 +0000 (UTC), Kasper Kyndsberg
<kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote:

>Hvis du vil have mere hjælp tror jeg nok, du bliver nødt til at fortælle
>lidt mere konkret om dit problem...

Jeg vil såmænd bare have det til at virke i i hvert fald Opera, Mozilla
og IE.

Her er de to jeg har lavet som forsøg:

http://www.3x7.dk/3x7ie.php
http://www.3x7.dk/3x7opera.php

Hvis jeg placerer mine DIV's abosolut så kommer det vil til at se
mystisk ud at ændre størrelsen på browseren, eller hvad?

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 23-06-01 22:36

> [...]
>
> Hvis jeg placerer mine DIV's abosolut så kommer det vil til at se
> mystisk ud at ændre størrelsen på browseren, eller hvad?

Jeg har testet nedenstående til Opera 5.11, NS 60 samt IE 5,5. Her ser de
alle ens ud.

Jeg har lavet en overskrift, en menu og en indholdsdiv. Prøv at teste den
engang og se, om du ikke kan få noget ud af den...

border-width: 2px;">
Overskrift
border-width: 2px;">
Menu
solid; border-width: 2px;">
Indhold

/Kasper

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 24-06-01 10:01

On Sat, 23 Jun 2001 21:36:09 +0000 (UTC), Kasper Kyndsberg
<kasper@kyndsberg.dk.dd> wrote:

>Jeg har lavet en overskrift, en menu og en indholdsdiv. Prøv at teste den
>engang og se, om du ikke kan få noget ud af den...

Hej!

Jo det ser ud til at virke, tak for det!

Det eneste problem jeg havde var at menudelen skal være 130px og den
anden side skulle bare udfylde hele resten af bredden. Det var desværre
kun Opera der kunne finde ud af det, så jeg var nødt til at bruge et
trick og sætte bredden til 75% på den anden (for at det virkede fra
800*600 og op)

Det irriterer mig lidt at den gør det på den måde, men det er der vel
ikke noget at gøre ved...

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 24-06-01 13:18

Stefan Bruhn wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
[SNIP]
> [...]
> 800*600 og op)
>
> Det irriterer mig lidt at den gør det på den måde, men det er der vel
[SNIP]

Du behøver som sådan ikke sætte breden på din indholds div. Blot sørg for at
have tekst nok til at fylde breden. Alternativt har jeg på et tidspunkt brugt
et billede med dimentionerne 1px * 100%. Skulle dog ikke sige, om det virker
i alle browsere...

/Kasper